Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon 2017: facelift je venku, novinky skoro nepostřehnete
20.10.2016 | Petr Prokopec | 4 příspěvky
(+ video) Seat svému klíčovému modelu nadělil modifikované čelní partie, novou výbavu Xcellence či tříválec TSI. Ten ale úplnou novinkou není.
Letošní pařížský autosalon a věci s ním spojené nám stále více naznačují, že motor show jako takové jsou přežitkem. Nejen, že do francouzské metropole nedorazila část značek, ale zároveň se řada očekávaných premiér odehrála mimo výstaviště. Kupříkladu 13. října, tedy dokonce ještě v době, kdy autosalon probíhal, bylo totiž představeno nové BMW řady 5. Kromě toho Volkswagen oznámil, že faceliftovaný Golf máme čekat na počátku listopadu. A aby toho nebylo málo, pak Seat nyní vyrukoval s modernizací modelu Leon.
Stejně jako v případě vozu z Wolfsburgu jsme i zástupce španělské automobilky čekali právě v Paříži. To se ovšem nestalo, značka si tak zřejmě nechtěla nechat od nikoho narušit svých 15 minut slávy. Je to na jednu stranu i logické, neboť vizuální novinky na faceliftovaném Seatu Leon prakticky nepostřehnete a ty mechanické zas až tak nové nejsou. Španělé se totiž velmi rozepisují o příchodu motoru 1,0 TSI, ten je však u verze Ecomotive na některých trzích k dispozici už přes rok.
Dalo by se tedy říci, že tu máme automobilovou parafrázi na Shakespearovo „Mnoho povyku pro nic“. Zvenčí se totiž Seat zaměřil hlavně na čelní partie, kde najdeme o 40 milimetrů rozšířenou masku chladiče. Lehce přiostřeny byly také některé linky a přepracování se dočkaly také světlomety, jenž za příplatek počítají s plnohodnotnými LEDkami. Tyto modifikace jsou platné pro všechny tři karosářské verze.
Přesunout se můžeme do interiéru, který dostal do vínku ambientní diodové podsvícení ovládané skrze osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Zredukován pak byl počet tlačítek a standardní přístrojový štít je možné nahradit digitálním. Mimo to má Leon k dispozici systém Traffic Jam Assist, jenž zvládá automaticky akcelerovat a brzdit v rychlostech do 60 km/h, adaptivní tempomat či vylepšený parkovací asistent.
Po stránce motorické budou zákazníci moci profitovat ze dvou nově příchozích motorů, byť jak jsme zmínili výše, litrový tříválec TSI již někde k dispozici byl. Nyní ale bude jeho 115 koní dostupné na všech trzích, se stejným výkonem pak dorazí ještě 1,6litrový diesel. Kromě toho nabídku rozšíří ještě nová varianta Seatu Leon ST osazená motorem 2,0 TDI a pohonem všech kol, s níž je možné spárovat sedmistupňové DSG.
Dále pak máme očekávat změny u verze Cupra, ta se ovšem dočká separátního odhalení a „vlastních překvapení“. Co přesně to bude, máme zjistit v blízké budoucnosti. Spekulace tedy necháme plavat a vrátíme se zpět k jistotám.
Ty v případě standardního Seatu Leon spočívají ještě v příchodu nové výbavy Xcellence, která bude jakýmsi luxusním protipólem pro sportovně laděný stupeň FR. U obou máme očekávat stejnou cenu, přičemž novinka přinese více venkovního chromu, lehce pozměněné nárazníky, čalounění Alcantarou (či za příplatek kůží), ozdobné prahové lišty či unikátní dekory.
Ceny budou oznámeny ještě před koncem roku, kdy Seat také otevře objednávkové knihy. První vozy by ovšem k zákazníkům měly zamířit až zkraje příštího roku.
















Pokud máte pocit, že facelift Seat Leon prakticky nezměnil, nejste sami. Ani my bychom bez tiskové zprávy novinky nepostřehli
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejnovější články
- Ani zákazníci Ferrari o downsizing nestáli a nestojí. A dávají to jasně najevo
před hodinou - James May prodává své nejoblíbenější auto, vede ho k tomu nakonec jen jedno
včera - Celých 96 procent řidičů riskuje nehodu v autě kvůli hlouposti za pár stovek
včera - Zánovní Lada 2110 na prodej v USA je velká rarita, vetřelec z Ruska stojí majlant
včera - Průkopník ostrých SUV měl 650 koní už v roce 2004, tehdy ani nevěděl, jak si říkat
včera - ADAC varuje před drahými programy na mytí aut, vašemu vozu prý jen uškodí
včera - Fotbalisté Realu Madrid rozprodávají svá Audi z loňska, s většinou si moc neužili
včera - Firma říká, že dosáhla největšího pokroku v historii elektromotorů
včera - Rusové postavili Ladu s průhledným motorem a ukázali, co se v něm děje za chodu
včera - BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan