Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V ČR lze koupit jako novou nejdrsnější verzi legendy SSSR, i po 56 letech to prochází
10.4.2021 | Petr Prokopec
Je to skoro absurdní, uvážíme-li, co všechno se v roce 2021 České republice jako nové auto prodávat nemůže. Ale buďme rádi, je to jedna z nejlevnějších cest, jak se vydat na světa kraj i s několikačlennou posádkou a spoustou zavazadel.
Legendární Buchanka se ve výrobě drží už od roku 1965. Za tu dobu u ní proběhla spousta úprav a vznikla celá řada variant, ve své podstatě je to ale stále jedno a to samé auto. Mimo Rusko se dnes prodává jako UAZ Classic a je tomu tak kupodivu i u nás, kde ceny startují na 428 tisících korunách za osobní verzi Combi. To zní jako dost za obstarožní techniku, nicméně na druhou stranu schopnosti tohoto auta jsou mimořádné. Hodně uveze a konstrukce založená na žebřinovém rámu mu zajišťuje výborné terénní schopnosti.
Ačkoli by člověk mohl čekat, že Buchanka bude na trhu leda dožívat a její nabídka se bude jen omezovat, realita je přesně opačná. Rusové loni odhalili zatím nejdrsnější provedení verze Combi jménem Expedition, které má terénní schopnosti vozu posunout na novou úroveň. Střecha se tedy dočkala „zahrádky“, která slouží nejen k převozu zavazadel, ale také pro opravu různých nástrojů. Kromě toho dorazily přepracované nárazníky s tažnými oky, stejně jako se dopředu nastěhoval naviják. Opomenout nelze ani nová 16palcová černě lakovaná kola, která byla osazena terénními pneumatikami BF Goodrich o rozměru 225/75.
Zvolené obutí podle automobilky exceluje na jakémkoliv povrchu. Zvláště pak na tom nezpevněném, kde je pro lepší prostupnost třeba pneumatiky částečně vyfouknout. To by ovšem mohlo vést k poklesu světlé výšky a tedy poškození podvozku. Buchanka prý ale takové problémy nemá, místo toho se částečně vyfouklý plášť dokonce mění v ochranný prvek spodku vozu, který je i bez toho dost intenzivně chráněn - jak ukazují i oficiální fotky. Kdyby se něco přece jen pokazilo, na zadní dveře se nastěhovala plnohodnotná rezerva.
V interiéru již mnoho specialit nenajdete, nové je pouze čalounění s voděodolným povrchem a bílými švy. Ve zbytku však již provedení Expedition navazuje na výbavu Comfort, která zahrnuje třeba vyhřívaná přední sedadla, posuvné výdechy ohřevu kabiny, separátní klíček pro startování i odemykání či zadní víko, které lze v případě potřeby otevřít i zevnitř. Zákazníci tak mohou voli pouze ze dvou příplatkových prvků, které jsou ale v tomto případě k dispozici za 0 Kč - jde o Komfortní paket, který vám dopřeje luxus jednoho klíčku pro dveře i zapalování (to není žert) a posuvná boční okna. A Expedition paket s onou zajímavou oranžovou barvou a většinou výše zmíněných prvků včetně předního navijáku.
O pohon se pak stejně jako u výchozí sedmimístné verze Combi stará 2,7litrový benzinový čtyřválec naladěný na 112 koní. Výkon dostala na starosti pětistupňová manuální převodovka, která jím zásobuje všechna čtyři kola. Standardem je navíc i uzamykatelný diferenciál, za který se jinak připlácí. Cena vozu, který si v Rusku říká SGR Expedition, se tam přesto drží na velmi skromných 949 500 rublech (cca 268 000 Kč) a auto lze v této verzi koupit i u nás.
Nejde navíc o žádný šedý dovoz, UAZ tu má oficiální zastoupení a dokonce i kultivovaně působící český web. U nás je však třeba smířit se s vyššími cenami - UAZ Classic Combi Expedition vyjde na 505 tisíc Kč, je to ale aspoň cena finální, připlácet není za co.


















Legendární Buchanka se prodává i v drsné verzi Expedition, která je kupodivu k mání také u nás - naprosto oficiálně, legálně. Foto: UAZ
Zdroj: UAZ
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 34 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch