Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S: americká Toyota FT-86 je fešák
22.4.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(40 foto, video) Toyota vystavuje v New Yorku Scion FR-S, který je americkou obdobou sportovního kupé FT-86. V červené mu náramně sluší.
Koncept Toyota FT-86 je už naším starým známým. Letos v Ženevě jsme očekávali jeho sériové provedení, nakonec ale Toyota přivezla jen přepracovaný koncept FT-86 II. Ne snad, že by nebyl zajímavý, i na živých fotografiích přímo ze Ženevy se jevil více než atraktivně, přesto jsme doufali ve více. Naše naděje na představení sériového provedení se pak upínaly k dalším autosalonům, nejblíže k těm New Yorku a Šanghaji, ani tam se ale produkční verze neobjevila. Přesto New York koncept FT-86 navštívil, jen v trochu jiné podobě.
Jmenuje se Scion FR-S a jeho písmena značí anglická slovíčka Front-engine, Rear-whell drive a Sport, tedy sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol (jak kreativní...). A pokud byste snad nevěděli, co je to Scion, pak dodáváme, že jde jen o značku společnosti Toyota určenou pouze pro severoamerické trhy.
Stejně jako jeho evropský kolega je vůz výsledkem společného vývoje automobilek Subaru a Toyota. Proto i hlavní technické údaje konceptu FR-S jsou shodné s kupátkem FT-86. Jde tedy o 4 272 mm dlouhý, 1 816 mm široký a 1 204 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2507 mm, poháněný dvoulitrovým plochým čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty a rozvodem DOHC.
Toyota na severoamerickém autosalonu oznámila, že u vozidel Subaru s horizontálně uloženým motorem bude z motoru D-4S3 od Toyoty převzata technologie přímého vstřikování a vstřikování paliva do sacího kanálu. A to jsou zároveň všechny oficiální informace, které k této studii máme.
Za pozornost ovšem stojí i fakt, že FR-S se v mnoha detailech vizuálně liší od FT-86. Jsou to jen odlišnosti provedení pro americký trh, nebo jde FR-S lepším předobrazem sériového provedení? Kdo ví, ale vypadá to spíše na to druhé. Povšimněte si trochu odlišných nárazníků a světel, agresivněji tvarovaných blatníků bez výdechů vzduchu, absence zadního přítlačného křídla, pozměněného difuzoru a odlišností v linii střechy, které ovlivňují i tvarování zadního skla. To vše dělá z FR-S nepatrně jiný vůz, jak ostatně můžete posoudit v rozsáhlé fotogalerii všemožných detailů, kterou přikládáme.
Nyní můžeme jen doufat, že se na dalším velkém autosalonu konečně dočkáme i sériové verze tohoto jistě zajímavého sporťáku. Kdo si vsadí na Frankfurt?









































Scion FR-S na všech uvolněných snímcích včetně přiblížení příliš globálních záběrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 7 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring