Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sportovní šéf VW náhle končí, na rozdíl od jiných nechtěl vše vsadit na jednu kartu
3.12.2020 | Petr Prokopec
Jost Capito v uplynulých letech zastával názor, že schopný elektrický sportovní vůz za přijatelnou cenu nelze vyrobit. S takovým v současném VW nebylo možné vydržet dlouho.
Uvnitř koncernu VW zjevně dochází na lítý mocenský boj. Šéf automobilky Herbert Diess totiž vše sází na jednu elektrickou kartu, což se příliš nelíbí části akcionářů a odborům. Je totiž jisté, že bez dotací a politických zásahů se alternativní pohon ještě nějaký ten rok hlavním proudem nestane. A ani poté není jisté, že zákazníci poletí do showroomů, místo aby v bazarech za mnohem méně peněz pořídili pro ně dost možná vhodnější auta.
S Diessem přitom evidentně nesouhlasí ani Jost Capito, šéf sportovní divize automobilky. Ten totiž aktuálně rezignoval na svůj post, dokonce podruhé v posledních pěti letech. Poprvé koncern opustil v létě 2016, kdy zamířil k McLarenu. Ten ovšem ještě v prosinci téhož roku opustil kvůli neshodám s novým vedením, když Rona Dennise nahradil Zak Brown. Capito se tak musel vrátit k Volkswagenu, kde pod jeho taktovkou vznikla auta jako třeba T-Roc R, který dokonce zvládá i „vypráskat“ Porsche Cayenne Coupe a Mercedes-AMG GLE53.
Jak jsme nicméně naznačili již v úvodu, ve Volkswagenu aktuálně vře voda. Němci se totiž chtějí nejvíce ze všeho koncentrovat na ony elektromobily, a to i na poli sportovním. Capito nicméně po dlouhá léta prohlašoval, že sportovní vozy kalibru Volkswagenů GTI a R s takovým ústrojím zkrátka vyvinout a vyrobit nelze, určitě ne za ceny, se kterými jsou spojené benzinové deriváty. Něco takového je ale proti současnému směřování celého molochu.
Jelikož přitom elektrifikaci neprosazuje jen Diess, ale také šéf VW Ralf Brandstätter, bylo zjevné, že Capito tahal za kratší kus provazu. A protože je tělem i duší skutečný automobilový nadšenec, jednoduše nemohl pokračovat v práci proti svému přesvědčení. Svou rezignaci přitom oznámil necelých 48 hodin poté, co Volkswagen uvedl, že ustupuje od veškerých závodních aktivit, aby se mohl daleko více soustředit na... ano, na elektromobily.
Lze už jen dodat, že Capito nejspíše o odchodu uvažoval delší dobu. Němci totiž začali divizi R měnit k obrazu elektrickému již před mnoha měsíci, kdy byl odhalen Touareg R PHEV. Ten totiž sice nabídl nemalý výkon, nicméně zavěšení se vůči standardním verzím nikterak nezměnilo. Přitom právě na podvozky, stejně jako na řízení, kladl Capito vždy mnohem větší důraz než na motorový prostor.
Jost Capito podruhé v posledních pěti letech opouští Volkswagen, tentokrát nejspíš kvůli nucené elektromobilitě. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva