Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila facelift modelů Octavia Scout a RS
21.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout. Oba vozy nabídnou kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.
Po faceliftu základní Octavie představeném na konci loňského roku se omlazení dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout. Ta první dostala nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výrazněkšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s funkcí natáčení do zatáčky. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne mlhová světla s funkcí přisvětlováním zatáček a do nabídky doplňkové výbavy RS přibyla i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a litá kola Neptune velikosti 18 palců. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u zážehové a 15 kg u vznětové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se nejvyšší rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Zážehový motor o objemu 2,0 l TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI CR s výkonem 125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem či dvouspojkovou DSG převodovkou.
Omlazená silueta vozu Octavia Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Plastové ochranné prvky karoserie doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.
Omlazená novinka nabídne i jistou prostupnost terénem, 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: zážehový motor o objemu 1,8 l TSI s výkonem 118 kW (EU 5) a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI PD DPF s výkonem 103 kW (EU 4).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva