Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe
15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sedmisedadlový crossover s okřídleným šípem na přídi dorazí během dvou let. Oslovit má převážně ruskou a čínskou klientelu.
Domácí značka Škoda se pod nitkami mateřského koncernu Volkswagen netají svými ambicemi změnit v nejbližších letech své postavení na významného světového hráče a dostat svá auta mezi nejžádanější modely vůbec, k tomu ale bude potřebovat více než jen nový Rapid a třetí generaci Octavie, případně facelifty Superbu a Yeti. Na další navyšováním prodejů může pomýšlet pouze v případě rozšíření portfolia o zajímavý produkt, kterým by se mělo stát nové sedmisedadlové SUV.
Jak moc má k tomuto mladoboleslavskému stroji blízko aktuální koncepční studie Volkswagenu CrossBlue, postavená pro detroitský autosalon, můžeme jen hádat, domníváme se ale, že když už ne karoserie, pak alespoň podlahová plošina zkonstruovaná na základech variabilní platformy MQB by měla být společná.
Některé ze zdrojů naznačovaly, že velký crossover - chystaný pro rok 2015 - se měl původně také jmenovat Yeti, tyto plány však Škoda údajně přehodnotila. Aktuálně o tom píše britský magazín Auto Express, který před pár dny v souvislosti s budoucností české značky mluvil s předsedou představenstva Winfriedem Vahlandem, jež přípravy nového modelu potvrdil a zmínil i pár dalších detailů.
„Musí to být vůz, který ročně najde 100 tisíc zákazníků, přičemž největší poptávku po automobilech tohoto typu registrujeme v Číně,“ řekl Auto Expressu nejvyšší šéf Škody, který v letech 2005 až 2010 vedl čínské zastoupení značky Volkswagen na čínském trhu. Právě z dálného východu pochází jeho myšlenka na další crossover. „Číňané milují Yeti a velká SUV, už proto bychom jim ho měli nabídnout.“
Britští kolegové upřesňují, že Čína sice je nakloněná těmto typům aut, po sedmisedadlových SUV však zrovna netouží. Tři řady sedadel se v nové Škodě objeví hlavně proto, že je po nich poptávka na ruském trhu, kde chce Volkswagen konkurovat korejskému Hyundai Santa Fe. Navíc novinka bude samozřejmě k mání také v pětimístném provedení.
Poslední slovo zatím neřekl ani model Yeti. Jednak se chystá jeho facelift a Škoda navíc vyšla vstříc poptávce Asie. „S Yeti máme velké plány v globálním měřítku,“ naznačuje Vahland. „Pro Čínu jsme již postavili jeho prodlouženou verzi a chystáme se ji vyrábět také v Rusku. Yeti musí být vůz, které každý rok osloví 200 tisíc klientů.“
Pokud chce Škoda v roce 2018 skutečně prodávat jeden a půl milion aut ročně, jinak to asi nepůjde. Jen pro ilustraci, co má mladoboleslavská značka před sebou, se můžeme podívat na loňské prodeje. V roce 2012 firma zaznamenala nárůst o 6,8 procenta, když zvýšila odbyt z necelých 880 tisíc aut na 939 200 vozů.





O Volkswagenu CrossBlue lze seriozně spekulovat i jakožto o předobrazu velkého SUV Škody, minimálně po technické stránce
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
