Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon

Pokud doufáte, že se očekávaná expanze litrového tříválce na úkor čtyřválcových jednotek nestane, máme špatnou zprávu. 1,0 TSI už asi nic nezastaví.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon

9.6.2015 | Petr Miler | 9 příspěvků

Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud doufáte, že se očekávaná expanze litrového tříválce na úkor čtyřválcových jednotek nestane, máme špatnou zprávu. 1,0 TSI už asi nic nezastaví.

Pokud jste četli náš přehled 17 aut, která je třeba koupit, dokud to jde, asi tušíte, že nejsme zrovna zrovna příznivci motoru 1,0 TSI od Volkswagenu. Nejde tu o to, že bychom jej odmítali jako takový - pokud někdo tříválec z jakéhokoli důvodu chce, nechť si jej koupí. Odmítáme jej jako vynucenou, zákazníky nežádanou náhradu povedeného čtyřválce 1,2 TSI, kterou je předurčen se stát.

Sice jsme jej zatím neměli možnost vyzkoušet, přesto je jasné, že optimálním řešením pro zákazníka nebude. S motorem to nemusí dopadnout tak tragicky jako s 0,9 TCe od Renaultu, zázrak ale čekat nelze - nekompromisně dobrý tříválcový motor vyrobit zkrátka nelze, ať je sebevíce povedený a konstruktéři jsou si toho vědomi. Tato řešení vznikají kvůli tomu, že takové jednotky dokážou lépe uspět v testech normované spotřeby a ušetřit tak výrobcům peníze za pokuty za nadlimitní emise CO2 či vůz učinit snáze prodejným kvůli dalším lokálním penalizacím s nimi spojenými. O nic jiného tu nejde - 1,2 TSI je jinak „downsizovaný” až běda a VW by mohl být rád, že jej po počátečních problémech dostal do nejen funkčního, ale i trvanlivého stavu. Jenže rád není.

Koncern má v plánu novým litrovým motorem nahradit všechny současné 1,2 TSI v průběhu následujících tří let. A týká se to všech značek koncernu, tedy i české Škody. Jak bude fungovat tříválcová Octavia nebo dokonce Yeti, nechceme ani předjímat, táhnoucí příklady ale už najdeme u VW - nový motor má Golf jako hatchback i kombi a dokonce také jako MPV Sportsvan. Zatím pouze ve specifických verzích Bluemotion, to má být ale jen začátek cesty.

Že koncern VW nemá v úmyslu nabídnout Golf 1,0 TSI a počkat, „co zákazníci na to”, svědčí i jeho další kroky. Zatím nemáme zprávy o tom, že by s tímto motorem měla v nejbližší době dorazit do prodeje některá ze škodovek, na německém trhu už se ale začal prodávat Seat Leon 1,0 TSi, a to ve všech třech svých karosářských verzích.

Opět se zatím jedná jen o úsporné varianty Ecomotive, které údajně nabízí „zážitek z jízdy bez kompromisu”. Trochu kompromisu už lze shledat ale v jejich prezentaci, neboť vozy nejdou v nabídce ani skrze konfigurátor značky, ani v příslušných katalozích. A na jejich webových prezentacích je chybně uveden maximální výkon 81 kW (110 koní), kterým disponuje verze 1,2 TSI. Ta s 1,0 TSI má - stejně jako Golf - pod kapotou kilowatt 85 (115 koní), které nejlehčí Leon SC rozpohybují na stovku za 9,5 sekundy a dovolí mu dosáhnout rychlost až 198 km/h. Ta je platná i pro pětidvířko a kombík, akcelerace na stovku se ale u nich zhorší na 9,6 resp. 9,8 sekundy s ohledem na vyšší hmotnost.

Papírové a snad i reálně solidní dynamika ale není to, oč tu běží především. Hlavním parametrem tříválcových „Lvů” je normovaná spotřeba paliva 5,5 litru benzinu ve městě, 3,4 litru mimo město a 4,3 litru v kombinaci. To odpovídá - a to vás jistě překvapí - 99 g CO2 na kilometr.

Ani jedna z těchto verzí není a s ohledem na malou motivaci Čechů kupovat auta ušitá také na míru všemožných zdanění odvíjejících se od emisí CO2 předpokládáme, že ani nebude v mání v ČR, v Německu ale přijde na 19 510 Eur za SC, 20 010 Eur za pětidvířko a 21 140 Eur za kombi ST. To jsou ceny o nějaké 2 tisíce Eur vyšší než za výbavově srovnatelné verze s motorem 1,2 TSI, ovšem nikoli v provedení Ecomotive. Nemáme pocit, že by šlo o nabídku, za níž by se mělo smysl do Německa hnát, ale pokud byste to viděli jinak...


Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 1 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 01Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 2 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 02Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 3 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 03Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 4 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 04Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 5 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 05Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 6 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 06Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 7 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 07Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 8 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 08Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 9 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 09Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 10 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 10Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 11 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 11Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 12 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 12Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 13 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 13Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 14 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 14Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon - 15 - Seat Leon SC 2013 1 8 TSI jizdni dojmy 15
V šik Seatu Leon SC byste asi tříválec nečekali, teď už něm ale může být i ten. I když to nebude ve zde vyobrazené verzi FR

Petr Miler

Diskuze 9 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše