Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody říká, že přelomová novinka značky bude „víc než konkurenceschopná”
16.4.2019 | Petr Prokopec
Škodu letos čeká přelomový rok, neboť nabídne své vůbec první sériové modely, který nejsou poháněné jen spalovacími motory. Vedle hybridního Superbu to bude i elektrické Citigo a právě to má umět na svou třídu hodně.
Škoda již hezky dlouho avizuje, že letošním rokem odstartuje posun směrem elektrifikaci. Pravda, již před několika lety mladoboleslavská automobilka vyrobila několik exemplářů Octavie Green E Line, v tomto případě však šlo pouze o experimentální auta, která nebyla na prodej, nýbrž sloužily ke sběru informací. Plug-in hybridní Superb a ryze elektrické e-Citigo bude budou jiné a k dealerům zamíří jako sériově vyráběné vozy.
My se dnes budeme soustředit na elektrického prcka, jehož cena nemá překročit 500 000 Kč. Tím by se stal vůbec nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem na trhu, to ale automaticky neznamená, že nebude konkurenceschopný. Sám šéf automobilky Bernhard Maier tvrdí pravý opak. Podle něj bude auto „více než konkurenceschopné“ v rámci třídy, do které vstoupí. Co si pod tím představit?
Hlavně praktickou využitelnost. Škoda e-Citigo by měla nabízet dojezd okolo 300 kilometrů, tedy prakticky dvojnásobek toho, co Volkswagen e-up!, ze kterého vychází. Důvodem jsou samozřejmě baterie, namísto 18,7 kWh mají nově pojmout až 37,7 kWh, čímž e-Citigo překoná i VW e-Golf, který se přitom prodává za dvojnásobnou cenu.
Vůz dostane lithium-iontové články, které v menší verzi používá i e-up!, stejně jako naprostá většina dnešních elektromobilů. Nedá se předpokládat, že by Škoda stála v čele revoluce a vyrukovala kupříkladu s bateriemi s tuhým elektrolytem, jakkoliv se do elektrifikace ponořila naplno a akumulátory, stejně jako produkční verzi konceptu Vision iV bude vyrábět sama v Mladé Boleslavi.
Na druhou stranu, slovo „výroba“ je přeci jen možná až příliš odvážné, raději bychom měli použít slovo „montáž“. Stejně jako v případě ostatních značek tak Škoda nejspíše bude vyrábět speciální pouzdra, do kterých budou usazeny články nakoupené u dodavatelů. A právě tento postup vede k tvrzení, že baterie se pevného skupenství rozhodně nedočkají. Dle šéfa Mercedesu Oly Källeniuse totiž žádné takové nejsou k mání. A dlouho nebudou.
„V současné době nikdo není ve fázi, abychom k němu mohli přijít a říci, aby nám je prodal,“ uvedl Källenius. A dodal, že produkční elektromobily s pevnými bateriemi dorazí nejdříve okolo roku 2025, jakkoliv dánský designér Henrik Fisker prohlašoval, že jeho novinka eMotion dorazí s revoluční technologií již v roce 2020. Sám Fisker vša nově připustil, že vůz bude mít zpoždění a navíc nejprve využije konvenční baterie.
Důvod tohoto zpoždění je prostý, technologii pevného skupenství se stále nedaří dotáhnout do kýženého finále. Aktuálně tak skutečně elektromobilům nezbývá nic jiného, než spoléhat na klasické li-ionky, jejichž možnosti jsou značně omezené. Škoda e-Citigo tak za těchto podmínek skutečně vypadá jako bezkonkurenční nabídka, 300 kilometrů vypočítaných dle cyklu WLTP totiž za méně než půl milionu korun opravdu nikdo jiný neprodává.
















































V roce 2017 se Škoda Citigo dočkala jemného faceliftu, letos jí čeká zásadnější změna - příchod elektrické verze
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 8 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB