Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S: americká Toyota FT-86 je fešák
22.4.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(40 foto, video) Toyota vystavuje v New Yorku Scion FR-S, který je americkou obdobou sportovního kupé FT-86. V červené mu náramně sluší.
Koncept Toyota FT-86 je už naším starým známým. Letos v Ženevě jsme očekávali jeho sériové provedení, nakonec ale Toyota přivezla jen přepracovaný koncept FT-86 II. Ne snad, že by nebyl zajímavý, i na živých fotografiích přímo ze Ženevy se jevil více než atraktivně, přesto jsme doufali ve více. Naše naděje na představení sériového provedení se pak upínaly k dalším autosalonům, nejblíže k těm New Yorku a Šanghaji, ani tam se ale produkční verze neobjevila. Přesto New York koncept FT-86 navštívil, jen v trochu jiné podobě.
Jmenuje se Scion FR-S a jeho písmena značí anglická slovíčka Front-engine, Rear-whell drive a Sport, tedy sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol (jak kreativní...). A pokud byste snad nevěděli, co je to Scion, pak dodáváme, že jde jen o značku společnosti Toyota určenou pouze pro severoamerické trhy.
Stejně jako jeho evropský kolega je vůz výsledkem společného vývoje automobilek Subaru a Toyota. Proto i hlavní technické údaje konceptu FR-S jsou shodné s kupátkem FT-86. Jde tedy o 4 272 mm dlouhý, 1 816 mm široký a 1 204 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2507 mm, poháněný dvoulitrovým plochým čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty a rozvodem DOHC.
Toyota na severoamerickém autosalonu oznámila, že u vozidel Subaru s horizontálně uloženým motorem bude z motoru D-4S3 od Toyoty převzata technologie přímého vstřikování a vstřikování paliva do sacího kanálu. A to jsou zároveň všechny oficiální informace, které k této studii máme.
Za pozornost ovšem stojí i fakt, že FR-S se v mnoha detailech vizuálně liší od FT-86. Jsou to jen odlišnosti provedení pro americký trh, nebo jde FR-S lepším předobrazem sériového provedení? Kdo ví, ale vypadá to spíše na to druhé. Povšimněte si trochu odlišných nárazníků a světel, agresivněji tvarovaných blatníků bez výdechů vzduchu, absence zadního přítlačného křídla, pozměněného difuzoru a odlišností v linii střechy, které ovlivňují i tvarování zadního skla. To vše dělá z FR-S nepatrně jiný vůz, jak ostatně můžete posoudit v rozsáhlé fotogalerii všemožných detailů, kterou přikládáme.
Nyní můžeme jen doufat, že se na dalším velkém autosalonu konečně dočkáme i sériové verze tohoto jistě zajímavého sporťáku. Kdo si vsadí na Frankfurt?









































Scion FR-S na všech uvolněných snímcích včetně přiblížení příliš globálních záběrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před hodinouNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 3 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 4 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 6 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva