Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruský výrobce náklaďáků odhalil víc ke svému prvnímu osobáku s neobvyklým volantem
9.9.2021 | Petr Miler
Rozhodně není běžné, aby se významný výrobce nákladních aut pouštěl do produkce těch osobních, v tomto případě se to ale děje. A pokud si někdo myslel, že jde jen o výstřel do prázdna, mýlil se.
Loni v prosinci se světu poprvé ukázalo první osobní auto známého ruského výrobce náklaďáků. Auto nazvané Kamaz Kama-1 možná neohromuje nápaditostí svého jména, jinak ale má čím zaujmout. Jde o elektromobil, tedy v Rusku něco krajně neobvyklého, navíc s dosti nestandardně řešeným interiérem.
Kamaz jej nevyrobil z ničeho, do značné míry vsadil na komponenty od čínských dodavatelů, kteří se postarali o elektromotory, akumulátory a část palubní elektroniky. Zbytek ale Rusové stvořili sami a to nikoli s cílem ukázat, co také dovedou, ale dostat takové auto do výroby. Kamaz od začátku počítal s tím, že půjde o jedno z nejlevnějších elektrických aut prodávaných v Evropě a na tomto plánu se dosud nic nezměnilo.
Nyní Rusové vydali tiskovou zprávu, kterou upřesňují, co mají s Kamou-1 dále za lubem. Ačkoli při první prezentaci mohl vůz dělat dojem produkci blízkého konceptu, zase tak horké to není. Kamaz podle svých slov pokračuje ve vývoji a bude mu trvat ještě dva až tři roky, než se plně sériového provedení dočkáme. Do prodeje jej pak má poslat s cenou okolo 1,2 milionu rublů (cca 350 tisíc Kč).
Automobilka počítá s tím, že během následujícího roku kompletně dokončí vývoj i testovací fázi s cílem získat veškerá nezbytná povolení pro homologaci pro běžný provoz. Následně budou připraveny podklady pro rozjezd sériové výroby, která by po schválení vedení firmy měla začít během dalšího roku. Proto společnost nepočítá s tím, že bychom se hotového vozu dočkali u prodejců dříve než na konci roku 2023 či v průběhu roku 2024.
V tu chvíli by si lidé za výše zmíněnou cenu měli mít možnost pořídit 3,4 metru dlouhé, 1,7 metru široké a 1,6 metru vysoké auto, které váží asi 1,3 tuny. Z toho asi 400 kilogramů připadá na 33 kWh akumulátory, které „živí” 80kW (110 koní) elektromotoru, jež dovolí vozu zrychlit na stovku za 6,7 sekundy a jet až 150 km/h. Teoretický dojezd má činit až 250 km. To jsou vzhledem k očekávané ceně rozumné parametry, které vůz předurčují ke smysluplnému příměstskému využití.
Dodejme, že do série by se měl podívat i neobvykle řešený volant, který nemá běžný plastový střed. Na tomto místě je displej, přes nějž se ovládá část funkcí vozu. Střed je tedy pevný a volant se otáčí „pod ním”. Pokud se ptáte, kde je airbag a zda při nehodě roztrhá displej, pak odpovídáme, že nikoli - vzduchový vak je umístěný ve stopě vozu a vystřelen je do prostoru mezi hlavou řidiče a neobvyklým volantem shora.
První osobák Kamazu odhalil nové detaily o své budoucnosti, do prodeje se má dostat buď koncem roku 2023 či v průběhu roku 2024 za cenu okolo 350 tisíc Kč. Foto: Kamaz
Zdroj: Kamaz
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024