Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehký ústup ze slávy má být kompenzován větším množstvím nových sporťáků. Již v příštím roce tak můžeme očekávat modernizovaný Viper.
Tak, a je to tu, velké plány Sergia Marchionneho byly včera oficiální cestou představeny investorům i novinářům z celého světa. Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles přitom rozhodně nemluvil krátce, nýbrž velmi dlouze. Očekávat proto můžete obsáhlý článek, jenž se na značky jako Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Jeep nebo Maserati podívá do detailu. Než vám jím ovšem zahltíme monitor, rádi bychom veškeré tyto novinky uvedli jednou zásadní změnou, která se týká značky SRT.
Tato tři písmena (značící Street and Racing Technology) byla již nějakou dobu součástí automobilek Chrysler a Dodge, kde vždy odkazovala na vrcholné exempláře. Před pár lety se ovšem Američané rozhodli, že souběžně s příchodem nového Viperu tuto divizi povýší na samostatného výrobce. Tím však zjevně šláply vedle. Marchionne proto nyní s okamžitou platností vrací divizi SRT pod křídla značky Dodge, což bude mít samozřejmě vliv i na zmiňovanou Zmiji.
Právě Viper by totiž měl být prvním modelem, na kterém se v rámci nového pětiletého plánu začne pracovat. Jeho modernizované provedení by tak mělo dorazit již v příštím roce, přičemž cílem nebude nic jiného než pořádné nakopnutí skomírajících prodejů. Ty pak zřejmě stojí i za rošádou na vedoucím postu, kdy divizi SRT bude nově velet stávající CEO Dodge Tim Kuniskis. Bývalý šéf Ralph Gilles pak bude zodpovědný za divizi motorsportu.
Vraťme se ale zpátky k samotnému plánu, jež pro rok 2016 počítá s omlazením Dodge Dart. Ten se navíc v daném období objeví konečně i jako verze SRT, přičemž ta by měla spojit přeplňovaný motor s pohonem všech kol. Mimo to pak ve stejném roce dorazí i nové Journey, to však své provedení SRT dostane až o rok později. Tedy ve stejnou chvíli, ve kterou by se mělo objevit i faceliftované Durango.
Přesunout se můžeme do roku 2018, který bude pro Dodge nejpernější. Značka by totiž měla představit dosud nepojmenovaný nový sedan a hatchback. Kromě toho ovšem v červnu daného roku odhalí i nové generace modelů Challenger a Charge, které pak následně v prosinci dorazí ve vrcholné formě jako verze SRT. Obě by přitom pod kapotu měly dostat přeplňovaný 6,2litrový motor Hemi V8.
To je ale v rámci modelové ofenzivy vše, poinformovat tak již můžeme snad jen o „defenzivě“. Kromě končící značky SRT totiž Marchionne naplánoval důchod také pro modely Avenger a Grand Caravan. První z nich do něj přitom odejde ještě letos, na druhý přijde řada v roce 2016. I přesto by ovšem Dodge chtěl o dva roky později prodávat 600 000 nových vozů ročně. Povede se mu to, když ve svém portfoliu bude nabízet především sporťáky?




















Viper pod logem SRT zrovna netáhnul. Sergion Marchionne nyní doufá, že lépe se supersportu povede pod hlavičkou Dodge
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 4 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 6 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva