Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe
15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sedmisedadlový crossover s okřídleným šípem na přídi dorazí během dvou let. Oslovit má převážně ruskou a čínskou klientelu.
Domácí značka Škoda se pod nitkami mateřského koncernu Volkswagen netají svými ambicemi změnit v nejbližších letech své postavení na významného světového hráče a dostat svá auta mezi nejžádanější modely vůbec, k tomu ale bude potřebovat více než jen nový Rapid a třetí generaci Octavie, případně facelifty Superbu a Yeti. Na další navyšováním prodejů může pomýšlet pouze v případě rozšíření portfolia o zajímavý produkt, kterým by se mělo stát nové sedmisedadlové SUV.
Jak moc má k tomuto mladoboleslavskému stroji blízko aktuální koncepční studie Volkswagenu CrossBlue, postavená pro detroitský autosalon, můžeme jen hádat, domníváme se ale, že když už ne karoserie, pak alespoň podlahová plošina zkonstruovaná na základech variabilní platformy MQB by měla být společná.
Některé ze zdrojů naznačovaly, že velký crossover - chystaný pro rok 2015 - se měl původně také jmenovat Yeti, tyto plány však Škoda údajně přehodnotila. Aktuálně o tom píše britský magazín Auto Express, který před pár dny v souvislosti s budoucností české značky mluvil s předsedou představenstva Winfriedem Vahlandem, jež přípravy nového modelu potvrdil a zmínil i pár dalších detailů.
„Musí to být vůz, který ročně najde 100 tisíc zákazníků, přičemž největší poptávku po automobilech tohoto typu registrujeme v Číně,“ řekl Auto Expressu nejvyšší šéf Škody, který v letech 2005 až 2010 vedl čínské zastoupení značky Volkswagen na čínském trhu. Právě z dálného východu pochází jeho myšlenka na další crossover. „Číňané milují Yeti a velká SUV, už proto bychom jim ho měli nabídnout.“
Britští kolegové upřesňují, že Čína sice je nakloněná těmto typům aut, po sedmisedadlových SUV však zrovna netouží. Tři řady sedadel se v nové Škodě objeví hlavně proto, že je po nich poptávka na ruském trhu, kde chce Volkswagen konkurovat korejskému Hyundai Santa Fe. Navíc novinka bude samozřejmě k mání také v pětimístném provedení.
Poslední slovo zatím neřekl ani model Yeti. Jednak se chystá jeho facelift a Škoda navíc vyšla vstříc poptávce Asie. „S Yeti máme velké plány v globálním měřítku,“ naznačuje Vahland. „Pro Čínu jsme již postavili jeho prodlouženou verzi a chystáme se ji vyrábět také v Rusku. Yeti musí být vůz, které každý rok osloví 200 tisíc klientů.“
Pokud chce Škoda v roce 2018 skutečně prodávat jeden a půl milion aut ročně, jinak to asi nepůjde. Jen pro ilustraci, co má mladoboleslavská značka před sebou, se můžeme podívat na loňské prodeje. V roce 2012 firma zaznamenala nárůst o 6,8 procenta, když zvýšila odbyt z necelých 880 tisíc aut na 939 200 vozů.





O Volkswagenu CrossBlue lze seriozně spekulovat i jakožto o předobrazu velkého SUV Škody, minimálně po technické stránce
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
