Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Yeti Xtreme: drsně vyhlížející off-road dá stovku za 9 sekund
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciál odkazující na svět rallye má pod kapotou motor 1,8 TSI, uvnitř čtyři samostatná sedadla Recaro.
Hvězdná sestava koncernu VW Group pro tuningový sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee se začíná dávat pěkně dohromady. Po představení Seatu Ibiza Cupster, Škody CitiJet a Volkswagenu GTI Roadster tu totiž máme dalšího „pána na holení“. Ten opětovně pochází z Mladé Boleslavi, na skalpování střechy však tentokráte můžeme zapomenout. Místo toho se automobilka zaměřila na Škodu Yeti, která dostala přízvisko Xtreme a kombinuje pohon všech kol s vizáží rallyového vozu.
Pod kapotou speciálu se objeví motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW/152 koní a točivém momentu 250 Nm, se kterým Yeti Xtreme zrychlí z klidu na stovku za 9 sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na 192 km/h, zatímco o bezpečné zastavení vozu se starají brzdy ze Škody Octavia RS. Mechanickou partičku pak doplňuje šestistupňový dvouspojkový automat DSG či výškově stavitelný podvozek. Samotnou světlou výšku však značka nezmínila.
Po stránce vizuální pak Yeti dostal matně šedý lak, který je kombinován se žluto-zelenou střechou a středy kol. Mimo to se pak vpředu objevuje robustní nástavec nárazníku nebo LED světlomety, zatímco dozadu se nastěhovaly dvě velké koncovky výfuku. Ani zde nechybí modifikovaný nárazník, zatímco v zavazadelníku se nachází náhradní kolo a tzv. Recovery Tracks, tedy speciální podložky usnadňující vyproštění vozu při zapadnutí.
Interiéru pak dále dominuje čtveřice sedadel Recaro, která je opatřená čtyřbodovými závodními pásy. Mimo to nechybí sportovní volant s pádly řazení, zatímco paket Color&Trim zahrnuje karbonové doplňky, čalounění Alcantarou nebo hliníkové pedály a speciální prahové lišty. A přepracována byla rovněž středové konzole, jež hostí třeba hasicí přístroj.
Opravdovou specialitkou je ale zakomponování nože na řezání bezpečnostních pásů, jež je obvyklý v soutěžních vozech, ve schránce před spolujezdcem pak najdeme soupravu pro poskytnutí první pomoci. Zmínit pak ještě můžeme držák iPadu na palubní desce, tím ale dostupné informace o extrémním Yeti skutečně končí. Více vám prozradíme příští týdne přímo od „jezera tuningu”...
Škoda Yeti Xtreme kombinuje sportovní vzhled s terénními schopnostmi a výbavou závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 6 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nové BMW M5 natočili při ostrých testech na Ringu, jeho ohavná hmotnost vyšponuje výkon do stratosféry
5.4.2024 - Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5.4.2024 - Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5.4.2024 (1) - Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6.4.2024 - Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 14:47 - Brus
- Rychlodotazy 05.06. 14:41 - pavproch
- BMW Divize 05.06. 12:16 - Předseda
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry