Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší

První SUV značky sice již nenabízí nejsilnější motory, ty zbývající ale produkují více koní než dříve.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší

23.4.2015 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První SUV značky sice již nenabízí nejsilnější motory, ty zbývající ale produkují více koní než dříve.

Mladoboleslavská automobilka v posledních dnech rozšířila své portfolio o nové modely Octavia RS 230 a Fabia Monte Carlo. Tím samozřejmě nemyslíme, že by tyto novinky byly aktuálně představeny, k premiéře došlo již v březnu v Ženevě. Aktuálně ovšem oba sportovní deriváty zamířily do showroomů, kde je zdobí poměrně sebevědomé ceny. Aby toho přitom nebylo málo, učinila Škoda také několik změn v nabídce modelů Yeti a Rapid.

O modifikacích, které jsou vyhrazeny prvnímu českému SUV, jsme rovněž mluvili již v březnu. Spojeny jsou hlavně s absencí benzinového čtyřválce 1,8 TSI a nejsilnějšího dieselového dvoulitru, který dával 125 kW/170 koní. Zbývající pohonné jednotky pak nově splňují emisní normy Euro 6, přičemž u několika z nich došlo k navýšení výkonu, čímž je reflektována paleta motorů pohánějících novou Škodu Fabia.

Konkrétně jde o čtyřválec 1,2 TSI, který nabízí 81 kW/110 koní namísto předchozích 77 kW/105 koní, a 1,4 TSI, jehož výkon se zvednul z 90 kW/122 koní na 92 kW/125 koní. Oba tyto agregáty jsou spojeny již s nejnižším stupněm výbavy Active, přičemž platit budete v prvním případě 379 900 Kč, ve druhém pak 422 900 Kč. Ve verzi Outdoor je pak dispozici až výkonnější agregát, který startuje na 494 900 Kč.

Oproti předchozím slabším verzím tak došlo k nárůstu cen o nemalých 30 tisíc korun, to by ovšem kromě vyšších výkonů měla ospravedlnit i rozšířená výbava. Škoda ale bohužel nepustila do světa žádnou tiskovou zprávu, která by daný stav okomentovala, i když ceník již venku je. Proto se aktuálně nebudeme pouštět do spekulací a místo toho svou pozornost zaměříme na Rapid nového modelového roku.

Ani v tomto případě sice nemáme k dispozici oficiální komuniké, posloužit však můžeme alespoň informacemi, které dorazily ze zdrojů blízkých automobilce. Víme tedy, že v rámci designu se změní vzhled ocelových i litých kol. Boční směrová světla se přesunou do vnějších zpětných zrcátek, zatímco mlhovky budou profitovat z diod a kabinu ozdobí nový přístrojový štít.

Mimo to se v nabídce objeví bezklíčové otevírání/zamykání/startování KESSY, klimatizace Climatronic se senzorem vlhkosti, světelný asistent, přední parkovací senzory či senzor únavy. Rozšířeny budou i bezpečnostní funkce, kdy počítat lze s multikolizní brzdou nebo stabilizací tažného zařízení. Opět je přitom možné dodat, že všechny tyto změny ovlivnila nová Fabia.

To se ostatně týká také palety pohonných jednotek, kde již nenajdeme tříválec 1,2 MPI. Místo toho je novým základním agregátem čtyřválec 1,2 TSI, který ovšem namísto předchozích 63 kW/86 koní produkuje 66 kW/90 koní. V případě Škody Rapid liftback přitom budete platit 313 900 Kč, za verzi Spaceback pak dáte o pět tisíc korun méně.

Ve srovnání s minulostí tak stejně jako v případě Škody Yeti došlo k podražení, tentokráte však jen o 11 tisíc korun. Ještě menší rozdíl je pak spojen se silnější verzí agregátu, která aktuálně produkuje 81 kW/110 koní jako u zmiňovaného SUV. Zde totiž platíte minimálně 334 900 Kč, respektive 329 900 Kč, tedy o sedm tisíc více než dříve.

Tím ale novinky nekončí, další se týkají dieselového portfolia. To se již musí obejít bez slabšího čtyřválce 1,6 TDI, na jehož místo dorazil tříválec 1,4 TDI naladěný na stejných 66 kW/90 koní. Tato rošáda je však již spojena s citelným podražením, neboť namísto předchozích 358 900 Kč nově budete platit minimálně 377 900 Kč.

Turbodieselová jedna-šestka ovšem z ceníku nevypadla úplně, zachována byla ve své silnější formě. Ta navíc místo předchozích 77 kW/105 koní nově dává k dobru 85 kW/116 koní, i tento krok ovšem doprovází vyšší cena. Ve výbavě Ambition totiž budete platit 435 900 Kč, zatímco dříve vám na tuto úroveň postačilo 413 900 Kč.

Řeč byla v posledních dvou případech pouze o standardní Škodě Rapid, dané změny jsou ovšem spojeny i s karosářskou verzí Spaceback. Podrobnosti o ceně si přitom můžete vyhledat v oficiálním ceníku (PDF 505 kB), který lze stejně jako v případě liftbacku (PDF 491 kB) nebo modelu Yeti (PDF 296 kB) stáhnout z webu značky.

My pak jen dodáme, že přiložené fotografie vyobrazují vozy předchozího modelového roku. Jakmile ovšem Škoda pustí do světa tiskovou zprávu, článek promptně doplníme či přijdeme se zcela novým.


Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 1 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 01Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 2 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 02Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 3 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 03Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 4 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 04Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 5 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 05Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 6 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 06Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 7 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 07Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 8 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 08Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 9 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 09Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 10 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 10Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 11 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 11Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 12 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 12
Škoda Yeti přišla s novým modelovým rokem o námi dříve testovaný motor 1,8 TSI, nejsilnějším benzinovým agregátem je tak jedna-čtyřka

Škoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 13 - skoda edition rapidŠkoda Rapid a Yeti 2015 s novými motory mají své ceny, jsou vyšší - 14 - Skoda Edition 2015 prvni 09
Některé ze změn, ze kterých bude profitovat vylepšený Rapid, se objevily již na ženevském exponátu Edition

Petr Prokopec

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.