Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá

Britské značce chybí finance a pevná ruka u kormidla. Díky tomu nový Esprit s motorem V8 a systémem KERS o výkonu 650 koní hned tak neuvidíme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá

20.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá

/

Foto: Lotus Cars

Britské značce chybí finance a pevná ruka u kormidla. Díky tomu nový Esprit s motorem V8 a systémem KERS o výkonu 650 koní hned tak neuvidíme.

V letošním roce je britskému Lotusu věnována větší pozornost než kdy jindy. Veškeré informace se ale nesoustředí na výborné jízdní vlastnosti či okruhové časy modelů Elise, Exige a Evora, nýbrž na problémy managementu. Na počátku letošního roku totiž došlo k převzetí značky konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar. Od té doby Lotus poněkud nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat. Stávající vedení totiž nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, aby vzápětí prohlásilo, že nový Esprit by to na registrační značky přece jen zvládnout mohl.

Nyní zde máme další vývoj, který jen potvrzuje, že ruka ovládající kormidlo Lotusu rozhodně není pevná. Podle zdrojů Autocaru v automobilce by totiž nová generace Espritu již měla být připravena na sériovou výrobu, chybí prý jen vychytání několika malých mušek. Probíhající soudní pře s Baharem, odchod Renaultu ke Caterhamu a další problémy však oficiální zelené světlo oddalují na dobu neurčitou.

Nový Esprit by přitom na základě designu a stávajících technických parametrů mohl být opravdovým hitem Lotusu. O jeho pohon se stará pětilitrový motor V8 s dvojitým přeplňovaním a systémem KERS, s nímž je spřažena dvouspojková převodovka s pádly pod volantem. O nízkou hmotnost se pak stará karbonová a hliníková konstrukce.

Navzdory těmto pokročilým materiálům, technologiím a očekávanému výkonu okolo 650 koní by ale nový Lotus Esprit neměl stát více než lépe vybavené Porsche 911. Tedy nějakých 2,9 milionu korun. A právě to by z něj mohlo udělat bestseller. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že se vedení značky konečně vzchopí.


Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 1 - Lotus Esprit Concept 2010 01Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 2 - Lotus Esprit Concept 2010 02Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 3 - Lotus Esprit Concept 2010 03Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 4 - Lotus Esprit Concept 2010 04Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 5 - Lotus Esprit Concept 2010 05Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 6 - Lotus Esprit Concept 2010 06Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 7 - Lotus Esprit Concept 2010 07Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 8 - Lotus Esprit Concept 2010 08Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 9 - Lotus Esprit Concept 2010 09Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 10 - Lotus Esprit Concept 2010 10Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 11 - Lotus Esprit Concept 2010 11Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 12 - Lotus Esprit Concept 2010 12Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 13 - Lotus Esprit Concept 2010 13Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 14 - Lotus Esprit Concept 2010 14Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 15 - Lotus Esprit Concept 2010 15Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 16 - Lotus Esprit Concept 2010 16Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 17 - Lotus Esprit Concept 2010 17Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 18 - Lotus Esprit Concept 2010 18Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 19 - Lotus Esprit Concept 2010 19Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 20 - Lotus Esprit Concept 2010 20Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 21 - Lotus Esprit Concept 2010 21Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 22 - Lotus Esprit Concept 2010 22Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 23 - Lotus Esprit Concept 2010 23Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 24 - Lotus Esprit Concept 2010 24Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 25 - Lotus Esprit Concept 2010 25Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 26 - Lotus Esprit Concept 2010 26Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 27 - Lotus Esprit Concept 2010 27Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá - 28 - Lotus Esprit Concept 2010 28
Nový Lotus Esprit je již prakticky připravený na sériovou výrobu. Její zahájení ovšem brzdí problémy managementu značky

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.