Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu

Za necelý půlmilion můžete mít francouzskou hračku, která nabízí 105 koní při hmotnosti 560 kg. Nyní navíc disponuje lepším podvozkem i topením.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu

19.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za necelý půlmilion můžete mít francouzskou hračku, která nabízí 105 koní při hmotnosti 560 kg. Nyní navíc disponuje lepším podvozkem i topením.

Francouzská značka Secma není zrovna světoznámým výrobcem, to ovšem neznamená, že by ve své nabídce neměla zajímavá vozítka. Ani jedno z nich na délku nepřesáhne tři metry, díky čemuž je takové parkování v přeplněných metropolích hračkou. Takový model F 16 toho ovšem umí daleko více, a to zvláště v modernizované verzi Evo, která je nově daleko lépe připravená na celoroční provoz.

Než se však dostaneme k aktualitám, trochu zabředneme do historie, Secma F 16 je totiž na trhu již od roku 2008. Na délku měří 2 750 mm, na šířku 1 760 mm a na výšku pouhých 1 100 mm. Pozoruhodný je i dvoumetrový rozvor, přesto dvoumístná kabina nenabízí příliš prostoru - obzvláště pro nohy spolupasažéra.

Ve voze také chybí prakticky veškeré elektronické berličky, díky čemuž se vozítko chová spíše jako motokára než jako buggyna, kterou na první pohled připomíná. Poháněno je přitom 1,6litrovým motorem Renault, který na zadní kola skrze pětistupňový manuál přenáší 105 koní. To sice nezní jako extra porce, při hmotnosti 560 kg však Secma zvládá sprint na stovku za 5,9 s.

Tyto vlastnosti, společně s nejvyšší rychlostí 180 km/h a průměrnou spotřebou 5,9 l/100 km, však nejsou ničím novým. Oproti originálu se však verze Evo pyšní lepšími předními stabilizátory, účinnějšími brzdami a modifikovanou zadní nápravou. Nově tak Secma F 16 zvládá i jízdu na zhoršeném povrchu.

Kromě toho vůz dostal také účinnější vytápění, kterému ve standardu asistují vzhůru výklopné dveře. Ty lze přitom zcela vyjmout, stejně jako kryt střechy. Tím vylepšíte zážitky z jízdy se sluncem ve tváři, komfort pro změnu může navýšit příplatkové kožené čalounění. Ceny přitom startují na částce 17 600 Eur (cca 457 600 Kč).


Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 1 - Secma F 16 01Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 2 - Secma F 16 02Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 3 - Secma F 16 03Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 4 - Secma F 16 04Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 5 - Secma F 16 05Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 6 - Secma F 16 06Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 7 - Secma F 16 07Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 8 - Secma F 16 08Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 9 - Secma F 16 09Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 10 - Secma F 16 10Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 11 - Secma F 16 11Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 12 - Secma F 16 12Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 13 - Secma F 16 13Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 14 - Secma F 16 14Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 15 - Secma F 16 15Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 16 - Secma F 16 16Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 17 - Secma F 16 17Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 18 - Secma F 16 18Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 19 - Secma F 16 19Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 20 - Secma F 16 20Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 21 - Secma F 16 21Secma F 16 Evo: motokára z Francie dá stovku za 5,9 s, připravena je i na zimu - 22 - Secma F 16 22
Francouzská Secma F 16 vypadá jako buggy, bez elektronických berliček však řádí spíše jako motokára utržená ze řetězu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.