Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ibiza kopíruje techniké změny, jichž se dočkalo Polo a Fabia a přidává více tříválců. Zvenčí jsou nová jen světla, do kabiny dorazil nový přístrojový štít.
Po příchodu nového Volkswagenu Polo a Škody Fabia jsme očekávali, kde se ukáže třetí do party. Tedy Seat Ibiza, který s německým a českým vozem sdílí stejný mechanický základ. Ta chvíle nastane dnes, neboť na domácí barcelonské motor show bude debutovat „nový Seat Ibiza”. Zcela novou generaci ovšem nečekejte, místo toho budou z výrobních linek v Martorellu sjíždět jen faceliftované verze, které se od stávajícího provedení liší hlavně v kabině a motorovém prostoru.
Z výše zmíněného je asi jasně patrné, že modifikace exteriéru jsou minoritní. Máme tu totiž pouze nová čelní světla s diodami pro denní svícení, jiný styl 16palcových a 17palcových kol či paletu barev rozšířenou o odstíny Mooonstone Grey a Chilli Red. To je ale vše, zamířit tak můžeme pod kapotu, kde lze očekávat agregáty, které se již starají o pohon malého Volkswagenu a Škody. Asi proto nepřekvapí jejich menší objem a nižší počet válců.
Základem se stává litrový tříválec, který v atmosférickém provedení zásobuje přední kola výkonem 55 kW/75 koní. Jistý odklon od nabídky nové Fabie představuje přeplňovaná jednotka TSI, která je také litrová a tříválcová, jako v Golfu 1,0 TSI. Ta posílá směrem ke kolům buď 70 kW/95 koní či 81 kW/110 koní, přičemž se slabší verzí je spojena udávaná spotřeba 4,1 l/100 km. V rámci vonnějších výparů ovšem můžete sáhnout ještě po čtyřválci 1,4 TSI ACT, který byl naladěn na 110 kW/150 koní a díky deaktivaci poloviny válců má spotřebovat jen 4,8 l/100 km.
Dieselovou stránku věci zastupuje 1,4litrový tříválec TDI, který si v základním naladění (55 kW/75 koní) řekne jen o 3,4 litru na sto kilometrů. K mání je ovšem i ve výkonnějších verzích (66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní), přičemž ani jedna by v rámci spotřeby neměla přesáhnout 3,8 l/100 km. Standardem je u všech motorů manuální převodovka, výkonnější benzinový tříválec a středně silný diesel je však možné spárovat i s automatem.
Tím máme motorový prostor probraný (o všudypřítomném systému start/stop či splnění norem Euro 6 se snad ani nemusíme zmiňovat), zamířit tak můžeme k podvozku. Ten počítá s překalibrovanými pružinami, tlumiči a stabilizátory, za příplatek je pak možné sáhnout po adaptivním tlumení Seat Drive Profile, které dává na výběr komfortní a sportovní režim. Tato volba přitom ovlivňuje i řízení, které bylo rovněž přenastaveno.
Uvnitř bude řidič profitovat především z nového přístrojového štítu a multimediálních systémů, s nimiž jsou spojeny dotykové obrazovky. Nechybí ani hlasové ovládání či technologie Mirror Link, která propojí váš vůz a mobilní telefon. Za příplatek je pak možné sáhnout po zpětné kameře nebo audio aparatuře se šesti reproduktory a subwooferem usazeným v zavazadelníku, z nějž ovšem ukrajuje deset litrů objemu.
Kromě toho si faceliftovaný Seat Ibiza budete moci objednat s paketem Colour, který počítá s vnitřními i venkovními doplňky v hnědé, purpurové, červené, šedé, bílé, černé a modré barvě. Zvenčí jde přitom hlavně o obrubu čelní masky a kryty zpětných zrcátek, v kabině pak o výdechy klimatizace a některé detaily na volantu a řadicí páce. Kromě toho jsou součástí paketu dvoubarevná 16- i 17palcová litá kola.
Zmínit můžeme ještě pár bezpečnostních novinek, kde prim hraje multikolizní brzda a systém detekce únavy řidiče. Tím však modernizace španělského vozu končí, více změn bude vyhrazeno až zcela nové generaci, která možná dorazí až někdy v roce 2017. Tedy ve chvíli, kdy stávající provedení bude na trhu již devět let...


















Menšího faceliftu se dočkal Seat Ibiza ve všech karosářských verzích. Koneckonců, ty zásadní změny jsou spojené se škatulaty v motorovém prostoru, nikoliv s exteriérem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 9 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 10 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva