Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf PSA a brzy i FCA říká, že elektromobily lidi nelákají, kupují je jen „zelení závisláci”
6.3.2020 | Mirek Mazal
Zní to jako velká revolta, šéf jedné z největších automobilek světa ale v podstatě řekl jen to, co všichni vidí. Zákazníkům jsou dnes masivně vnucována auta, o něž většina nestojí.
Generální ředitel PSA, tedy Peugeotu a Citroënu, který se brzy má stát i hlavou konglomerátu PSA-FCA a vládnout i Fiatu, Chrysleru, Alfě Romeo, Ferrari, Dodgi, Ramu a dalším přidruženým značkám, píchnul do vosího hnízda. Jako jeden z mála takto vysoce postavených automobilových manažerů nekřičí slova o krásných šatech, když vidí, že císař je nahý. Právě naopak.
Tavares v rozhovoru pro agenturu Reuters doslova uvedl, že elektrické vozy kupují pouze „zelení závisláci“. Podle něj pro taková auta ve výsledku existuje jen velmi malý trh a pragmaticky založení spotřebitelé o elektromobily nejeví zájem.
Náhradní telekonferenci místo debaty přímo v Ženevě Tavares okořenil ještě dalšími výroky, které zejména v Bruselu neuslyší rádi. „Když některé trhy zruší dotace, poptávka se zhroutí,“ řekl s pomyšlením na nizozemský nebo čínský pokles poptávky a následně upozornil na nutnou potřebu zlevnit nabídku modelů s „nulovými emisemi”, aby se portfolio ekologických aut stalo dostupné běžným zákazníkům nejlépe už od roku 2025. „Prodáváme naše elektromobily zeleným maniakům, nedostali jsme se k pragmatikům,“ dodal.
Tavares vidí širší překážky přijetí elektrických aut tam, kde objektivně jsou - v omezeném dojezdu, dlouhém dobíjení, nedostatečné nabíjecí síti, nejistotě spojené s dlouhodobou cenou elektřiny a pochopitelně i ceně samotných aut. Francouzi přesto elektrická auta neignorují a vyvinuli či dále vyvíjí platformy pro plně elektrická a hybridní auta, současně ale nehází přes palubu spalovací motory.
Jeden z nejrespektovanějších automobilových manažerů poslední dekády si je vědom toho, že jím řízené firmy dnes elektromobily vyvíjet a vyrábět musí, neboť zejména EU nedává k ničemu jinému prostor. Netroufne si ale hodit přes palubu skutečně žádané zboží, kdyby plány Bruselu vyletěly komínem. Pakliže se to stane, PSA a FCA se budou s to „velmi obratně přizpůsobit tomu, co zákazníci požadují“, uzavřel Carlos Tavares.


Carlos Tavares dlouhodobě kritizuje nucený přesun k elektromobilům, i současný stav popsal velmi otevřeně
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před hodinou Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 3 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring