Sportovní šéf VW náhle končí, na rozdíl od jiných nechtěl vše vsadit na jednu kartu

Jost Capito v uplynulých letech zastával názor, že schopný elektrický sportovní vůz za přijatelnou cenu nelze vyrobit. Koncern ale nyní vše sází na jednu kartu a kdo s tím nesouhlasí, musí z kola ven.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sportovní šéf VW náhle končí, na rozdíl od jiných nechtěl vše vsadit na jednu kartu

3.12.2020 | Petr Prokopec

Sportovní šéf VW náhle končí, na rozdíl od jiných nechtěl vše vsadit na jednu kartu

/

Foto: Volkswagen

Jost Capito v uplynulých letech zastával názor, že schopný elektrický sportovní vůz za přijatelnou cenu nelze vyrobit. Koncern ale nyní vše sází na jednu kartu a kdo s tím nesouhlasí, musí z kola ven.

Uvnitř koncernu VW zjevně dochází na lítý mocenský boj. Šéf automobilky Herbert Diess totiž vše sází na jednu elektrickou kartu, což se příliš nelíbí části akcionářů a odborům. Je totiž jisté, že bez dotací a politických zásahů se alternativní pohon ještě nějaký ten rok hlavním proudem nestane. A ani poté není jisté, že zákazníci poletí do showroomů, místo aby v bazarech za mnohem méně peněz pořídili pro ně dost možná vhodnější auta.

S Diessem přitom evidentně nesouhlasí ani Jost Capito, šéf sportovní divize automobilky. Ten totiž aktuálně rezignoval na svůj post, dokonce podruhé v posledních pěti letech. Poprvé koncern opustil v létě 2016, kdy zamířil k McLarenu. Ten ovšem ještě v prosinci téhož roku opustil kvůli neshodám s novým vedením, když Rona Dennise nahradil Zak Brown. Capito se tak musel vrátit k Volkswagenu, kde pod jeho taktovkou vznikla auta jako třeba T-Roc R, který dokonce zvládá i „vypráskat“ Porsche Cayenne Coupe a Mercedes-AMG GLE53.

Jak jsme nicméně naznačili již v úvodu, ve Volkswagenu aktuálně vře voda. Němci se totiž chtějí nejvíce ze všeho koncentrovat na ony elektromobily, a to i na poli sportovním. Capito nicméně po dlouhá léta prohlašoval, že sportovní vozy kalibru Volkswagenů GTI a R s takovým ústrojím zkrátka vyvinout a vyrobit nelze, určitě ne za ceny, se kterými jsou spojené benzinové deriváty. Něco takového je ale proti současnému směřování celého molochu.

Jelikož přitom elektrifikaci neprosazuje jen Diess, ale také šéf VW Ralf Brandstätter, bylo zjevné, že Capito tahal za kratší kus provazu. A protože je tělem i duší skutečný automobilový nadšenec, jednoduše nemohl pokračovat v práci proti svému přesvědčení. Svou rezignaci přitom oznámil necelých 48 hodin poté, co Volkswagen uvedl, že ustupuje od veškerých závodních aktivit, aby se mohl daleko více soustředit na... ano, na elektromobily.

Lze už jen dodat, že Capito nejspíše o odchodu uvažoval delší dobu. Němci totiž začali divizi R měnit k obrazu elektrickému již před mnoha měsíci, kdy byl odhalen Touareg R PHEV. Ten totiž sice nabídl nemalý výkon, nicméně zavěšení se vůči standardním verzím nikterak nezměnilo. Přitom právě na podvozky, stejně jako na řízení, kladl Capito vždy mnohem větší důraz než na motorový prostor.


Sportovní šéf VW náhle končí, na rozdíl od jiných nechtěl vše vsadit na jednu kartu - 1 - Jost Capito VW Motorsport konec 2020 01
Jost Capito podruhé v posledních pěti letech opouští Volkswagen, tentokrát nejspíš kvůli nucené elektromobilitě. Foto: Volkswagen

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše