Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon 2017: facelift je venku, novinky skoro nepostřehnete
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Seat svému klíčovému modelu nadělil modifikované čelní partie, novou výbavu Xcellence či tříválec TSI. Ten ale úplnou novinkou není.
Letošní pařížský autosalon a věci s ním spojené nám stále více naznačují, že motor show jako takové jsou přežitkem. Nejen, že do francouzské metropole nedorazila část značek, ale zároveň se řada očekávaných premiér odehrála mimo výstaviště. Kupříkladu 13. října, tedy dokonce ještě v době, kdy autosalon probíhal, bylo totiž představeno nové BMW řady 5. Kromě toho Volkswagen oznámil, že faceliftovaný Golf máme čekat na počátku listopadu. A aby toho nebylo málo, pak Seat nyní vyrukoval s modernizací modelu Leon.
Stejně jako v případě vozu z Wolfsburgu jsme i zástupce španělské automobilky čekali právě v Paříži. To se ovšem nestalo, značka si tak zřejmě nechtěla nechat od nikoho narušit svých 15 minut slávy. Je to na jednu stranu i logické, neboť vizuální novinky na faceliftovaném Seatu Leon prakticky nepostřehnete a ty mechanické zas až tak nové nejsou. Španělé se totiž velmi rozepisují o příchodu motoru 1,0 TSI, ten je však u verze Ecomotive na některých trzích k dispozici už přes rok.
Dalo by se tedy říci, že tu máme automobilovou parafrázi na Shakespearovo „Mnoho povyku pro nic“. Zvenčí se totiž Seat zaměřil hlavně na čelní partie, kde najdeme o 40 milimetrů rozšířenou masku chladiče. Lehce přiostřeny byly také některé linky a přepracování se dočkaly také světlomety, jenž za příplatek počítají s plnohodnotnými LEDkami. Tyto modifikace jsou platné pro všechny tři karosářské verze.
Přesunout se můžeme do interiéru, který dostal do vínku ambientní diodové podsvícení ovládané skrze osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Zredukován pak byl počet tlačítek a standardní přístrojový štít je možné nahradit digitálním. Mimo to má Leon k dispozici systém Traffic Jam Assist, jenž zvládá automaticky akcelerovat a brzdit v rychlostech do 60 km/h, adaptivní tempomat či vylepšený parkovací asistent.
Po stránce motorické budou zákazníci moci profitovat ze dvou nově příchozích motorů, byť jak jsme zmínili výše, litrový tříválec TSI již někde k dispozici byl. Nyní ale bude jeho 115 koní dostupné na všech trzích, se stejným výkonem pak dorazí ještě 1,6litrový diesel. Kromě toho nabídku rozšíří ještě nová varianta Seatu Leon ST osazená motorem 2,0 TDI a pohonem všech kol, s níž je možné spárovat sedmistupňové DSG.
Dále pak máme očekávat změny u verze Cupra, ta se ovšem dočká separátního odhalení a „vlastních překvapení“. Co přesně to bude, máme zjistit v blízké budoucnosti. Spekulace tedy necháme plavat a vrátíme se zpět k jistotám.
Ty v případě standardního Seatu Leon spočívají ještě v příchodu nové výbavy Xcellence, která bude jakýmsi luxusním protipólem pro sportovně laděný stupeň FR. U obou máme očekávat stejnou cenu, přičemž novinka přinese více venkovního chromu, lehce pozměněné nárazníky, čalounění Alcantarou (či za příplatek kůží), ozdobné prahové lišty či unikátní dekory.
Ceny budou oznámeny ještě před koncem roku, kdy Seat také otevře objednávkové knihy. První vozy by ovšem k zákazníkům měly zamířit až zkraje příštího roku.
















Pokud máte pocit, že facelift Seat Leon prakticky nezměnil, nejste sami. Ani my bychom bez tiskové zprávy novinky nepostřehli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva