Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper 2013 je už k mání v Evropě, za 3,2 milionu jej neoficiálně koupíte i u nás
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stačí jedna cesta přes oceán a nová Zmije rázem podraží o více než milion. Výbavu má přitom identickou, změn nedoznal ani výkon 640 koní.
O příchodu třetí generace americké Zmije na evropské trhy jsme se již zmiňovali, ale ne zrovna v pozitivním duchu. Oficiálně má totiž novinka dorazit na Starý kontinent až příští rok, což oproti Spojeným státům znamená značné zpoždění.
To samozřejmě hraje do karet nezávislým importérům, kteří mohou i bez vůle Chrysleru auto v Americe koupit a do Evropy jej dovézt. Cestou přes oceán se ale auto patřičně prodraží, profitovat z toho pak pochopitelně budou všechny zúčastněné strany, zejména pak stát a jeho věčně nenažraná státní pokladna. Zatímco v Americe SRT Viper 2013 vychází na 99 995 USD (cca 1,9 milionu korun, do čehož jsou již započítány veškeré tamní poplatky), u nás se pod tři miliony nedostanete.
V Německu s tím začal tamní GeigerCars, který vám za americký supersport pošle fakturu na 139 900 Eur, tedy přes 3,6 milionu Kč. Naštěstí v tom není sám, do Česka vůz již veze třeba brněnský Denker, u nějž nová Zmije včetně DPH vychází na nějakých 3,2 milionu.
Rozdíl v ceně je tak poměrně výrazný, ale tak tomu u aut dovážených z USA prostě je a nepředpokládáme, že se po oficiálním začátku prodejů přímo SRT dostane s cenou podstatně níže. I kdyby se to povedlo, jistý rozdíl může ospravedlnit exkluzivita, kterou dnes Viper v Evropě představuje - takových aut bude letos po Starém kontinentu jezdit jen pár.
Po stránce výbavové jde jinak o naprosto identické základní verze, které ve standardu nabízejí 18palcová přední a 19palcová zadní pětipaprsková litá kola s pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa, brzdy Brembo, ABS, stabilizaci, parkovací senzory, klimatizaci, audio systém nebo kůží čalouněná vyhřívaná sedadla. Totožný je rovněž 8,4litrový motor V10, který produkuje nezměněných 640 koní a 814 Nm. Změn se tak nedočkalo ani zrychlení z klidu na stovku pod tři sekundy, ani nejvyšší rychlost 331 km/h, jiná není ani šestistupňová manuální převodovka. Rozdíl je prostě jen v ceně, který z největší části tvoří DPH, lodní doprava, clo a homologace vycházejí cca na čtvrt milionu korun. Zbytek vydělají dovozci.
Je přitom otázkou, nakolik by aktuálně na českém trhu vyšel SRT Viper v „plné palbě“. Vyjma základní verze se totiž za 122 390 USD (2,33 milionu korun) prodává také specifikace GTS, která navyšuje standardní výbavu a zlevňuje celou řadu dalších prvků. Paket Touring přihazující třeba 3D navigaci tak máte zadarmo, zatímco za audio Harmann Kardon platíte tisíc dolarů místo trojnásobku. Vyjma toho můžete za dalších 3 500 USD (66 500 Kč) sáhnout po okruhovém paketu, který snižuje hmotnost o 28 kg, sada Laguna, s níž do interiéru přichází více Alcantary, pak v Americe vyjde na 7 500 USD (142 500 Kč). Za 3 400 USD (64 600 Kč) pak máte více karbonu v interiéru, dalších 5 100 USD (96 900 Kč) vám přihodí uhlíková vlákna také pro exteriér.
Vše jsou samozřejmě zaoceánské ceny, které můžeme považovat jen jako orientační. Jak jsme si totiž vysvětlili u rozdílných sum v případě základního modelu, na tuzemském trhu budete muset počítat s vyššími částkami. Plně vybavený SRT Viper by vás tak snadno mohl vyjít na čtyři miliony korun.






























Nový SRT Viper cestou přes oceán patřičně podražil, základní verze vychází dnes u Denkeru na 3,2 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
