Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda chystá hned šest velmi levných aut, u nás ale možná nenabídne ani jedno
19.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodovku si dnes automaticky nespojujeme s levnými auty, přesně jejich vývoj ale nyní má v rámci koncernu VW na starosti.
Indický trh měl být pro Škodu jedním z klíčových a to samé platí také pro Volkswagen. Německá automobilka ovšem během uplynulého fiskálního roku přišla o 22,47 procenta registrací. Ta česká si pak sice o nemalých 26,8 procenta polepšila, nicméně na druhou stranu prodej 17 387 vozů nepředstavuje nic zásadního. Vlastně by nás proto nemělo překvapit, že koncern chystá na tomto trhu zásadní změny. A co více, Škoda se má zasadit o jejich realizaci.
Vše souvisí s projektem levného vozu, který má mladoboleslavská automobilka pod palcem. Jeho vývoj má jednu z nejvyšších priorit, VW Group kvůli němu hodlá v Indii v nejbližší době proinvestovat přes miliardu Eur (cca 25,73 mld. Kč). To by byla největší jednotlivá investice v daném segmentu, což jen dokazuje víru německého koncernu v tento trh. Samotný Volkswagen přitom bude v rámci expanze hrát druhé housle.
Spekuluje se o tom, že Škoda dokonce převezme továrnu VW v Chakanu a přebuduje ji pro výrobu aut založených na modulární platformě MQB. Daný proces bude pozvolný, neboť momentálně nabídka stále počítá s řadou aut užívajících stárnoucí architekturu PQ25. Škoda Rapid, Volkswagen Vento, Ameo a Polo by však do roku 2020 měly skončit, přičemž nahrazeny budou právě oním projektem levného vozu. Respektive celou rodinou levných aut.
V rámci projektu se pracuje na šesti různých typech. Indům tak bude nabídnuto SUV střední velikosti, sedan a hatchback, ve všech případech jako Škoda i jako VW. První by mělo dorazit SUV, jehož předobrazem by měl být koncept Vision X. Podle šéfdesignéra značky Olivera Stefaniho ale bude zapotřebí výrazné přepracování. „Po mé nedávné návštěvě v Indii jsem si uvědomil, že potřebujeme mnohem více místa vzadu.“
Tato modifikace bude nemalým kouzlením, neboť projekt vychází z nejmenší verze modulární architektury MQB A0. Pokud vůz dostane oficiální požehnání, a nic nenasvědčuje tomu, že by jej dostat neměl, pak jeho prodej odstartuje v roce 2021. Šéf značky Bernhard Maier navíc dodal, že rozhodnutí Volkswagenu se očekává na sklonku roku, konkrétně pak v listopadu při zasedání správní rady.
„Není to jednoduché rozhodnutí, neboť konkurence v Indii je velká. Pro Škodu se jedná o velkou výzvu, ale zároveň také o velkou motivaci,“ dodal Maier s tím, že automobilka plánuje pro první rok výrobu více než 300 tisíc aut. To je opravdu razantní posun oproti současnosti, o níž jsme mluvili výše, a to i za předpokladu, že začleněny do projektu budou obě koncernové značky.
Indie tedy hraje opravdu velmi důležitou roli v plánované expanzi značky a doufá, že v roce 2025 bude prodávat dva miliony aut ročně. S tím bude nápomocná také Čína, kde by pro změnu mělo již do roku 2020 dojít ke zdvojnásobení registrací na 600 tisíc. Lze přitom jen dodat, že Škoda stála v čele útoku koncernu na Indii již v roce 1999. A jelikož historie se evidentně opakuje, nepřekvapí, že projekt nese interní označení India 2.0.
V tuto chvíli je otázkou, jak bychom z indické expanze škodovky mohli profitovat my, to ale zatím nejspíše neví ani sama automobilka. Primárním cílem jejích „nízkonákladových snah” je Indie a firma nejspíše nepřipustí, že by tyto vozy mohla v upravené podobě nabídnout i jinde. To ale svého času Renault s Dacií Duster říkal též, teď je to jeho nejúspěšnější vůz a nabízí jej skoro po celém světě. Vyrábí se mimo jiné také v Indii, odkud jej Renault dováží i do Evropy a nabízí třeba ve Velké Británii...






Škoda už se v minulosti pokusila levná auta nabízet i u nás, dobře to ale nedopadlo - Fabia Junior a Octavia 1,4 MPI vypadaly příliš lacině
Poučena z předchozích nezdarů se Škoda v případě projektu nového levného vozu inspiruje konceptem Vision X. Ovšem jen po stránce designové, aby auto spíše dobře vypadalo, pokročilá technika by byla příliš drahá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program na Balatonu včera 16:06
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese včera 15:44
- Garcia místo zraněného Agiuse! včera 15:39
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 19.8.2025
- Gonzalezův poškozený chladič 19.8.2025
Nejčtenější články
Svodidla u silnic při nehodách nezvládají zastavit elektromobily. A není to jen hmotností, proto jde o problém hlavně těchto aut
22.7.2025Stellantis už je tam. Roky manažerských selhání poslaly automobilku do obří ztráty, firma před ní raději předem varuje
22.7.2025Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025Škoda dál počítá s elektrickými novinkami, i když ostatním způsobují tolik problémů. Její Epiq nabídne leda „epickou“ cenu
22.7.2025Poslednímu moderátorovi Top Gearu ukradli vzácné BMW, které vlastní 19 let. Fanoušci mu ho našli dřív, než si policisté dojedli koblihy
22.7.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha