Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda dál přitopí pod kotlem designu svých aut, další na řadě je vlajková loď
12.1.2021 | Petr Prokopec
Nedá se říci, že by se škodovka v posledních letech držela s designem svých aut zkrátka, v nastoleném směřování ale hodlá pokračovat. Dotkne se i další generace Superbu, o níž víme zase o něco víc.
O současné generaci Škody Superb rozhodně nelze říci, že by po designové stránce byla umírněná, zvláště ve srovnání se svým předchůdcem. Nicméně nová Octavia zašla dále a Enyaq to jen podtrhl. Tyto novinky pak mají ukazovat, jakým směrem se automobilka hodlá dále ubírat do budoucna. Také nový Superb čtvrté generace proto vsadí na větší vizuální agresivitu, která má trochu připomenout strategii zvolenou BMW. Mnichovská automobilka totiž momentálně sází hlavně na zvětšování čelních ledvinek, Škoda má dále zvýrazňovat pojetí své obdoby téhož.
Na rozdíl od BMW se nicméně nepředpokládá taková kontroverze, ta by se ani k mainstreamové značce nehodila. Výraznější masku dále doplní ještě užší světlomety než nyní, mimo to by se měl zvětšit otvor v předním nárazníku. A v závislosti na tom, zda se rozhodnete pro výbavu s větším množstvím chromu či naopak provedení s černými doplňky, bude pak vůz působit buď elegantnějším, či naopak sportovnějším dojmem.
Jelikož čtvrtá generace by se měla objevit až někdy v roce 2023, je jisté, že nabídku motorů budou ještě více určovat pravidla EU. Nicméně i tak se dá předpokládat, že dvoulitrový čtyřválec zůstane zachován, a to v benzinovém i dieselovém provedení. Ovšem prioritou budou mild-hybridní a plug-in hybridní jednotky. Ta vrcholná se dočká nejen vyššího výkonu, ale především větších baterií. Čistě na elektřinu by tedy měla zvládnout až 100 kilometrů, což pochopitelně povede k razantnímu snížení emisí, tedy alespoň na papíře.
Automobilka zároveň vsadí také na více konektivity. Očekávat tedy můžeme nejnovější generaci multimediálního systému, kterou již ve všech případech doplní pouze virtuální přístrojový štít. Zvětšení by se měla dočkat také středová obrazovka, chybět ovšem nebude ani head-up displej s rozšířenou virtuální realitou. V jejím rámci by tak kupříkladu navigace mohla projektovat šipky přímo do vašeho zorného pole a takříkajíc rovnou na vozovku, což by jízdu činilo pohodlnější i bezpečnější.
V případě venkovních rozměrů se již výraznější růst nad stávající 4,86metrovou délku příliš neočekává, ostatně díky 2,84metrovému rozvoru Superb nabízí více místa vzadu než mnohé limuzíny vyšších tříd. Postaven přitom bude na evoluční verzi platformy MQB, pročež se Škoda nejspíše zaměří hlavně na lepší využití vnitřního prostoru.
Zvědavi jsme pak na to, jak od sebe koncern VW oddělí Superb a Passat, neboť tuto dvojici budou vyvíjet společně a také vyrábět společně mimo ČR, což bude v historii tohoto modelu vůbec poprvé. Oba typy by si tak fakticky mohly být blíže ještě více než první iterace Superbu s dobovým Passatem B5, které si byly tak blízké, že tehdejší Passat pro Čínu byl ve skutečnosti upravený Superb. To už ale předbíháme událostem, sama Škoda nám jistě během dalších měsíců a let řekne více.



Nová generace Škody Superb má být designově ještě výraznější než stávající provedení, které skutečně nelze označit za nevýrazné. Foto: Škoda Auto
Inspiraci má najít ve stylizaci elektrického Enyaqu, který sází na přece jen ještě o něco agresivnější linie. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Nejdražší nové auto světa se ukázalo na veřejnosti, vypadá jako vánoční přízrak
16.12.2020 - Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic
16.12.2020 - Prodeje Škody se dál rychle propadají, napravit je má nová Octavia PRO
16.12.2020 - Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 - Poslední ryzí sporťák Alfy Romeo končí bez nástupce, možná ani nevíte, že se pořád vyrábí
16.12.2020 - Číňané posílají do Evropy další nové SUV, začínají na trhu s největšími dotacemi
16.12.2020 - Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 - Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020 - Němci otestovali dieselovou Octavii III s 200 tisíci km, zůstala jim jen hořkost v ústech
16.12.2020 - Firma, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovní sedany, šla i proti Dacii, pak ale přišel krach
16.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Svíčky 15:01 - 406 Coupe
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Chlubítko univerzální 13:48 - HondaMan
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Auto pro radost 12:40 - honziss
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.
- whitelist & blacklist 18:19 - jerry