Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Roomster poprvé nafocena při testech, bude to český VW Caddy
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Roomster přijde o rozměrná zadní okna, nahradí je obřím kufrem. S tím dorazí i koncernový vzhled.
Třetí generace Volkswagenu Caddy nedávno prošla větší modernizací. Marketingové oddělení se nám sice snaží vsugerovat, že jde o nástupce současného provedení, s ohledem na stejný mechanický základ je ale zmínka o faceliftu daleko trefnější. Tedy pokud je řeč o německém modelu. Stejný základ ovšem dostane do vínku také Škoda Roomster. Dosud to byla spekulace, teď se to zdá být jisté, neboť první přistižení prototypu vozu při testech v Alpách k jinému scénáři prostor nedává.
V případě Roomsteru tedy již o nové generaci můžeme mluvit stoprocentně. Stávající provedení totiž používá v rámci podvozku kombinace komponentů Fabie a Octavie. Můžeme tedy očekávat, že nový Roomster bude postaven na vylepšené architektuře PQ35, což je možná poněkud zpátečnický krok. Přeci jen, tento základ zamířil do služby ještě v době, kdy na trhu byl Volkswagen Golf páté generace. Nyní se však již prodává sedmá, a přestože šestka byla spíše jen vylepšením svého předchůdce, stále tu mluvíme o architektuře staré více než desetiletí. To ale nejspíše vadit nebude, neboť nový Roomster se vydá zcela jinou cestou než ten stávající.
Zatímco první generace byla spíše klasickým osobákem s přidaným prostorem a originálním vzhledem daným rozměrnějšími zadními okny, novinka naroste ve všech směrech. Zavděčit se bude chtít spíše manažerům fleetových parků než třeba rodinám s dětmi, pročež se tu na vrcholnou sofistikovanost hrát nemusí. Místo toho bude důraz kladen na objem zavazadelníku, který u Volkswagenu Caddy nabízí až 3 880 litrů. Současný Roomster však pobere maximálně 1 810 l.
Pravda, v těchto ohledech se pohybujeme spíše ve spekulativní rovině, ta ale od reality příliš vzdálená nebude. Pokud tedy vůbec. Ze zavazadelníku se ovšem můžeme přesunout do motorového prostoru, v jehož rámci bude Roomster stoprocentně kopírovat nabídku německého vozu. Počítat tedy můžeme s maloobjemovými agregáty, u nichž základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka TSI naladěná na 84 koní.
Vyjma toho lze počítat rovněž se silnějším motorem 1,4 TSI, který bude přední kola zásobovat výkonem 125 koní, zatímco dvoulitrový diesel v několika naladěních pokryje škálu od 75 do 150 koní. Mimo to se v zákulisí mluví o příchodu litrového tříválce TSI, který by dával k dobru koní 102. To je sice větší síla než v případě zmiňované jedna-dvojky, v kombinaci s oním obřím zavazadelníkem však tato jednotka působí směšně.
Nový Caddy navíc prozatím s tímto tříválcem prozatím nabízen není, pročež je vskutku sporné, kdy a zda s ním dorazí Roomster. K vyřešení tohoto rébusu se ale nejspíše hned tak nedostaneme, místo toho tedy přikročíme k designu, který se zřejmě bude lišit pouze v detailech. Očekávat tedy můžeme jiné světlomety, čelní masku, nárazníky či litá kola, zadní okna ale přijdou o svou originalitu a budou ryze konvenční.
Druhá generace Škody Roomster tedy najede na styl udávaný faceliftovaným Yeti, kdy již nebude vyčuhovat z davu. Tento krok by pak sice mohl nahnat do showroomů větší množství zákazníků, na druhou stranu tu ovšem budeme mít jen další poněkud tuctový koncernový vůz. A to je škoda, s malým š, stávající provedení bylo - když už nic jiného - alespoň svébytným autem.
Více vám zatím nepovíme. Než se to změní můžete si prohlédnout šest špionážních fotografií, zbytek zkoukněte v galerii na Worldcarfans.com.






Nový Roomster byl již nafocen při testech v Alpách. Že jde o převlečený Caddy, je z nich více než zřejmé
Neoficiální ilustrace naznačuje, co očekávat od výsledku - o mnoho jiný asi ani být nemůže
Foto: WorldCarFans, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
dnesFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
dnesJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 6 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 8 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 9 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva