Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon ST oficiálně: až 1 470 l, jen 45 kg navíc proti hatchbacku
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejstylovější koncernový kombík bude zároveň tím nejlehčím a nejúspornějším. Přibral jen 45 kg a bude jezdit jen za 3,3 l/100 km.
Španělské kombi jsme vám v menší předpremiéře představili již o víkendu. S kompletní sadou fotografií i tiskovou zprávou v ruce se ovšem k Seatu Leon ST musíme vrátit, jako první kombi v historii této modelové řady si to bezesporu zaslouží. Zvláště, když by mohlo s definitivní platností potvrdit zmrtvýchvstání značky, jež loni odstartoval pětidveřový hatchback. Oproti němu přitom kombík narostl o nějakých 27 cm na 4,54 metru, díky čemuž nabízí od 587 do 1 470 litrů objemu zavazadlového prostoru. Při hmotnosti 1 233 kg přitom váží jen o pouhých pětačtyřicet kilogramů více.
V kombinaci s lehce navýšenou aerodynamikou tak lze očekávat zhoršenou jízdní dynamiku, přesnými fakty nás ale zřejmě značka oblaží až během výstavní premiéry na autosalonu ve Frankfurtu. Aktuálně tak můžeme poreferovat hlavně o modelu Leon ST Ecomotive, který bude pohánět 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a průměrné spotřebě 3,3 l/100 km. Seat je tak o poznání úspornější než třeba Škoda Octavia III Combi, která je ovšem pro změnu prostornější.
Vyjma tohoto motoru lze pod kapotou očekávat i zbývající plejádu benzinových a dieselových čtyřválců maximálně dvoulitrového objemu z produkce koncernu VW Group, přičemž jejich výkony se pohybují od 63 kW/86 koní až po 132 kW/180 k. Spotřeba přitom u „naftožroutů“ osciluje mezi 4,1 a 4,3 litry na 100 km, zatímco laboratorní žíznivost benzinových jednotek pokrývá pásmo 4,9 až 5,3 l/100 km.
Po stránce výbavové je pak novinkou v rodině Seatu Leon adaptivní tempomat, který operuje na bázi čelního radaru a funguje při rychlostech od 30 do 160 km/h. Chybět nebude ani unikátní naladění podvozku, přičemž verze FR bude profitovat z adaptivních tlumičů umožňujících volbu tří režimů Eco, Comfort a Sport. Pro ještě větší zážitek pak navíc Seat nabídne dynamický paket s progresivnějším nastavením.
V rámci praktičnosti se vůz pro změnu dočká sklápění zadních sedadel přímo ze zavazadelníku, přičemž u některých modelů bude k dispozici kvůli dlouhému nákladu i sklopné sedadlo spolujezdce jedoucího vpředu. Samozřejmostí je pak dvojitá podlaha nad zadní nápravou, zatímco výkon motorů bude prozatím mířit na tu přední. Verze 4x4 používající systém 4Motion z Golfu VII je ale v plánu.
Do prodeje španělská novinka zamíří někdy na podzim, přičemž cenově bude hatchback překonávat o nějakých třicet tisíc. S motorem 1,2 TSI by tak Leon ST mohl startovat na sumě 330 000 Kč. Krátce po něm navíc Seat hodlá uvést do prodeje také přiostřený Leon Cupra a Cupra SC, o možné vrcholné variantě kombíku ale prozatím ještě nebylo rozhodnuto.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
















Seat Leon ST narostl oproti hatchbacku o 27 centimetrů, do zavazadlového prostoru však pobere až 1 470 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva