Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia 2015: nová generace již v srpnu, kombi prý bude krásné
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Fabia má zvrátit zažité tradice a předběhnout VW Polo. Po stránce motorické jej ale již bude kopírovat.
O nové generaci Škody Fabia jsme již delší dobu nehovořili. Mladoboleslavská automobilka však včera pořádala pravidelnou výroční konferenci, na které šéf značky Winfried Vahland potvrdil, že hatchbacku se dočkáme na podzim. Samotná výroby by přitom měla odstartovat již poslední srpnový týden, díky čemuž finální design uvidíme rozhodně dříve než na autosalonu v Paříži. Do prodeje by pak nová Fabia měla zamířit ještě před koncem letošního roku, zatímco v tom příštím rozšíří nabídku kombík. Ten by podle Ferdinanda Piëcha měl být jedním z nejkrásnějších aut, jaké kdy koncern VW Group vyprodukoval.
Na vzhled ovšem vsadí již samotný hatchback, který má podle Škody ke značce přilákat mladší zákazníky (tedy zřejmě tu skupinu, která momentálně prahne po Seatu, jehož cílová skupina je o nějakých 10 let mladší než u mladoboleslavské automobilky). Proto bude o nějakých 50 mm širší než stávající generace, délka má ovšem zůstat pod čtyřmi metry (zřejmě i kvůli indickému trhu, kde větší vozy jsou daňově penalizovány).
Otázkou je ovšem volba platformy. Podle kolegů z iDnes.cz se máme opětovně dočkat komponentů PQ25, neboť novou modulární platformu MQB musí podle pravidel VW Group dostat jako první model Volkswagenu. Polo se ovšem momentálně podrobilo výraznější modernizaci, díky čemuž s novými komponenty hned tak nedorazí. Je tak možné, že se dočkáme revoluce, kdy by Fabia předběhla Němce?
Podle zahraničních médií, které citují Winfrieda Vahlanda, je to dokonce stoprocentní. Nová Fabia by totiž měla být prvním vozem koncernu, který dostane zkrácenou verzi platformy MQB. Tu Škoda označuje jako NVQ, přičemž její hlavní výhodou bude nižší hmotnost. A tím samozřejmě i lepší jízdní dynamika a nižší spotřeba než u spřízněného Volkswagenu Polo, což by prodeji německého vozu mohlo zamávat.
V rámci platformy je tedy třeba ještě počkat na oficiální potvrzení, v případě pohonných jednotek je ale vše jasné, neboť v září vstupuje v platnost nová emisní norma Euro 6. Stejně jako zmiňované Polo tak i Fabia vsadí hlavně na tříválce, které se vyznačují nízkými papírovými hodnotami. Výkon však mají poměrně vysoký, pročež se ani nemůžeme divit, že je Škoda nasadí také pod kapotu Rapidu, Octavie či Yeti.
Kromě toho se opětovně dočkáme úsporné verze GreenLine, která dorazí se standardním systémem start/stop (i když ten již zřejmě dostanou všechny modely), pneumatikami s nižším valivým odporem a lehce pozměněným bodykitem zahrnujícím i částečně zaslepenou čelní masku. Očekávat se přitom dá jen použití manuální převodovky, zatímco u celé řady ostatních verzí můžeme počítat také s automatem.
Čeho se naopak nedočkáme, je nová Fabia RS. Ačkoliv totiž Škoda hodlá cílit na mladé zákazníky a Polo GTI nabídne i s manuálem, v případě mladoboleslavského modelu již bylo vyřčeno nezvratitelné rozhodnutí. Místo toho se ovšem dá pomalu vsadit na verzi spalující zemní plyn, neboť takto vybavené modely dosahují podle Volkswagenu opravdu nízkých hodnot spotřeby a emisí CO2.
Z motorového prostoru se ale přesuňme do kabiny, která by díky zmíněné větší šířce měla nabízet více prostoru pro cestující. Kvalitnější pak budou použité plasty, zatímco v případě výbavy lze čekat řadu moderních prvků, zejména těch, které propojí mobilní telefon s multimediálním systémem. Mimo to lze ale počítat také s parkovací kamerou či systémem automatického nouzového brzdění.
Všechny tyto změny s největší pravděpodobností o pár desítek tisíc zvednou cenu, která aktuálně startuje na 235 900 Kč. Přesto si Škoda od nové generace slibuje, že půjde o velký prodejní hit. Takový, který by značce měl pomoci dosáhnout 1,5 milionu registrací ročně. To je ovšem trochu vzdálenější budoucnost, pro letošek se Škoda hodlá přehoupnout „jen“ přes milionovou hranici.


Nová Škoda Fabia se již ukázala na neoficiálních ilustracích, které počítají s větší šířkou. Realita však bude dozajista jinde
Zdroje: Škoda Auto, iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před hodinouPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před 2 hodinamiChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 4 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 5 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 15:46 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom