Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-TEC jezdí i na CNG s 1,4 TSI, ujede až 1 330 km
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Octavia přijede do Ženevy s motorem 1,4 TSI o výkonu 110 koní, který zvládne kromě benzinu hltat stlačený zemní plyn. Zaujme dojezdem na obě nádrže.
Nová Octavia bude stejně jako malé Citigo k dispozici i s pohonem na zemní plyn (CNG) a poprvé ji údajně spatříme už za několik málo dnů v Ženevě. Novinka s pojmenováním G-TEC se představí nejen v tradiční karoserii liftbacku, ale také v provedení Combi. Tento tah má být další důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje Škodovky. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km (novinka je jedním z nich).
Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní). Oturbená čtrnáctistovka je konstruovaná pro spalování benzinu, popere se ale také s přídělem zemního plynu. Paket G-TEC navíc zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop, chybět nemůže ani rekuperace brzdné energie. Octavia třetí generace ve verzi G-TEC splní díky těmto systémům emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Bude se v podstatě jednat jen o další zelenou variantu, které by mohli holdovat ti, kterým není shodně výkonný turbodieselový GreenLine příliš po chuti.
Dojezd G-TECu dosahuje při provozu čistě na CNG teoretické hodnoty 410 kilometrů na jedno natankování. Údávaná spotřeba zemního plynu činí 5,4 metru krychlového na 100 km, což je ekvivalentem 3,5 kilogramu tohoto paliva. Z toho nám vychází, že nádrž na plyn bude mít objem zhruba 22 litrů. V tomto režimu se emisemi CO2 dostává na hodnotu 97 gramů na ujetý kilometr.
Při provozu čistě na benzin má dojezd dosahovat až 920 kilometrů. Pokud jde o tradiční nádrž na 50 litrů pro platformu MQB, pak se spotřeba benzinu pohybuje někde u 5,4 litru na sto kilometrů. Octavia G-TEC tak v součtu na jedno natankování obou nádrží ujede až 1 330 km. Více informací očekávejme s výstavní premiérou. Podle první fotografie by snad nový G-TEC nemusel na rozdíl od GreenLinu spořit palivo za každou cenu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


První fotografie od čerpací stanice na CNG příliš nenapovídá o podrobné výbavě G-TECu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 8 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejčtenější články
Elektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
26.7.2025Volkswagen má plán, jak se zachránit. Do dvou let chce začít konkurovat veřejné dopravě
26.7.2025Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025Nadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas podívat se pravdě do očí
26.7.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 15:45 - Eda
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan