Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj
17.8.2020 | Petr Prokopec
Člověk by čekal, že tuhle disciplínu nebudou s nadhledem zvládat leda dekády stará auta, ale opak je pravdou. Problémů přibývá a mezi kužely už se bezproblémově neprožene adekvátní rychlostí ani Mercedes-AMG A45 S.
Z losího testu se začíná stávat pohroma moderních aut. Prakticky každá novinka, která zamířila mezi kužely, totiž odjížděla s nepořízenou. Nad některými výsledky šlo mávnout rukou, neboť nebyly zase tak zlé a vzhledem ke koncepci vozu je šlo vnímat jako přijatelné. Jenže když začaly selhávat i sportovní deriváty, u nichž by jízdní projev podobné situaci měl být chloubou, rázem začalo být zjevné, že „je cosi shnilého ve státe Dánském“.
Parafrázováním Williama Shakespeara se přitom snažíme poukázat na nemalé a hlavně nemilé překvapení, které je spojeno právě s losími testy moderních sportovních aut. Mezi kužely totiž zamířil jak nový BMW M235i xDrive Gran Coupe, tak Toyota Supra. A přestože se ani v jednom případě nejednalo o tragédii, na aplaus mohly též zapomenout. Ani jeden z vozů totiž neprojel mezi kužely takovou rychlostí, jakou to ještě nedávno zvládaly obyčejné vozy, což je bezpochyby tristní.
A je znovu smutné, že prakticky totéž můžeme říci také o Mercedesu-AMG A45 S 4Matic. Tedy o autě, které je mnohými považováno za současného krále hot hatchů a i kdyby tomu tak nebylo, v přímce je mezi nimi tím nejrychlejším. Ve srovnání s předchůdcem navíc měla značka zapracovat na podvozku, který by nyní měl excelovat také v zatáčkách. Nicméně ve skutečnosti je A45 v losím testu jen o chlup úspěšnější než verze A180d, nejvýše totiž zvládla tempo 75 km/h (versus 74 km/h u dieselu).
To ovšem znamená, že současný vrchol áčkové řady je na tom mezi kužely stejně jako Mercedes A200 předchozí generace. A to není dobré - rychlost 77 km/h je v tomto testu považována za standard, nikoli za velký úspěch a A45 S nezvládá ani tu. Co za tím stojí, je otázkou, zajímavé nicméně je, že auto se chová lépe v komfortním, ne sportovním režimu.
Ukazuje se však, že Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May měli svého času pravdu, když mluvili o tom, že za pomoci sportovních režimů automobilky své produkty ruinují. Povětšinou nejrychlejší, tedy alespoň v rámci okruhové či okreskové jízdy, jste totiž právě v módu, který na to na základě názvu zrozen nebyl. Sportovní totiž díky přitvrzeným pružinám a tlumičům přinese na běžném povrchu spíše přehnanou citlivost na cokoliv.
Je tak sice hezké, že Mercedes-AMG A45 S dostal do vínku 421 koní a 500 Nm točivého momentu, s nimiž zvládá stovku za 3,9 sekundy a maximálku 270 km/h, stejně jako třeba driftovací režim, nicméně pokud by se Němci zaměřili vskutku pouze na ovladatelnost, v případě losího testu by udělali lépe.






Už ani Mercedes-AMG A45 S neexceluje v losím testu. Čtyřválcový sportovní vrchol značky je na tom totiž jen o kilometr v hodině lépe než základní dieselová verze a na chlup stejně jako model A200 předchozí generace. Foto: km77.com@YouTube
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
před 3 hodinamiŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nejnovější články
Návrat nuceně zaříznutých osmiválců ukazuje sílu konkurence, jejich nový znak je kouzelným symbolem vzdoru
před 25 minutamiBMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
před hodinouPrototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
před 3 hodinamiNová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
před 4 hodinamiJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva