Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyprodává Octavie 1,4 TSI. Slušný motor teď dostanete levněji než tříválec
9.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedna-čtyřka měla v nabídce skončit už loni, asi se ale prodává příliš pomalu. Tak je tu výprodej, díky němuž můžete ušetřit docela slušné peníze.
Koncern VW již nějakou tu chvíli naznačuje, že motor 1,4 TSI je víceméně minulostí. Stejně jako již dříve přeplňovaná jedna-dvojka totiž padne za oběť jisté redukci v nabídce a nahrazen bude novým 1,5litrovým čtyřválcem. Ten jsme si zatím mohli představit zejména pod kapotou faceliftovaného Volkswagenu Golf, kromě toho jím ovšem může být poháněno i Audi A3.
Je jen logické, že tuto dvojici koncernových modelů postavených na platformě MQB budou následovat i další kandidáti, tedy Seat Leon a Škoda Octavia. Kdy přesně se přitom pohonná jednotka 1,5 TSI Evo v jejich motorovém prostoru objeví, zatím není jisté, původně mělo jít o konec loňského roku. Však už v září se Octavia 1,5 TSI objevila v některých zemích v nabídce, reálně k mání ale stále není. To nejspíše znamená jediné - že se Škodě nedaří dostatečně rychle naplnit původně plánované výrobní kvóty a potřebuje vyprázdnit sklady s jedna-čtyřkou.
Aby automobilka poptávku podpořila, přichází nyní s nabídkou akční verze Octavie. Ta je obecně žádaná a dodací lhůty některých verzí jsou docela dlouhé, provedení 1,4 TSI mezi ně ale evidentně nepatří. Právě jen s tímto motorem je tedy nyní k mání provedení Trumf, které lze pořídit od 444 900 Kč. To na jednu stranu nezní zázračně, standardně je Octavia 1,4 TSI k mání od 454 900 Kč. Jenže to je jen jeden úhel pohledu - při zkoumání výbavy varianty Trumf je patrné, co všechno dostanete navíc.
Běžně základní výbava Active zahrnuje ocelové šestnáctky či audio systém se 4 reproduktory, to je z prvků hodných zmínky v podstatě všechno. Ve verzi Trumf ovšem můžete počítat se šestnáctkami litými, multimediální systém Swing pak doplňuje osm reproduktorů. Kromě toho nechybí malý kožený paket, tempomat, světelný a dešťový senzor, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu či zadní parkovací senzory. Nemluvě pak ještě o plejádě airbagů či elektronických asistenčních systémů, které má Octavia vždy.
Pokud se přitom podíváme do standardního ceníku, jsou tyto prvky běžně spojeny až s druhou úrovní výbavy Ambition. Ta dosud u motoru 1,4 TSI se 110 kW/150 koňmi startovala na sumě 510 900 Kč, při volbě „trumfového esa“ zde tak máme slevu nemalých 66 tisíc. A co je podstatnější, se srovnatelnou výbavou si teď silnější, kultivovanější a ne zase o tolik „užranější” jedna-čtyřku můžete pořídit levněji než tříválcovou Octavii 1,0 TSI. Ta zase takovou výhrou není - už dříve zkoušená verze 1,4 TSI nabízí podstatně zajímavější svezení.
Jakkoliv tedy vnímáme averzi některých vůči mladoboleslavské značce v diskuzích, toto je nabídka, která by mohla přesvědčit i ne až tak zapřísáhlé odpůrce Škody. Pokud si přitom potřebujete udělat opravdu podrobnou rešerši, rovnou vás odkážeme na oficiální ceníky. Stáhnout si můžete ten určený výbavě Trumf (PDF 1,2 MB), i standardní (PDF 1,3 MB) a sami si porovnat, co můžete dostat.












Škodu Octavia 1,4 TSI jsme kdysi mohli otestovat, i jako kombík přitom dynamicky zvládla zabodovat. V té době příď zdobila pouze dvojice světlometů, motor sám se ale nezměnil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva