Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW už přiznal, že poslední nová auta značky se nepovedla, náprava ale hned tak nepřijde
23.11.2022 | Petr Prokopec
Nový šéf klíčové značky koncernu VW se nebojí jít do sebe, nakonec ale říká jen to, co všichni vědí už léta. A podobný čas bude trvat, než se kdokoli dočká rozumného řešení alespoň většiny nedostatků.
Moderní automobily jsou často označovány za počítače na kolech. Stojí za tím až abnormální množství asistenčních a zábavních systémů, jimiž jsou osazeny. Něco takového si ovšem žádá do detailů propracovaný software, se kterým ovšem tradiční výrobci mívají problémy, ať už k jeho vývoji přistupuji jakkoli. V minulosti představovala tato věc osinu v zadnici hlavně pro Italy, Francouze nebo Brity, v posledních letech ale potíže asi nejvíce stíhají Volkswagen.
Ten se rozhodl, že s příchodem Golfu osmé generace a elektrického hatchbacku ID.3 udělá ne jeden, ale hned několik velkých kroků kupředu. Tato strategie se ale německé automobilce nevyplatila - neznáme nikoho, kdy by na aktuální generaci Golfu v tomto ohledu (a nejen Golfu, týká se to třeba i Škoda Octavia IV) pěl chválu. Zvláště když se VW během vývoje skutečně zaměřil především na jednu oblast, přičemž kvůli nemalým investicím zkrouhnul i výdaje týkající se zbytku vozu. Ten tak mimo jiné disponuje tvrdšími plasty než předchůdce. Oproti němu pak ani nemá plynové vzpěry kapoty motoru, místo toho se zákazníci museli vrátit k manuálně ovládané tyči.
Nový Golf byl odhalen již před třemi lety, a tak by si leckdo mohl myslet, ze tyto potíže jsou minulostí. Ale nejsou, hlavní fotka zachycuje nejnovější iteraci Golfu VIII po aktualizaci... čehosi. Systém vám ani není schopen říci, co se s ním vlastně děje, ovládání takových vyhřívaných sedadel je boj s vlastní trpělivostí, stejně jako zacházení s řadou dalších nastavení. Spoustu z nich ani není možné bez návodu najít. Je to jedním slovem tragédie.
Ani ona tři léta tedy Němcům nestačila na to, aby své někdejší pochybění zvládli napravit. Nezastírá to ani nový šéf VW a bývalý generální ředitel Škody Thomas Schäfer, podle nějž je software natolik komplexní, že jeho náprava není jednoduchá. Problémy jsou navíc i se souvisejícím hardwarem, což činí řešení čehokoli ještě složitějším. Ač tedy nová verze softwaru 3.0 má podle Schäfera dorazit „v řádu několika málo příštích týdnů“ a lecčemu pomoci, nové komponenty by lidé neměli vyhlížet se zadrženým dechem. Například nový volant s klasickými tlačítky se totiž objeví až zkraje příštího roku, přičemž jako první jej dostane nový Tiguan.
Schäfer dále potvrdil, že automobilka zareaguje také na mnohé stížnosti zákazníků. „Jedním z nejvíce kritizovaných prvků je nepodsvícená lišta multimédií, která v noci není viditelná. To je ovšem již napravené, auta s osazenou lištou dorazí již příští rok,“ říká. To je jistě chvályhodné, nicméně další hardwarové změny „dorazí až na počátku roku 2024“. S nápravou mnohých chyb tak Němci přijdou až dlouhých pět let po premiéře Golfu.
Abychom ale VW pouze nekritizovali, musíme zmínit i některá pozitiva. Schäfer totiž uvedl, že změny, které hodlá automobilka učinit, jsou výsledkem setkání zástupců značky s běžnými zákazníky. To je velký rozdíl oproti minulosti, kdy se veškerá negativa řešila jen s pomocí zaměstnanců. Ti nicméně byli v jistém střetu zájmů, což nakonec vedlo k tomu, že se VW začal vzdalovat od reality. Zda je nicméně zpět nohama na zemi, se teprve ukáže, v tuto chvíli to tak rozhodně není.



Žádný jiný vůz nedemonstruje selhání německé automobilky tak jako Golf osmé generace. Je pak sice chvályhodné, že značka pracuje na nápravě a rozhodla se reagovat na stížnosti skutečných zákazníků, ovšem kvůli komplexnímu softwaru a částečně i problematickému hardwaru nejsou dostatečně dobrá řešení v dohlednu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Car
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 7 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
