Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf technologického gigantu přesedlal z Mercedesu na ruský Aurus, zpátky už by neměnil
26.12.2020 | Petr Prokopec
Patří mezi šťastlivce, kteří už mohou využívat služeb ruské luxusní limuzíny a nezdá se, že by litoval. Ostatně jím řízená firma se na vývoji auta podílela.
Aurus Senat je vůbec první luxusní limuzínou, která byla vyvinuta v Rusku po pádu Sovětského svazu. O její zrod se postaral technologický institut NAMI, který začal ručně montovat i první produkční exempláře. Montážní linky v továrně Sollers ležící v Elebuze v Tatarstánu se stále připravují, a tak faktický prodej komukoli mimo vysoké představitele Ruska začal teprve nedávno - rok a čtvrt po formálním začátku prodejů, navíc ve velmi omezeném množství.
Jedním z těch, kteří už auto mají, je Sergej Čemezov, generální ředitel ruského, státem ovládaného technologického gigantu Rostec. Firma s ročním obratem 1,77 bilionu (skutečně tisíc miliard) rublů, tedy asi 513 miliard Kč za rok, optikou Aurusu nepochybně patří mezi ty, jejichž šéfové si toto auto „zaslouží”, a tak ho Čemezov má. A v rozhovoru pro agenturu TASS o něm s radostí promluvil.
Šéf Rostecu přiznal, že i když má k dispozici vlastního šoféra, většinou se při ježdění se Senatem obejde bez něj. „Nemohl jsem odolat, musel jsem si vyzkoušet, jaké je to za volantem. Motor je velmi silný a vůz jede velmi dobře. Není v ničem horší než auta zahraničních značek nabízená v této třídě.“ I z toho důvodu tak Čemezov nevidí důvod, proč by se měl vracet k Mercedesu. To je pro Aurus slušné vyznamenání, pro třícípou hvězdu a další, hlavně německé značky to není dobrá zpráva.
Je totiž třeba připomenout, že nemalá část produkce třídy S, stejně jako BMW řady 7 a Audi A8 končí právě na ruském trhu, a to i v rukou státních funkcionářů a manažerů podniků nějak napojených na stát. Pokud tito lidé přesedlají na domácí produkci, což může byt od určité chvíle považováno za slušnost, pak se Němci mohou připravit na citelný úbytek prodejů.
Vraťme se ale zpět k Čemezovi, který nechválí jen motor, ale veškerou techniku, stejně jako venkovní design a komfort i luxus nabízené interiérem. Ten dále uvedl, že Rostec díky svému širokému záběru (pod tutp korporaci spadá zhruba 700 firem) přispěl i k vývoji limuzíny. Šlo někdy o detaily, jako je třeba způsob přístupu na zadní sedadla. Způsob vykrojení dveřního prostoru okolo zadních podběhů či výška dveřních prahů u některých aut tohoto ražení nevychází vstříc vyšším či silnějším lidem, u Aurusu Senat se myslelo i na ně.
Autu v tomto ohledu pomáhá i vyšší světlá výška. Rusové totiž současně se sedanem vyvíjeli také SUV a MPV. A aby náklady udrželi co nejníže při zemi, dodali všem čtyřem verzím víceméně nezměněnou platformu UMP. Pokaždé tak lze počítat se světlou výškou 200 milimetrů, která je v případě SUV v normálu, ovšem na poměry limuzín je velkorysá.
Lze už jen připomenout, že motor, o kterém se Čemezov zmiňuje, má kořeny u Porsche. Německá automobilka pro potřeby „ruského zlatíčka“ vyvinula 4,4litrovou hybridizovanou jednotku, jenž produkuje 600 koní. Ty má na starosti devítistupňový automat zaměstnávající všechna čtyři kola. Za tuto techniku si pak Aurus účtuje 18 milionů rublů (cca 5,24 mil. Kč), nicméně zatím se k autu mimo Kreml a spol. dostalo jen pár vyvolených, jako je právě Čemezov.
Aurus Senat by nakonec mohl způsobit problémy německým automobilkám, alespoň v Rusku. Tamní manažeři na něj začínají přesedat a takový Sergej Čemezov, šéf Rostecu, říká, že za Mercedes už ho zpět nevymění. Foto: Aurus
Zdroj: TASS
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva