Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj
17.8.2020 | Petr Prokopec
Člověk by čekal, že tuhle disciplínu nebudou s nadhledem zvládat leda dekády stará auta, ale opak je pravdou. Problémů přibývá a mezi kužely už se bezproblémově neprožene adekvátní rychlostí ani Mercedes-AMG A45 S.
Z losího testu se začíná stávat pohroma moderních aut. Prakticky každá novinka, která zamířila mezi kužely, totiž odjížděla s nepořízenou. Nad některými výsledky šlo mávnout rukou, neboť nebyly zase tak zlé a vzhledem ke koncepci vozu je šlo vnímat jako přijatelné. Jenže když začaly selhávat i sportovní deriváty, u nichž by jízdní projev podobné situaci měl být chloubou, rázem začalo být zjevné, že „je cosi shnilého ve státe Dánském“.
Parafrázováním Williama Shakespeara se přitom snažíme poukázat na nemalé a hlavně nemilé překvapení, které je spojeno právě s losími testy moderních sportovních aut. Mezi kužely totiž zamířil jak nový BMW M235i xDrive Gran Coupe, tak Toyota Supra. A přestože se ani v jednom případě nejednalo o tragédii, na aplaus mohly též zapomenout. Ani jeden z vozů totiž neprojel mezi kužely takovou rychlostí, jakou to ještě nedávno zvládaly obyčejné vozy, což je bezpochyby tristní.
A je znovu smutné, že prakticky totéž můžeme říci také o Mercedesu-AMG A45 S 4Matic. Tedy o autě, které je mnohými považováno za současného krále hot hatchů a i kdyby tomu tak nebylo, v přímce je mezi nimi tím nejrychlejším. Ve srovnání s předchůdcem navíc měla značka zapracovat na podvozku, který by nyní měl excelovat také v zatáčkách. Nicméně ve skutečnosti je A45 v losím testu jen o chlup úspěšnější než verze A180d, nejvýše totiž zvládla tempo 75 km/h (versus 74 km/h u dieselu).
To ovšem znamená, že současný vrchol áčkové řady je na tom mezi kužely stejně jako Mercedes A200 předchozí generace. A to není dobré - rychlost 77 km/h je v tomto testu považována za standard, nikoli za velký úspěch a A45 S nezvládá ani tu. Co za tím stojí, je otázkou, zajímavé nicméně je, že auto se chová lépe v komfortním, ne sportovním režimu.
Ukazuje se však, že Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May měli svého času pravdu, když mluvili o tom, že za pomoci sportovních režimů automobilky své produkty ruinují. Povětšinou nejrychlejší, tedy alespoň v rámci okruhové či okreskové jízdy, jste totiž právě v módu, který na to na základě názvu zrozen nebyl. Sportovní totiž díky přitvrzeným pružinám a tlumičům přinese na běžném povrchu spíše přehnanou citlivost na cokoliv.
Je tak sice hezké, že Mercedes-AMG A45 S dostal do vínku 421 koní a 500 Nm točivého momentu, s nimiž zvládá stovku za 3,9 sekundy a maximálku 270 km/h, stejně jako třeba driftovací režim, nicméně pokud by se Němci zaměřili vskutku pouze na ovladatelnost, v případě losího testu by udělali lépe.





 
Už ani Mercedes-AMG A45 S neexceluje v losím testu. Čtyřválcový sportovní vrchol značky je na tom totiž jen o kilometr v hodině lépe než základní dieselová verze a na chlup stejně jako model A200 předchozí generace. Foto: km77.com@YouTube
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 8 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
Nejnovější články
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 2 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 4 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 5 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 7 hodinami
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter