Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už se ví, kdo si koupil první Putinovu limuzínu, zvěsti o korupci se dalece nepotvrdily
25.11.2020 | Petr Miler
Tohle auto čekalo roky na chvíli, než si jej převezme první zákazník, který není politikem. Čekalo se tak, že prvním takovým kupcem bude někdo z kremelských kruhů, realita ale nemůže být odlišnější.
Teprve před pár dny jsme psali o tom, že Aurus Senat neboli tzv. Putinovu limuzínu, protože jde o projekt vzniklý z jeho popudu, si nejspíše koupil první soukromý zákazník. Svědčila o tom registrace prvního VIN sériového vozu u ruského Rosstandartu, což je neklamným znakem toho, že auto vstoupilo do sériové výroby a konečně si jej bude moci pořídit někdo mimo vrcholné politiky Ruské federace.
Pozoruhodné to bylo už tím, že se tak stalo rok a čtvrt poté, co automobilka otevřela svůj první showroom, jinými slovy: rok a čtvrt nabízela auto, které si stejně nikdo nemohl reálně koupit. První sériový kus byl tedy tak trochu předurčen k tomu stát se předmětem pokoutných praktik a sami Rusové předpokládali, že bude „přidělen” někomu z kremelských kruhů, třeba některému ze šéfů kontroverzních firem napojených na stát. Nic co by šlo nazvat korupcí či klientelismem se ale kupodivu nestalo.
Auto s VIN XKN0A1000L1000003 bylo v pondělí přihlášeno do běžného provozu, čímž byl odhalen i jeho kupec. Jde o ruskou leasingovou firmu SOLT, která poskytuje auta primárně pro provozovatele taxislužeb, a to i těch prestižních. Jinými slovy - první sériový Aurus Senat bude nejspíše sloužit v nějaké z firem zaměřených na luxusní přepravu osob. Nudnějšího kupce si snad ani nešlo představit, třebaže lze předpokládat, že vůz bude náležitě marketingově využit - pro Rusy to bude chvíli podobný tahák, jako kdysi pro Čechy první Octavie.
Firma SOLT už v mezičase stihla říci, že auto bylo úplně normálně objednáno u dealera, kterým bylo také dodáno. Žádný úplatek komukoli blízkému státní moci z toho tedy není, úplně normální objednávka to ale také být nemusela. SOLT je částečně kapitálově propojen se společností Avilon, která provozuje jedno ze dvou oficiálních dealerů Aurusu v Rusku. V takovém případě se ale dá pochopit, že úplně první vyrobené auto putuje k firmě, do které investují stejní lidé, na tom není nic nekalého.
Databáze Rosstandartu ukazuje detaily k prvnímu sériovému Aurusu Senat pro soukromého zákazníka. Zdroj: Rosstandart
Luxusní limuzína kupodivu nemíří za nikým z Putinových podporovatelů, ale za leasingovou firmou specializovanou na zajišťování aut taxikářským společnostem. Foto: Aurus
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 8 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry