Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly
11.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jezdíte s lehkou nohou na plynu? Pak vám jistě přijde vhod občasná jízda jen na polovinu válců, avizovaná úspora u čtyřválců je ale přinejmenším sporná.
Ke snížení spotřeby se dá dojít různými cestami. Stačí třeba jen srazit hmotnost a rázem váš vůz „žere“ o pár deci méně. Tento způsob je však značně nákladný a ve výsledku vlastně nepřináší takové výsledky, jaké automobilky kvůli normám Evropské unie potřebují. A proto je tu celá řada dalších možností, jak žíznivost alespoň papírově citelně snížit.
Řeč tentokráte není o využití elektrické energie, nýbrž deaktivaci válců. Tu lze považovat za rozumnou záležitost, pokud se jedná o objemné a výkonné pohonné jednotky. S takovým Lamborghini totiž nejedete vždy na plný plyn, stejně jako v Audi S8 nepotřebujete neustále 520 koní. U malých motorů však snížení spotřeby rozhodně nepocítíte takovou měrou, jakou automobilka udává.
To jsou ovšem známá fakta, proto pojďme na novinky. Ty se týkají španělského Seatu, který je v rámci koncernu VW Group „dalším pánem na holení“. Systém COD (Cylinder on Demand), který deaktivuje polovinu válců, totiž dostanou modely Ibiza a Leon vybavené motorem 1,4 TSI. Tedy čtyřválcem o výkonu 140 koní, z nějž se „na požádání“ může stát dvouválec.
Přesné údaje o spotřebě automobilka bohužel neuvedla, pod kapotou Volkswagenu se však daný systém má zasloužit o redukci v podobě 0,4 l/100 km, při využití systému start/stop pak dokonce o 0,6 l/100 km. Stejné hodnoty lze očekávat i u Seatu, již ta druhá zmiňovaná ale naznačuje, že realita může byt nakonec trochu jinde.
Přesvědčit se budete moci sami od listopadu, kdy startuje výroba, snad i s prodejem. Zda vůbec a případně za jakou cenu se obě novinky objeví v nabídce českého zastoupení značky, teprve uvidíme.














Seat Ibiza se stejně jako větší Leon dočká u motoru 1,4 TSI o výkonu 140 koní deaktivace poloviny válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
před 7 hodinamiVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
před 9 hodinamiK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
před 10 hodinamiJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
dnesJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva