Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI
6.10.2020 | Petr Prokopec
Pokud se za TDI Volkswagenu má jednoho dne zavřít voda, musí se jeden z motorů TDI stát tím úplně posledním. Podle nejnovějších informací má takový dorazit v roce 2022.
Pokud byste aktuálně zatoužili po bezpečně nejpraktičtějším Volkswagenu posledních let, modelu Amarok, pak nejspíše odejdete od prodejce s nepořízenou. Výroba byla totiž oficiálně ukončena již v květnu, a nyní tak lze hledat pouze poslední skladové exempláře. Jedna kapitola se tak uzavřela a na otevření té druhé si budeme muset hezky dlouho počkat. VW totiž sice počítá s novou generací, dříve než v roce 2022 však novinku nenabídne.
Důvod tkví v tom, že do stejné řeky Němci nevstoupí sami, ale se spoluprací s Fordem. Nový Amarok tak bude založen na novém Fordu Rangeru, který zkrátka ještě není hotový. Přesto není těžké pochopit, proč Němci na spolupráci s Američany kývli. Ford je největším výrobcem pick-upů na světě, přičemž jen loni na domácím trhu prodal 89 571 kusů zmíněného modelu Ranger. Volkswagenu se oproti tomu za stejné období povedlo po celém světě dodat 72 513 kusů Amaroku. A zatímco Němci šli s prodeji oproti roku 2018 dolů, modrý ovál mířil vzhůru.
Větší úspěchy Fordu na tomto poli ale nebyly jediným důvodem, divize užitkových vozů Volkswagenu měla totiž problém také s příliš vysokými výrobními náklady. I z toho důvodu nakonec Amarok ani nezamířil do Spojených států, jakkoliv si automobilka v USA zaregistrovala dané označení, pro Američany by zkrátka byl moc drahý. Nakonec byl tedy nabízen pouze v Jižní Americe či v Africe, kde se v trochu jiné specifikaci i vyrábí.
VW původně zvažoval, že nástupcem bude produkční verze konceptu Tanoak, která vznikla přepracováním SUV Atlas. Nicméně vedení koncernu nakonec těmto plánům nedalo zelenou, neboť dle jeho názoru by následně na trh zamířil spíše lifestylový pick-up, nikoliv tradiční vůz, který by svou robustní náturou a žebřinovým rámem platil za schopného pracanta. V březnu 2019 tak byl podepsán kontrakt s Fordem.
S novou generací by přitom mělo přijít také značné rozšíření nabídky. Amarok totiž zákazníkům nabídne pohon zadních i všech čtyř kol, stejně jako čtyřválcové a šestiválcové motory. Mezi nimi kupodivu nemají chybět ani diesely, což je s ohledem na datum premiéry zásadní. VW totiž po kauze Dieselgate stále více inklinuje k elektromobilitě a pode informací německých médií má být právě agregát, který dostane nový pick-up, vůbec poslední svého druhu.
Přesto se nicméně nezdá, že by Němci přišli s ryze elektrickým provedením nového Amaroku, reálnější je spíše plug-in hybridní verze. Ta pak nejspíše bude spojena už jen s automatickou převodovkou, neboť manuál má být určen pouze pro základní varianty a motorizace. Tím nám ale informace končí, pročež jen dodáme, že stávající provedení se stále ještě vyrábí v Argentině a Alžíru, ani ty ale nemají vydržet v nabídce dlouho.
Volkswagen nakonec rozhodl, že koncepční Tanoak se realitou nestane. Místo toho bude příští Amarok založen na spolupráci s Fordem, pod jeho kapotou pak dojde na rozlučku s motory TDI. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB