Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů

Nové detaily ke Škode Rapid říkají, že dostane vzadu pouze jednoduchou zkrutnou příčku a motory do dvou litrů, aby nekonkurovala Octavii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů

7.6.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové detaily ke Škode Rapid říkají, že dostane vzadu pouze jednoduchou zkrutnou příčku a motory do dvou litrů, aby nekonkurovala Octavii.

Pokud začínáte mít na novou modelovou řadu mladoboleslavské automobilky z důvodu značné informační přesycenosti alergii, patrně vás moc nepotěšíme. Zprávy o Rapidu budou v nejbližší době ještě kulminovat. Aktuálně můžeme k sérii materiálů připojit finální vzhled vozu na oficiálních skicách zveřejněných Škodou, které automobilka uvolnila v zahraničí a jako jeden z prvních je publikoval britský Autocar.

Snad nemusíme zdůrazňovat, že kreslené obrázky ve srovnání s včerejším „náhodným“ únikem fotografií skoro celého vozu bez maskování, předchozím snímkům nemaskovaného interiéru a nakonec i řadě oficiálních upoutávek mnoho nového nepřináší. Tedy snad jen to, že věrně kopírují Rapid, který se kdosi snaží ukrýt pod plachtou.

Uvodní informace od britských kolegů připojené k záběrům potvrzují, co je známo. Na první pohled čtyřdveřový sedan bude ve skutečnosti liftback, jehož víko zavazadlového prostoru se bude odklápět společně se zadním oknem. Vůz se jako takový stává předzvěstí a vyslancem nového stylistického jazyku Škody, který se postupně objeví také na jiných vozech.

O definitivní podobě rozhodoval kromě vedení firmy především hlavní designér české značky Jozef Kabaň, který k Rapidu pronesl: „Je elegantní, ale k věci a praktický a jeho design je zjednodušený, ale stále atraktivní. Věřím, že méně komplikovaných detailů podpoří dlouhodobou přitažlivost.“

Design interiéru Rapidu je méně ambiciózní, ne tak progresívní a do značné míry se v něm odráží kabiny současných modelů. Hlavní výhodou nové Škody by však měl být dlouhý rozvor, který má být pro posádku sedící také na zadních sedadlech zárukou nadprůměrného prostoru.

Autocar kromě těchto obecných informací odhaluje také jeden podstatný konstrukční detail. Podle něj bude zadní náprava tvořena pouze jednoduchými vlečenými rameny s torzní příčkou, což má být zárukou vytvoření místa pro velký zavazadlový prostor. Ačkoli evropský Rapid je poněkud větší než ten indický, evropský model také stojí na platformě VW Polo - konkrétně prodloužené verzi PQ25 společné s Audi A1. V zájmu zamezení kanibalizace zákazníků s Octavii bude mít Rapid všechny motory s objemem pod 2,0 litru.

Produkce novinky byla kolegy potvrzena na léto, se zahájením prodeje po celé Evropě se pak počítá do konce letošního roku.


Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů - 1 - Skoda Rapid design 01Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů - 2 - Skoda Rapid design 02Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů - 3 - Skoda Rapid design 03Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů - 4 - Skoda Rapid design 04Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů - 5 - Skoda Rapid design 05
Britové tvrdí, že Rapid bude mít vzadu pouze jednoduchou nápravu s vlečenými rameny

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše