Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-TEC jezdí i na CNG s 1,4 TSI, ujede až 1 330 km
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Octavia přijede do Ženevy s motorem 1,4 TSI o výkonu 110 koní, který zvládne kromě benzinu hltat stlačený zemní plyn. Zaujme dojezdem na obě nádrže.
Nová Octavia bude stejně jako malé Citigo k dispozici i s pohonem na zemní plyn (CNG) a poprvé ji údajně spatříme už za několik málo dnů v Ženevě. Novinka s pojmenováním G-TEC se představí nejen v tradiční karoserii liftbacku, ale také v provedení Combi. Tento tah má být další důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje Škodovky. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km (novinka je jedním z nich).
Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní). Oturbená čtrnáctistovka je konstruovaná pro spalování benzinu, popere se ale také s přídělem zemního plynu. Paket G-TEC navíc zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop, chybět nemůže ani rekuperace brzdné energie. Octavia třetí generace ve verzi G-TEC splní díky těmto systémům emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Bude se v podstatě jednat jen o další zelenou variantu, které by mohli holdovat ti, kterým není shodně výkonný turbodieselový GreenLine příliš po chuti.
Dojezd G-TECu dosahuje při provozu čistě na CNG teoretické hodnoty 410 kilometrů na jedno natankování. Údávaná spotřeba zemního plynu činí 5,4 metru krychlového na 100 km, což je ekvivalentem 3,5 kilogramu tohoto paliva. Z toho nám vychází, že nádrž na plyn bude mít objem zhruba 22 litrů. V tomto režimu se emisemi CO2 dostává na hodnotu 97 gramů na ujetý kilometr.
Při provozu čistě na benzin má dojezd dosahovat až 920 kilometrů. Pokud jde o tradiční nádrž na 50 litrů pro platformu MQB, pak se spotřeba benzinu pohybuje někde u 5,4 litru na sto kilometrů. Octavia G-TEC tak v součtu na jedno natankování obou nádrží ujede až 1 330 km. Více informací očekávejme s výstavní premiérou. Podle první fotografie by snad nový G-TEC nemusel na rozdíl od GreenLinu spořit palivo za každou cenu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


První fotografie od čerpací stanice na CNG příliš nenapovídá o podrobné výbavě G-TECu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Nové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
před 5 minutamiToyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
před 2 hodinamiNepoučitelní: Němci se vrací k dotacím na elektrická auta. Tentokrát je ostatní mohou oportunistům zaplatit úplně celá
před 4 hodinamiBMW se stává králem citlivého retra, jeho pocta prvnímu evropskému turbosporťáku umí ohromit
před 5 hodinamiŠkoda zachraňuje celou VW Group před pádem do červených čísel, kdo by si to byl před 35 roky pomyslel
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva