Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq má v Evropě nového soka, víc výbavy i techniky nabízí za cenu Fabie
16.4.2021 | Petr Prokopec
Když už, tak už, řekli si asi Číňané a vedle Škody Octavia se v Evropě rozhodli zatopit také Kodiaqu. Jejich SUV původně se jmenující jako BMW si nyní říká jako Audi, stojí ale spíše jako Dacia.
Škoda Kodiaq je pro českou značku úspěchem, na kterém mnoho nezměnila ani doba koronavirové. Loni v Evropě bylo prodáno 69 516 aut a byť je to méně než o rok dříve, jde o druhý nejlepší výsledek po dobu existence tohoto modelu a i během loňského roku vůz trhl několik měsíčních prodejních rekordů.
O poznání hůře je na tom Kodiaq na čínském trhu, kde loni oslovil jen 17 693 aut, méně jak polovinu oproti roku 2019, a to tam Škoda nabízí i stylového sourozence v podobě kupé-verze GT. Prodejní propad Škody v Číně má více důvodů, jedním z nich je ale konkurence. Mezi tu se loni zařadil také nový JAC X7 a právě ten už se nyní prodává také v Evropě.
Nepřekvapivě jde o východnější cípy Evropy, především Rusko, vůz je ale v nabídce také v Arménii, Bělorusku, Kyrgyzstáu nebo Kazachstánu. V poslední zmíněné zemi se pak kromě své domoviny bude rovněž vyrábět. Číňané se tedy skutečně do Evropy ženou se vší vervou a s X7 navazují mimo jiné na model J7, pro změnu čínskou obdobou Škody Octavia, kterou lze v Evropě koupit též.
Novinka se svým jménem v Číně kryje s největším SUV BMW, což by asi JACu v Rusku neprošlo, a tak ji přejmenoval na S7. Toto jméno pro změnu používá Audi, ale ne pro SUV, a tak to asi prošlo. Tak či onak jde o vskutku velké auto, v mnohém dokonce větší než Kodiaq. S7 je totiž 4 776 milimetrů dlouhá, 1 900 mm široká a 1 760 mm vysoká. Škodu tím Číňané překonávají v každém ohledu, jen s rozvorem 2 750 mm již tahají za o něco kratší provaz. Jejich auto je tak i o něco těžší (v závislosti na výbavě váží mezi 1 810 a 1 840 kilogramy), což s ohledem na použitou pohonnou jednotku nevede ke zrovna působivé dynamice.
S7 bude totiž minimálně v nejbližší době k mání pouze s jedním hnacím ústrojím, a sice s šestistupňovým automatem a přeplňovanou jedna-pětkou. Ta produkuje 150 koní výkonu a 251 Nm točivého momentu, což jsou parametry základního Kodiaqu, standardně má ale zmíněný dvouspojkový automat, za ten se u Škody musí připlácet. Pohon všech kol naopak není k mání ani za příplatek, ten ale Škoda jako standard též zdaleka nedává.
Na jízdní vlastnosti se ale bere ohled stále méně, místo toho prim začíná získávat vzhled a výbava. V tomto ohledu se přitom JAC S7 zdá být vizuálně agresivnější, čemuž mimo jiné napomáhají i standardní 18palcová litá kola. Uvnitř pak je možné počítat se dvěma 12,3palcovými displeji, které doplní kožené čalounění, hlasové ovládání či multimédia se sadou kamer monitorujících celé vaše okolí.
K mání je stejně jako u Škody pětimístné a sedmimístné provedení, přičemž ceny začínají na 1 449 000 rublech, tedy asi 410 tisících Kč. Za to koupíte leda lepší Fabii, i když výbava je rozsáhlejší než u základního Kodiaqu. Škoda zabíhat do detailů, v základu je toho spousta a pokud byste chtěli vše výše zmíněné, stačí 1 664 000 rublů, tedy asi 470 tisíc Kč a dostanete opravdu plnou palbu včetně zmíněné kůže, LED či prosklené elektrické střechy. Zdá se, že JAC má zaděláno na další úspěch.







JAC X7 je čínský soupeř Škody Kodiaq, který dorazil do Ruska pod označením S7. Vzhledem k tomu, co nabízí a za kolik, by mohl uspět. Foto: JAC Motors
Zdroj: JAC Motors
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 11 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 5 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
