Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S: americká Toyota FT-86 je fešák
22.4.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(40 foto, video) Toyota vystavuje v New Yorku Scion FR-S, který je americkou obdobou sportovního kupé FT-86. V červené mu náramně sluší.
Koncept Toyota FT-86 je už naším starým známým. Letos v Ženevě jsme očekávali jeho sériové provedení, nakonec ale Toyota přivezla jen přepracovaný koncept FT-86 II. Ne snad, že by nebyl zajímavý, i na živých fotografiích přímo ze Ženevy se jevil více než atraktivně, přesto jsme doufali ve více. Naše naděje na představení sériového provedení se pak upínaly k dalším autosalonům, nejblíže k těm New Yorku a Šanghaji, ani tam se ale produkční verze neobjevila. Přesto New York koncept FT-86 navštívil, jen v trochu jiné podobě.
Jmenuje se Scion FR-S a jeho písmena značí anglická slovíčka Front-engine, Rear-whell drive a Sport, tedy sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol (jak kreativní...). A pokud byste snad nevěděli, co je to Scion, pak dodáváme, že jde jen o značku společnosti Toyota určenou pouze pro severoamerické trhy.
Stejně jako jeho evropský kolega je vůz výsledkem společného vývoje automobilek Subaru a Toyota. Proto i hlavní technické údaje konceptu FR-S jsou shodné s kupátkem FT-86. Jde tedy o 4 272 mm dlouhý, 1 816 mm široký a 1 204 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2507 mm, poháněný dvoulitrovým plochým čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty a rozvodem DOHC.
Toyota na severoamerickém autosalonu oznámila, že u vozidel Subaru s horizontálně uloženým motorem bude z motoru D-4S3 od Toyoty převzata technologie přímého vstřikování a vstřikování paliva do sacího kanálu. A to jsou zároveň všechny oficiální informace, které k této studii máme.
Za pozornost ovšem stojí i fakt, že FR-S se v mnoha detailech vizuálně liší od FT-86. Jsou to jen odlišnosti provedení pro americký trh, nebo jde FR-S lepším předobrazem sériového provedení? Kdo ví, ale vypadá to spíše na to druhé. Povšimněte si trochu odlišných nárazníků a světel, agresivněji tvarovaných blatníků bez výdechů vzduchu, absence zadního přítlačného křídla, pozměněného difuzoru a odlišností v linii střechy, které ovlivňují i tvarování zadního skla. To vše dělá z FR-S nepatrně jiný vůz, jak ostatně můžete posoudit v rozsáhlé fotogalerii všemožných detailů, kterou přikládáme.
Nyní můžeme jen doufat, že se na dalším velkém autosalonu konečně dočkáme i sériové verze tohoto jistě zajímavého sporťáku. Kdo si vsadí na Frankfurt?









































Scion FR-S na všech uvolněných snímcích včetně přiblížení příliš globálních záběrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 8 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 6 hodinami
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 8 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
před 9 hodinami
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
před 11 hodinami
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 19:41 - M.Z.
- Politický koutek 12.07. 19:38 - M.Z.
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
