Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zjevně přepálila ceny svých aut a teče jí do bot, na prvním trhu už zase zlevňuje
7.3.2023 | Petr Prokopec
Ceny nových škodovek vystoupaly v posledních letech do závratných výšin, taková Octavia stojí dnes v základu skoro dvojnásobek toho, co stála ještě před 10 lety. Až jsme se divili, že její auta za tyto sumy ještě někdo kupuje. No, už nekupuje.
Z vozů Škody se stala opravdu drahá záležitost. Stačí se koneckonců jen zaměřit na nejlevnější model značky, tedy na Fabii. Její základní provedení startuje na 369 900 Kč, což je suma, za jakou jste ještě před nějakými deseti lety mohli mít skoro o dvě třídy větší Octavii Combi s lepší motorizací i výbavou. Dnes se nicméně musíte spokojit s 80 atmosférickými koňmi, které doplňují 15palcová litá kola či multimédia se 6,5palcovou obrazovkou. Dobrou zprávou je alespoň přítomnost manuální klimatizace, ta je však jen velmi malým odpustkem.
Automobilka soustavně uvádí, že její klientela je velmi loajální a zdražování zapříčiněné zvýšením nákladů chápe. Z toho důvodu je pouze nedostatek komponentů důvodem, proč registrace klesají, nikoli nezájem publika. Jenže tomu se dá jen těžko věřit. Ostatně kvůli pořízení takové Octavie již musíte být pomalu „za vodou“, liftback totiž aktuálně startuje na 620 tisících korun. To je v rámci desetiletého horizontu takřka dvojnásobný posun.
Mladoboleslavské vozy tak jednoduše přestaly být rozumnou alternativou, kvůli čemuž prodeje značky klesají, zatímco Dacia jde neskutečně nahoru. To opravdu není překvapivé, neboť Sandero jakožto větší auto než Fabie startuje o 73 500 Kč níže. A jakkoli tato suma možná na první pohled nevypadá závratně, ve srovnání s rumunským hatchbackem je ten český o zhruba čtvrtinu dražší. Za méně peněz tak můžete pořídit i vyšší výbavu Expression spárovanou s plynovou verzí litrového tříválce, jenž produkuje 100 koní.
Bylo tak vlastně jen otázkou času, než Škoda v podstatě přizná, že její sebevědomí v posledních pár letech narostlo na úroveň, kterou lidé mimo továrnu nebude akceptovat. Takový moment přichází nyní, i když prozatím ne v Česku, tady lidé skutečně budou hodně loajální. Na tom nizozemském nicméně značka přistoupila ke kroku, který je pravým opakem všech dosavadních. Snížila totiž ceny u modelů Fabia a Kamiq. A i když některé verze zůstávají na stávající úrovni, je zjevné, že Škoda ceny přepálila a teče jí do bot.
Fabia se základním stupněm výbavy Active, který se u nás nenabízí, tedy nadále startuje na 22 490 Eurech (cca 530 000 Kč), ovšem následně jakákoli úroveň včetně těch vrcholných zamířila dolů o rovný tisíc Eur (23 600 Kč). Kamiq je pak stále k dispozici od 27 590 Eur (651 000 Kč), nicméně u výše postavených variant již lze počítat se slevou 600 až 1 600 Eur (14 200 až 37 800 Kč).
Nové ceny jsou známé již nyní, platit nicméně mají až od 1. dubna. Dá se nicméně předpokládat, že pokud již Nizozemci budou sepisovat objednávky, pak jistě za nižší částky. Otázkou je, nakolik to Škodě pomůže. Fabia a Kamiq jsou totiž modely, se kterými je spojena poněkud nižší zisková marže a které se i přes zdražení ještě vcelku držely u země. Zaúřadovat tedy Škoda měla hlavně u Octavie. Jak se ale zdá, po návratu někdejšího bestselleru na prodejní výsluní značka asi ani netouží.



Na nizozemském trhu došlo na zlevnění Fabie... Foto: Škoda Auto
...a Kamiqu. Automobilka by to jistě nedělala, kdyby zájem o její vozy nešel dolů. Foto: Škoda Auto
Zdroj: AutoWeek.nl
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 2 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před hodinouSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 2 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 3 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva