Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-TEC jezdí i na CNG s 1,4 TSI, ujede až 1 330 km
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Octavia přijede do Ženevy s motorem 1,4 TSI o výkonu 110 koní, který zvládne kromě benzinu hltat stlačený zemní plyn. Zaujme dojezdem na obě nádrže.
Nová Octavia bude stejně jako malé Citigo k dispozici i s pohonem na zemní plyn (CNG) a poprvé ji údajně spatříme už za několik málo dnů v Ženevě. Novinka s pojmenováním G-TEC se představí nejen v tradiční karoserii liftbacku, ale také v provedení Combi. Tento tah má být další důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje Škodovky. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km (novinka je jedním z nich).
Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní). Oturbená čtrnáctistovka je konstruovaná pro spalování benzinu, popere se ale také s přídělem zemního plynu. Paket G-TEC navíc zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop, chybět nemůže ani rekuperace brzdné energie. Octavia třetí generace ve verzi G-TEC splní díky těmto systémům emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Bude se v podstatě jednat jen o další zelenou variantu, které by mohli holdovat ti, kterým není shodně výkonný turbodieselový GreenLine příliš po chuti.
Dojezd G-TECu dosahuje při provozu čistě na CNG teoretické hodnoty 410 kilometrů na jedno natankování. Údávaná spotřeba zemního plynu činí 5,4 metru krychlového na 100 km, což je ekvivalentem 3,5 kilogramu tohoto paliva. Z toho nám vychází, že nádrž na plyn bude mít objem zhruba 22 litrů. V tomto režimu se emisemi CO2 dostává na hodnotu 97 gramů na ujetý kilometr.
Při provozu čistě na benzin má dojezd dosahovat až 920 kilometrů. Pokud jde o tradiční nádrž na 50 litrů pro platformu MQB, pak se spotřeba benzinu pohybuje někde u 5,4 litru na sto kilometrů. Octavia G-TEC tak v součtu na jedno natankování obou nádrží ujede až 1 330 km. Více informací očekávejme s výstavní premiérou. Podle první fotografie by snad nový G-TEC nemusel na rozdíl od GreenLinu spořit palivo za každou cenu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


První fotografie od čerpací stanice na CNG příliš nenapovídá o podrobné výbavě G-TECu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
3.11.2025
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
3.11.2025
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
3.11.2025
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
3.11.2025
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
3.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 22:38 - abgx1
- Chlubítko univerzální 12.03. 22:07 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 12.03. 21:44 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 14:55 - řidičBOB
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
