Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper GT3-R 2013: tak trochu civilní provedení závoďáku pro Le Mans
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za ani ne 10 milionů Kč může být vašich 680 koní, aerodynamická karbon-kevlarová karoserie nebo kabina vybavená plnohodnotnou ochrannou klecí.
V letech 1998, 1999 a 2000 vyhrál Viper GTS-R během legendární Čtyřiadvacetihodinovky Le Mans svou kategorii. V historii slavného závodu tak zanechal nesmazatelnou stopu, na kterou se bude snažit navázat letošní verze speciálu založená na zcela nové Zmiji. Kromě nového vzhledu se tak zítra na start postaví i nové technologie, a to hned ve dvou exemplářích. Je však nutné zmínit, že čelit budou pořádné konkurenci - ve třídě LM GTE Pro totiž soupeří také Ferrari 458, Corvette C6 ZR1, Porsche 911 RSR nebo Aston Martin Vantage V8.
O modelu GTS-R ale dnes bude řeč jen nepřímo. Místo toho se podíváme na verzi GT3-R, za jejíž volant se může posadit prakticky kdokoliv, kdo má na kontě patřičný obnos peněz. Pochopitelně se pořád jedná o čistě okruhovou verzi bez silniční homologace, její pilot by se ale jízdními zážitky měl přiblížit právě speciálu pro Le Mans. Podle Chrysleru bude „civilní“ verze v případě motoru, podvozku, elektroniky, aerodynamiky a šasí používat technologií, jaké byly vyvinuty právě pro GTS-R.
Pod kapotou tak GT3-R nabídne přepracovaný 8,3litrový motor V10, který produkuje 680 koní a 868 Nm točivého momentu. Jízdní výkony pak v kombinaci s hmotností 1 295 kg budou záviset hlavně na konkrétním zpřevodování šestistupňové sekvence Xtrac, která je ovládána pádly pod volantem. Zbytek kompletu tvoří šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, odlehčená kola nebo vícelamelová závodní spojka. Uvnitř karbon-kevlarové karoserie by se pak měly ukrývat sportovní sedadlo s šestibodovými závodními pásy nebo plnohodnotná ochranná klec.
Cenu GT3-R už jsme naznačili, americké závodníky vyjde na 459 000 USD (cca 9,2 milionu korun). První exempláře by přitom měly být k mání na podzim, na přihlášku k závodům FIA GT3, Pirelli World Challenge GT nebo United SportsCar Racing GT Daytona bude dostatek času.




SRT Viper GT3-R je „civilnějším“ provedením závodního modelu pro Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:37 - Stepan
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus