Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Lotusu potvrdil, že Esprit je mrtvý. Dlouho nebyl, není a nebude
27.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Milovníci britských sporťáků mohou zase jednu hořce polknout. Lotus definitivně potvrdil, že nový Esprit nepostaví, i když byl prakticky hotový.
Lotus sice tu a tam představí nějaké nové auto, je ale zřejmé, že i přes pozitivní zkazky se mu nedaří zrovna skvěle. Co to bude znamenat pro budoucnost firmy ve všech souvislostech, nevíme, že to znamená stop pro vlastně všechny dříve připravované modely je ale jasné už nyní.
Patří mezi ně i chystaný nový Esprit, který patřil mezi plejádu novinek chystanou ještě pod odvolaným šéfem Danym Baharem. Jeho projekty obecně sice po jeho odchodu příliš perspektivně nevypadaly, Esprit to ale spočítané neměl - byl už připravený na sériovou výrobu a i když se také v jeho případě mluvilo o možném konci, ještě letos byla sériová produkce na stole. Teď už není a smetl ji ze stolu sám nový šéf firmy Jean-Marc Gales.
V rozhovoru pro Auto Express na otázku týkající se možné produkční budoucnosti Espritu reagoval prostě: „Odpověď zní nikoli.” Gales sice nechce dělat za vším tlustou čáru, když konstatoval: „Nechci se soustředit na minulost, ale ale jsou zde technologie a dodavatelské vztahy, které můžeme převzít z dřívějších projektů,” nic to ale nemění na tom, že Esprit je v tuto chvíli mrtvý projekt a jeho vzkříšení není téma k hovoru.
Jean-Marc Gales pak popřel i to, že by firma zvažovala výrobu vlastních motorů. „Nemůžeme a neměli bychom vyvíjet vlastní motory - většina malých značek, která šla touto cestou, zmizela.” Společnost se tak bude raději dále soustřeďovat na přebírání pohonných jednotek Toyoty, které si upraví k obrazu svému. Prodle Galese jsou prý „spolehlivé, dobré a můžeme jim věřit”.
Nic světoborného tedy Lotus pro nejbližší dobu nechystá, neboť jeho krátkodobá budoucnost prý stojí na už dobře známých modelech Elise, Exige a Evora, které hodlají Britové dále vylepšovat. Pro další léta ale firma počítá i s dříve zmiňovanými modely typu SUV a sedan, dříve než za tři či čtyři roky s nimi ovšem počítat nemáme.




























Nový Lotus Esprit vypadal nadějně a prý byl skoro hotový. Teď už to ale má definitivně spočítané...
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Nejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva