Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911
21.9.2021 | Petr Miler
Ani Porsche nejsou elektrická auta cizí, proč by také nakonec měla. Jako jedna z mála se k nim ale tato automobilka staví rozumně, na jednu kartu vše rozhodně nevsadí.
Pokud přijde řeč na auta a jejich budoucnost, naprostá většina výrobců dává najevo svou oddanost elektromobilitě, do které by se nejraději obuli už včera. Jde dost často jen snahu říkat to, co někteří chtějí slyšet, nakonec i automobilka, která na veřejnosti tvrdí, že bude „nejzelenější” značkou Evropy, reálně brojí proti zákazům spalovacích aut. A říká, že i když elektrická auta umí vyrobit, bez zájmu zákazníků, infrastruktury, výroby elektřiny bez fosilních paliv a sladění dodavatelsko-odběratelských řetězců je kompletní přechod na elektrický pohon nesmyslný či nemožný.
Vedle těch, kteří říkají A a myslí si B, ale existují i ti, jež dokáží hovořit o stejné věci otevřeně. Mezi takové patří i Frank-Steffen Walliser, technický guru Porsche, který má momentálně na starosti vývoj modelů 911 a 718, tedy klíčových sporťáků značky. Právě on v minulosti řekl, že spalovací motory mohou být snadno i čistší než elektrické a že nelze hledět jen na emise související s provozem auta. Je podle něj třeba porovnávat celkový životní cyklus vozů od jejich „narození“ až po jejich „smrt“.
Právě on nyní v rozhovoru pro německý magazín Focus řekl, co čeká jeho „ovečky” a ze slov, která pronesl, je patrné, že pro elektrickou mobilitu stále nehoří. A když, tak rozhodně ne jako pro jediné řešení.
V případě modelu 718 se s elektrifikací počítá, jasný časový plán ale zatím neexistuje. Porsche trápí hmotnost, která u tohoto modelu z nějakých 1 300 kg nevyhnutelně vystřelí o stovky kilogramů výše. Walliser říká, že tohle auto je ve vývoji a jeho tým „optimisticky cílí na hmotnost mezi 1 650 a 1 680 kg”. I pokud by se tato optimistická vize naplnila, znamenalo by to, že i nejlehčí 718 by byla těžší než nejtěžší 911 (Turbo S, 1 640 kg), a tak není divu, že z toho Walliser dvakrát nejásá.
Zajímavější jsou ale jeho slova o budoucnosti 911. V jejím případě se opakovaně mluvilo přinejmenším o hybridizaci, německý technik ale říká, že ani o tom nebylo rozhodnuto a elektrická verze vůbec není ve hře. Podle něj může ikona značky i po roce 2030 dál jezdit na syntetická paliva a ničemu neškodit - hybridní nebo elektrické provedení by prý zkompromitovalo to, čím se tento model proslavil, co jej definuje.
„Produktové plánování znamená zajímat se o všechno. V současné době ale neexistuje scénář, ve kterém by se 911 stala elektrickou,” říká jasně Walliser a dodává, že ani v případě hybridu není nic rozhodnuto. „Může se to stát, ale hmotnost navíc nás bolí a je těžké najít místo pro hybridizaci v autě této koncepce. Díváme se po možných řešeních. Pokud 911 přijde jako hybrid, nesmí jít o mild-hybrid, ale spíše o 'divoký hybrid', u kterého zákazník pozná, že se něco změnilo. Linearitu odezvy, která se s turbodmychadlem trochu ztratila, lze vrátit pomocí hybridizace,” dodává jasně Frank-Steffen W.
Není povolanějšího člověka, který by o budoucnost 911 věděl více, takže můžeme šmahem popřít spekulace o tom, že hybrid už je na cestě a s elektrifikací se počítá - hybrid je jen teoretická možnost a plány na elektrický pohon neexistují ani jako alternativní scénář k jiným.






Porsche 911 (zde ve verzi Turbo S) se podle šéfa jejího vývoje elektrického pohonu nedočká nejspíše nikdy. Hybridní pohon je ve hře, ale zatím stále jen teoreticky. Foto: Porsche
Zdroj: Focus
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 11 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva