Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid: venku jsou oficiální skici i pár technických detailů
7.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nové detaily ke Škode Rapid říkají, že dostane vzadu pouze jednoduchou zkrutnou příčku a motory do dvou litrů, aby nekonkurovala Octavii.
Pokud začínáte mít na novou modelovou řadu mladoboleslavské automobilky z důvodu značné informační přesycenosti alergii, patrně vás moc nepotěšíme. Zprávy o Rapidu budou v nejbližší době ještě kulminovat. Aktuálně můžeme k sérii materiálů připojit finální vzhled vozu na oficiálních skicách zveřejněných Škodou, které automobilka uvolnila v zahraničí a jako jeden z prvních je publikoval britský Autocar.
Snad nemusíme zdůrazňovat, že kreslené obrázky ve srovnání s včerejším „náhodným“ únikem fotografií skoro celého vozu bez maskování, předchozím snímkům nemaskovaného interiéru a nakonec i řadě oficiálních upoutávek mnoho nového nepřináší. Tedy snad jen to, že věrně kopírují Rapid, který se kdosi snaží ukrýt pod plachtou.
Uvodní informace od britských kolegů připojené k záběrům potvrzují, co je známo. Na první pohled čtyřdveřový sedan bude ve skutečnosti liftback, jehož víko zavazadlového prostoru se bude odklápět společně se zadním oknem. Vůz se jako takový stává předzvěstí a vyslancem nového stylistického jazyku Škody, který se postupně objeví také na jiných vozech.
O definitivní podobě rozhodoval kromě vedení firmy především hlavní designér české značky Jozef Kabaň, který k Rapidu pronesl: „Je elegantní, ale k věci a praktický a jeho design je zjednodušený, ale stále atraktivní. Věřím, že méně komplikovaných detailů podpoří dlouhodobou přitažlivost.“
Design interiéru Rapidu je méně ambiciózní, ne tak progresívní a do značné míry se v něm odráží kabiny současných modelů. Hlavní výhodou nové Škody by však měl být dlouhý rozvor, který má být pro posádku sedící také na zadních sedadlech zárukou nadprůměrného prostoru.
Autocar kromě těchto obecných informací odhaluje také jeden podstatný konstrukční detail. Podle něj bude zadní náprava tvořena pouze jednoduchými vlečenými rameny s torzní příčkou, což má být zárukou vytvoření místa pro velký zavazadlový prostor. Ačkoli evropský Rapid je poněkud větší než ten indický, evropský model také stojí na platformě VW Polo - konkrétně prodloužené verzi PQ25 společné s Audi A1. V zájmu zamezení kanibalizace zákazníků s Octavii bude mít Rapid všechny motory s objemem pod 2,0 litru.
Produkce novinky byla kolegy potvrzena na léto, se zahájením prodeje po celé Evropě se pak počítá do konce letošního roku.
Britové tvrdí, že Rapid bude mít vzadu pouze jednoduchou nápravu s vlečenými rameny
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 39 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz