Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra R 2014: vrcholná verze pošle 300 koní na všechna čtyři kola
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé chtějí pohonné ústrojí Audi S3 nacpat pod karoserii Leonu. V kombinaci se systémem launch control by problémem neměla být stovka za 5 s.
Ještě před několika měsíci se nad Seatem vznášela mračna, která pomalu ani nešlo rozehnat, pak se ale objevilo sluníčko v podobě nového Leonu a rázem je vše jinak. Značce stoupají tržby prakticky po celé Evropě, v Turecku pak byla španělská automobilka v letošním prvním pololetí nejúspěšnějším skokanem stejně jako na několika dalších významných trzích starého kontinentu. Nepřekvapí proto, že vedení chce kout železo, dokud je žhavé.
V nejbližší době se tak dočkáme hned několika nových variant, které doplní již stávající pětidveřový a třídveřový hatchback a kombík. Právě ten by totiž hned v příštím roce měl dostat pohon všech kol převzatý z Volkswagenu Golf VII Variant 4Motion. Následovat pak má i verze, která po vzoru Audi Allroad dostane ochranné černé plasty kolem celé karoserie, zvýšenou světlou výšku a dalších pár doplňků, které jí umožní jízdu mimo zpevněný asfalt.
V mezičase se pak dočkáme i sportovního derivátu Cupra, který se podle předchozích avíz představí ještě letos vybavený samosvorem a výkonem 265 koní. Tato varianta by ale měla být jen pouhým základem pro skutečný vrchol nabídky, tedy model Cupra R, který by převzal pohonné ústrojí z modelu Audi S3. Tedy přeplňovaný dvoulitr z rodiny EA888 naladěný na výkon 300 koní.
Veškerá síla by mířila na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat DSG, přičemž stovku by Seat Leon Cupra R při využití systému launch control pokořil za nějakých 5 sekund. Rázem by se tak stal nejrychleji akcelerujícím modelem v historii značky, jeho nejvyšší rychlost ovšem bude omezena na obligátních 250 km/h.
K mání má být Cupra R jako třídvířko i pětidvířko, přičemž v obou verzích nabídne snížený sportovní podvozek, čtveřici koncovek výfuku, agresivnější bodykit a lehce poupravený interiér, kde hlavní pozornost poutají sportovní sedadla. Tím zvěsti končí a my jen můžeme očekávat, kdy, kde a vlastně i zda vůbec se Cupra R ukáže.






Verze Cupra R se objevila již u minulé generace Seatu Leon. Nově by ovšem měla disponovat výkonem 300 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19.5.2025Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva