Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Red and Grey a další sportovní novinky pro Wörthersee 2015
12.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda odhalí v Rakousku tovární příslušenství pro Fabii. Kromě toho ukáže i dvě soutěžní R5 či pick-up.
O tuningovém srazu GTI Meeting u rakouského Vrbského jezera jsme se v uplynulých týdnech zmiňovali již mnohokrát. Představit jsme vám tak mohli kupříkladu Audi TT Clubsport Turbo či Volkswagen Golf GTI Clubsport. A nezapomněli jsme ani na mladoboleslavskou automobilku, která u Wörthersee představí hned pětici svých sportovních modelů. Dosud přitom řeč byla pouze o pick-upu Funstar a studii Fabia R5 Combi. Tuto dvojici si dnes v krátkosti připomeneme, přičemž odhalíme i zbývající trojici. A již dopředu vám můžeme přislíbit fotogalerii přímo ze srazu, který začíná zítřejším dnem.
Škoda Fabia Red & Grey Plus

Naše toulky začneme u továrního příslušenství, které je určeno nové Škodě Fabia. Ta byla pro výše zmíněnou akci nalakována v bílém odstínu Moon, se kterým kontrastují šedočervené pruhy táhnoucí se od kapoty motoru před střechu až po páté dveře. V červeném odstínu jsou pak vyvedeny i 17palcové lité ráfky Savio nebo kryty zpětných zrcátek. Mimo to vůz dostal do vínku přední spoiler, boční prahy, zadní difuzor, střešní spoiler a černou mřížku čelní masky. Zatmavena pak byla i zadní a boční okna, tím však úpravy končí. Prodej či dokonce ceny tisková zpráva sice aktuálně nezmiňuje, v tomto směru se ale nejspíše změny dočkáme v řádu týdnů.
Škoda Octavia Combi RS 230
Druhá novinka pro Wörthersee vlastně až takovou novinkou není, přeci jen k představení Škody Octavia Combi RS 230 došlo již před dvěma měsíci v Ženevě. V mezičase jsme navíc informovali také o českých cenách, přítomnost na srazu GTI Meeting je tak spíše formální. Na druhou stranu jde však o jediný model z dané pětice, který si okamžitě můžete koupit, což není od věci. Pro případné zájemce tak dodáme, že tento model profituje již v základní výbavě z diferenciálu s elektrohydraulicky řízenou svorností. Jeho dvoulitrový motor TSI pak produkuje 169 kW/230 koní, které na přední nápravu může přenášet manuální či automatická převodovka.
Škoda Fabia R5
Příchod nového mladoboleslavského soutěžního speciálu sledujeme již od prvních zmínek, ani jeho představení u Vrbského jezera tak nebude překvapením. Pokud jste ovšem propásli Rally Šumava, kde nová Fabia R5 debutovala, pak nyní máte ideální příležitost k obdivu závodní techniky. Oproti předchozí verzi S2000 přitom novinka nepoužívá k pohonu atmosférický dvoulitr, nýbrž přeplňovanou jedna-šestku, jejíž výkon narostl na 205 kW/279 koní. Tuto sílu pak přenáší pětistupňová sekvenční převodovka na všechna čtyři kola, přičemž kombinována je na základě pravidel FIA s minimální hmotností 1 230 kilogramů.
Škoda Fabia R5 Combi
Studie kombíku, jež vychází z výše představeného hatchbacku, nejspíše na závodní dráhy nikdy nezamíří. Zda je to škoda či nikoliv, to již necháme na posouzení každého z vás. Jisté je ovšem tolik, že stejně jako méně praktická karoserie dostala i Fabia R5 Combi do vínku agresivní vzhled, jemuž vévodí mohutný čelní nárazník, výrazné střešní křídlo, zeleno-bílo-černé lakování a 18palcová litá kola. Ta by přitom vůz nasazoval v případě asfaltových soutěží, pro šotolinu jsou určeny 15palcové ráfky. Jak jsme ale naznačili, této „degradace“ se kombík nejspíše nikdy nedočká.
Škoda Funstar
Posledním „pánem na holení“ je pick-up Funstar, za kterým stojí žáci středního odborného učiliště přidruženého k mladoboleslavské automobilce. Ti svou kreaci postavili na bázi Škody Fabia, zadní sedadla ovšem nahradili úložnou korbou. Kromě toho se pick-up pyšní 18palcovými ráfky Gemini, jež jsou převzaty z modelu Octavia RS. Pod kapotou pak najdeme motor 1,2 TSI o výkonu 90 kW/122 koní, které na přední nápravu přenáší sedmistupňový automat. Dovnitř se pro změnu nastěhoval audio systém produkující 1 400 wattů, vše pak zastřešuje šedo-bílo-zelené lakování. Tím ale přehlídka značky pro Wörthersee končí, dodat již můžeme pouze zmínku o akci zvané Škoda Crazy Rallye Ride. Ta je určena návštěvníkům srazu GTI Meeting, přičemž spočívá v pilotáži miniaturních závodních vozů na okruhu vybudovaném hned vedle stánku značky.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
Nejčtenější články
Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2.6.2025Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas