Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér

Nových osobních aut se představuje stále více, jsou ale značky, od nichž byste žádné takové nečekali. Jednou z nich je nepochybně ruský Kamaz, výrobce náklaďáků, který pošle do prodeje osobní Kama-1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér

11.12.2020 | Petr Miler

Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér

/

Foto: Kamaz

Nových osobních aut se představuje stále více, jsou ale značky, od nichž byste žádné takové nečekali. Jednou z nich je nepochybně ruský Kamaz, výrobce náklaďáků, který pošle do prodeje osobní Kama-1.

I když u nás jsou na silnicích k vidění zřídka, bude je znát nejspíše každý. Náklaďáky ruské značky Kamaz mají zejména díky svým sportovním úspěchům renomé po celém světě a v minulosti jsme se zmiňovali o nejednom stroji z jejich dílny. Šlo pochopitelně vždy o nákladní vozy, nyní se ale díváte do docela svérázně pojatého interiéru úplně jinak koncipovaného vozu téže značky - subkompaktního osobáku.

Říká si Kama-1 a jde o první osobní vůz Kamazu. Nejde o žádný koncept bez šance na sériovou výrobu, naopak, toto je předprodukční podoba auta, které se má začít prodávat za cenu mezi 1 a 1,3 milionu rublů (cca 297 až 386 tisíc Kč). A v dnešní době snad ani nepřekvapí, že je elektrické.

Pokud se ptáte, jak Rusové zničehonic vykřesali nový malý elektromobil, pak dodejme, že jde sice o vůz jejich konstrukce, ale pracující s pomocí komponentů čínských dodavatelů. Ti stojí za elektromotory, akumulátory i částí elektroniky, zbytek si Rusové vyvinuli sami. Platí to i o designu, který zvnějšku nepůsobí moc nápaditě a vypadá spíše jako dort pejska a kočičky uvařený ze spousty jiných aut, nejvíce pak Kie Soul. Uvnitř ale zaujme více.

Jednak je tu jakási sendvičová palubní deska svírající velký displej teoreticky sahající od jedné strany vozu k druhé a především pak volant s pevně usazeným displejem - či přístrojovou deskou, chcete-li - uprostřed. Nápady na podobné revolucionalizace spojení přístrojovky a volantu v minulosti obvykle nedopadly dobře a máme obavu, že i na toto řešení Kamazu bude hleděno s rozpaky, třeba ale bude přijato lépe.

Pokud jde o techniku, jde o docela malé, 3,4 metru dlouhé, 1,7 metru široké a 1,6 metru vysoké auto se světlou výškou 160 mm. Je při své velikosti hodně těžké, váží asi 1,3 tuny, z čehož asi 400 kilogramů připadá na 33 kWh akumulátory. Ty „živí” 80kW (110 koní) elektromotor, jež dovolí vozu zrychlit na stovku za 6,7 sekundy a jet až 150 km/h. Dojezd má činit až 250 km, alespoň na papíře.

Jak jsme již zmínili, cílem Kamazu je auto vyrábět a cestou do výroby ještě trochu odlehčit, neboť 1,3 tuny je i podle Rusů na tak malý vůz hodně. Předpokládanou cenu známe a řekněme, že není na městské elektroauto nezajímavá, kdy přesně by ale Kama-1 měl začít sjíždět z výrobních linek, zatím není jasné.


Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 1 - Kamaz Kama-1 prvni 01Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 2 - Kamaz Kama-1 prvni 02Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 3 - Kamaz Kama-1 prvni 03Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 4 - Kamaz Kama-1 prvni 04Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 5 - Kamaz Kama-1 prvni 05Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 6 - Kamaz Kama-1 prvni 06Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 7 - Kamaz Kama-1 prvni 07Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 8 - Kamaz Kama-1 prvni 08Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 9 - Kamaz Kama-1 prvni 09
Zvnějšku nepříliš nápaditý, o to uvnitř zajímavější elektrický osobák Kamazu je dosti překvapivou ruskou automobilovou novinkou tohoto týdne. Foto: Kamaz

Zdroj: Kamaz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.