Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zareagovala na kritiku Němců, ukázala, jak měří objem kufrů svých aut
30.12.2020 | Petr Prokopec
Německý autoklub zjistil, že někteří výrobci aut překrucují informace o tom, kolik nákladu se vejde do kufrů jejich aut. Škodu nejmenoval, ale ukázal ji na fotce a ta zareagovala.
Zavazadlový prostor je spoustu lidí při nákupu vozu prioritou, zvlášť v České republice. Důraz přitom nekladou ani tak na jeho koncepci či využitelnost, jako na samotný objem. A pochopitelně uvažují ve stylu „čím více, tím lépe“. Bohužel se poté mohou dočkat nemalého zklamání, neboť jak zjistil německý autoklub ADAC, mnohé značky s objemem zavazadelníků přehání a uvádí hodnoty, které nejsou celistvě využitelné za všech okolností.
Takový VW třeba v případě Sharanu udává 955litrovou kapacitu, realitou je ale podle ADACu jen 630 litrů. A do takového Volva XC90 jednoduše nacpete jen 475 litrů místo udávaných 721. Je ovšem třeba dodat, že ani pro německou, ani pro švédskou automobilku nepředstavuje zavazadelník takový pilíř úspěchu, jako pro českou Škodu. Tu Němci ve své zprávě přímo nejmenovali, na jediné uvolněné fotce k měření ale byla Octavia Combi, což mohlo vyvolávat dojem, že je to i Škoda, kdo přehání - ostatně je o to ona, kdo je až absurdními objemy zavazadelníků proslulá. A tak cítila povinnost zareagovat.
Německé zastoupení značky tak konstatuje, že česká automobilka se snaží měřit objemy zavazadelníků naprosto férově a připomíná i dřívější tiskovou informaci, která detailně popisuje, kterak v Mladé Boleslavi objem zavazadelníku měří. Stejně jako německý autoklub i Češi používají umělé cihly, jenž navíc mají specifický rozměr 20x10x5 centimetrů. Ty přitom nesmí dovnitř rvát silou, každý se musí do prostoru bez odporu vejít.
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje zavazadelníků, pak dodává, že podstatou veškerého měření je opakovatelnost. „Důležité je, že objem, který tam jednou narovnáme a podle normy udáváme v technických údajích k vozidlu, musíme být schopni kdykoliv pomocí normovaných kostek vyskládat znovu.“ Tedy jinými slovy, pokud byste ony zelené cihličky měli k dispozici rovněž, měli byste zaskládat zavazadelník stejným způsobem jako technici Škody, třebaže mají své fígle.
V tomto ohledu je nicméně měření do jisté míry svázáno dobrovolně respektovanými pravidly, kdy v závislosti na dané normě probíhá kupříkladu po okenní hranu, hranu sedadel nebo až po strop. Pokud se přitom počítá se zarovnáním po kryt, pak ten nesmí být nadzvedáván. Reálnému měření navíc předchází to počítačové, které může zabrat klidně i celý víkend. Umělá inteligence totiž musí vyzkoušet bezpočet variant, aby nabízený prostor využila co nejlépe. Přesto ale prý um člověka dorovnat nedokáže.
Peter Hancko, konstruktér zavazadelníků, totiž zmiňuje, že povětšinou počítat zvládne do zavazadelníku naskládat o zhruba 5 litrů méně než člověk. To je vskutku překvapivé a jen to dokládá, že jakkoliv umělá inteligence nezná únavu a dovede donekonečna zvažovat zdánlivě veškeré možnosti bez známek únavy, intuice jí chybí. V případě zavazadelníků ale nejde o život, u systémů autonomního řízení je to trochu jinak. Ale tu už je jiný příběh.
Pro Škodu je zavazadelník jedním ze základních strategických pilířů, jeho objem tedy měří za pomoci reálných gumových cihel a uvádí jen objemy, které člověk dokáže reálně využít. Technici nesmí dovnitř nic pěchovat silou a musí udávané kapacity dosáhnout opakovaně. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB