Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu
19.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za necelý půlmilion můžete mít francouzskou hračku, která nabízí 105 koní při hmotnosti 560 kg. Nyní navíc disponuje lepším podvozkem i topením.
Francouzská značka Secma není zrovna světoznámým výrobcem, to ovšem neznamená, že by ve své nabídce neměla zajímavá vozítka. Ani jedno z nich na délku nepřesáhne tři metry, díky čemuž je takové parkování v přeplněných metropolích hračkou. Takový model F 16 toho ovšem umí daleko více, a to zvláště v modernizované verzi Evo, která je nově daleko lépe připravená na celoroční provoz.
Než se však dostaneme k aktualitám, trochu zabředneme do historie, Secma F 16 je totiž na trhu již od roku 2008. Na délku měří 2 750 mm, na šířku 1 760 mm a na výšku pouhých 1 100 mm. Pozoruhodný je i dvoumetrový rozvor, přesto dvoumístná kabina nenabízí příliš prostoru - obzvláště pro nohy spolupasažéra.
Ve voze také chybí prakticky veškeré elektronické berličky, díky čemuž se vozítko chová spíše jako motokára než jako buggyna, kterou na první pohled připomíná. Poháněno je přitom 1,6litrovým motorem Renault, který na zadní kola skrze pětistupňový manuál přenáší 105 koní. To sice nezní jako extra porce, při hmotnosti 560 kg však Secma zvládá sprint na stovku za 5,9 s.
Tyto vlastnosti, společně s nejvyšší rychlostí 180 km/h a průměrnou spotřebou 5,9 l/100 km, však nejsou ničím novým. Oproti originálu se však verze Evo pyšní lepšími předními stabilizátory, účinnějšími brzdami a modifikovanou zadní nápravou. Nově tak Secma F 16 zvládá i jízdu na zhoršeném povrchu.
Kromě toho vůz dostal také účinnější vytápění, kterému ve standardu asistují vzhůru výklopné dveře. Ty lze přitom zcela vyjmout, stejně jako kryt střechy. Tím vylepšíte zážitky z jízdy se sluncem ve tváři, komfort pro změnu může navýšit příplatkové kožené čalounění. Ceny přitom startují na částce 17 600 Eur (cca 457 600 Kč).






















Francouzská Secma F 16 vypadá jako buggy, bez elektronických berliček však řádí spíše jako motokára utržená ze řetězu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
před hodinouNěmci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
včeraFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
včeraKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
včeraFiat zjevně věří, že spalovací 500 bude megahit, od listopadu bude mít k dispozici celou slavnou továrnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva