Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje
27.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není pochyb o tom, že vývoj motorů míří stále vpřed, stále větší tlak na emise ale činí nemožným, aby dnes vznikl motor úsporný jako v 90. letech. A nebo ne? Honda chce dokázat opak.
Honda v poslední době vysílá poněkud zmatené signály. Japonská automobilka totiž na jedné straně naznačuje, že diesely jsou technologií minulosti, a proto je třeba pod kapotou nového CR-V nenabídne. To je vskutku odvážné rozhodnutí, neboť crossovery a SUV této velikosti na „naftožrouty“ sází vcelku ve velkém. Nicméně obavy z nejasné budoucnosti evidentně donutily značku jít proti proudu a zkusit to bez dieselů.
Existuje ale Honda, kterou si s naftovým motorem budete moci ještě nějakou dobu koupit. Jmenuje se Civic a byť právě diesel pod kapotou šroubuje jeho ceny do výšin, která může být pro zákazníky vozů nižší střední třídy akceptovatelná, šetřílky by oslovit mohl. Pyšní se totiž mimořádně efektivním dieselovým motorem, jehož nízkou spotřebu připomíná další nová verze.
Stále relativně nový motor 1,6 i-DTEC Honda spárovala s devítistupňovým automatem, který by měl zaručit spotřebu 4,07 l/100 km u sedanu a 4,11 l/100 km u hatchbacku. To odpovídá produkci 108, respektive 109 gramů CO2 na kilometr. To je paradoxně více než u provedení s manuálem, u nějž automobilka slibuje dokonce 3,7 litru nafty na sto. I tady jsou ale informace značky trochu matoucí.
Oněch 3,7 litru byla totiž hodnota naměřená ještě podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, třebaže Honda tehdy tvrdila, že nový motor 1,6 i-DTEC bude první, který změří podle nového cyklu WLTP. Možná změří, ale tehdy to neudělala, neprovedla to dodnes a co je pozoruhodné, ani u tohoto provedení, které se začne reálně prodávat až v době, kdy jiná data nebude možné uvádět, podle WLTP nezměřila.
Honda pouze uvádí, že hodnoty spotřeby a emisí vycházejí z upraveného normovaného cyklu NEDC. To nevíme, co znamená, firma ale trvá na tom, že uváděná spotřeba je v praxi dosažitelná ještě snáze než u „manuální verze”. Bude-li tomu tak, slibuje toto provedení menší návrat do 90. let minulého století. Právě tehdy si slávu vydobyl motor 1,9 TDI, který ve skutečném světě dokázal jezdil i za méně než 5 litrů bez velké snahy. Novinky Hondy to má umět též, a to se všemi nezbytnými opatřeními dostávajícími její emise do patřičných mezí.
Automobilka dodává, že nová převodovka zaručuje extrémně jemné řazení, zároveň však kvůli lepší odezvě dokáže některé rychlosti přeskakovat. Z devítky lze tedy přeřadit třeba přímo na pětku, ze sedmičky na čtyřku a tak podobně. Zrevidované turbo motoru s variabilní geometrií lopatek má pak minimalizovat prodlevu a rovněž zredukovat energetickou ztrátu celého systému.
Nový automat, stejně jako již existující manuál, přenáší na přední kola 120 koní a 300 Nm točivého momentu. Sprint na stovku Hondě Civic zabere 10,2 až 10,9 sekundy (v závislosti na výbavě), zatímco nejvyšší rychlost činí 200 km/h. Ceny pak startují na 564 900 Kč, vůči manuálu tak zaplatíte o 55 tisíc korun navíc.


















Dieselová Honda Civic je nově k mání s devítistupňovým automatem. Spotřebu a emise u něj Japonci zatím kupodivu stále měří postaru, přesto slibují reálně dosažitelnou čtyřlitrovou spotřebu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 10 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB