Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruský výrobce náklaďáků odhalil víc ke svému prvnímu osobáku s neobvyklým volantem
9.9.2021 | Petr Miler
Rozhodně není běžné, aby se významný výrobce nákladních aut pouštěl do produkce těch osobních, v tomto případě se to ale děje. A pokud si někdo myslel, že jde jen o výstřel do prázdna, mýlil se.
Loni v prosinci se světu poprvé ukázalo první osobní auto známého ruského výrobce náklaďáků. Auto nazvané Kamaz Kama-1 možná neohromuje nápaditostí svého jména, jinak ale má čím zaujmout. Jde o elektromobil, tedy v Rusku něco krajně neobvyklého, navíc s dosti nestandardně řešeným interiérem.
Kamaz jej nevyrobil z ničeho, do značné míry vsadil na komponenty od čínských dodavatelů, kteří se postarali o elektromotory, akumulátory a část palubní elektroniky. Zbytek ale Rusové stvořili sami a to nikoli s cílem ukázat, co také dovedou, ale dostat takové auto do výroby. Kamaz od začátku počítal s tím, že půjde o jedno z nejlevnějších elektrických aut prodávaných v Evropě a na tomto plánu se dosud nic nezměnilo.
Nyní Rusové vydali tiskovou zprávu, kterou upřesňují, co mají s Kamou-1 dále za lubem. Ačkoli při první prezentaci mohl vůz dělat dojem produkci blízkého konceptu, zase tak horké to není. Kamaz podle svých slov pokračuje ve vývoji a bude mu trvat ještě dva až tři roky, než se plně sériového provedení dočkáme. Do prodeje jej pak má poslat s cenou okolo 1,2 milionu rublů (cca 350 tisíc Kč).
Automobilka počítá s tím, že během následujícího roku kompletně dokončí vývoj i testovací fázi s cílem získat veškerá nezbytná povolení pro homologaci pro běžný provoz. Následně budou připraveny podklady pro rozjezd sériové výroby, která by po schválení vedení firmy měla začít během dalšího roku. Proto společnost nepočítá s tím, že bychom se hotového vozu dočkali u prodejců dříve než na konci roku 2023 či v průběhu roku 2024.
V tu chvíli by si lidé za výše zmíněnou cenu měli mít možnost pořídit 3,4 metru dlouhé, 1,7 metru široké a 1,6 metru vysoké auto, které váží asi 1,3 tuny. Z toho asi 400 kilogramů připadá na 33 kWh akumulátory, které „živí” 80kW (110 koní) elektromotoru, jež dovolí vozu zrychlit na stovku za 6,7 sekundy a jet až 150 km/h. Teoretický dojezd má činit až 250 km. To jsou vzhledem k očekávané ceně rozumné parametry, které vůz předurčují ke smysluplnému příměstskému využití.
Dodejme, že do série by se měl podívat i neobvykle řešený volant, který nemá běžný plastový střed. Na tomto místě je displej, přes nějž se ovládá část funkcí vozu. Střed je tedy pevný a volant se otáčí „pod ním”. Pokud se ptáte, kde je airbag a zda při nehodě roztrhá displej, pak odpovídáme, že nikoli - vzduchový vak je umístěný ve stopě vozu a vystřelen je do prostoru mezi hlavou řidiče a neobvyklým volantem shora.









První osobák Kamazu odhalil nové detaily o své budoucnosti, do prodeje se má dostat buď koncem roku 2023 či v průběhu roku 2024 za cenu okolo 350 tisíc Kč. Foto: Kamaz
Zdroj: Kamaz
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 5 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před hodinouNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 3 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 4 hodinamiNissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 6 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva