Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mercedesu přiznal, jak dlouho musí zákazníci čekat na nová auta, spása je v nedohlednu
25.9.2021 | Petr Miler
Doba, kdy jste mohli vyrazit k dealerovi aut, vybrat si cokoli dle libosti a ještě si vymýšlet, za jakých podmínek to koupíte, je zjevně pryč i u drahých značek. A hned tak se nevrátí.
Nevíme, jak jste si před léty představovali rok 2021, pokud ale nemělo jít o období drahoty a nedostatku, pak zákonitě musíte být zklamaní. Věcí, které dnes „nejsou”, existuje spousta. A pokud přece jen jsou, jejich cena je velmi vysoká, rozhodně neúměrně tomu, kolik vám kdo v poslední době mohl přidat na platu. A nedá se čekat, že by se zaměstnavatelé v přetrvávající nejistotě v dohledné době do nějakého velkého přidávání hnali.
Tohle se týká i aut, vlastně možná hlavně aut. I když prodeje jsou mizerné, produkční kapacity automobilek jsou obvykle ještě menší, a tak si i na zboží stojící více než kdy dříve počkáte déle než kdy dříve. Kupci dnes drahých obyčejných aut by za této situace mohli mít tendenci závidět zákazníkům prestižních značek, ale nemusí. Situace je přinejmenším u některých z nich úplně stejná.
V rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung to přiznal šéf Mercedesu Ola Källenius. Také tahle značka trpí obrovskými, více jak 40% poklesy prodejů oproti minulému roku, podle Källenia to ale není poptávkou. Důvodem má být nedostatek komponentů, hlavně pak - zadržte dech - čipů.
Hlava celého koncernu Daimler říká, že poptávka zůstává vysoká, současně ale přetrvávají vážná omezení. „U některých modelů jsou čekací doby delší, než bychom si přáli, v některých případech i přes rok," upřesňuje Ola K. To je skutečně extrémně dlouhá doba a divíme se, že ji zákazníci vůbec snáší. Pro nás bývají obtížně akceptovatelné už dříve běžné dva až tři měsíce, rok je jednoduše k nedočkání.
Källenius si je vědom toho, že to některé zákazníky může odrazovat, řešení ale nemá. Podle něj se nedostatek čipů potáhne až do roku 2023 a čekací doby se tedy snadno mohou i dále prodlužovat. Jak dlouho se čekalo na nové auto za komunismu? Klidně pár let? Abychom na to ještě nevzpomínali se slzou v oku...









Mercedes v poslední době přišel s řadou zajímavých nových modelů, třeba novou generací třídy S. Zájem o ně být může, co je mu to ale platné, když je stejně neumí vyrobit a dodat včas? Prodeje tak míří horem pádem ke dnu. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
