Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong LIV-2: nový Rexton vystrkuje růžky, setrvá u žebřinového rámu
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka počítá nejen se staromilskou konstrukcí, ale také s větším množstvím tlačítek v kabině. A rovněž s technikou od Mercedesu.
O korejské automobilce SsangYong jsme se v poslední době zmiňovali pouze v souvislosti s novými koncepty. Nejinak je tomu i dnes, byť tu máme podstatný rozdíl. Novinka zvaná LIV-2 je totiž velmi blízká sériovému provedení, které by do prodeje mělo dorazit v příštím roce. Svědčí o tom i fakt, že značka koncept, jenž je předzvěstí nové generace modelu Rexton, osadila hned dvojím pohonným ústrojím, a sice dvoulitrovým benzinem a 2,2litrovým turbodieselem.
Jako první bude v případě produkčního modelu k dispozici druhý zmiňovaný agregát, který má kořeny u Mercedesu. Zákazníci přitom v jeho případě mohou počítat se 180 koňmi a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Také benzinový motor pochází od třícípé hvězdy, nicméně výkon v jeho případě zmíněn nebyl. Jelikož však jde o přeplňovanou jednotku, dá se počítat až s 211 koňmi. Ty poté dostane na starosti automat osmistupňový.
Pokaždé lze počítat s pohonem všech kol, a co bude pro řadu zákazníků nejdůležitější, také s žebřinovým rámem. Prezident společnosti Johng-Sik Choi přitom věří, že díky tomu bude mít Rexton výhodu nad řadou moderních SUV, jenž počítají s modernější samonosnou karoserií. „Je to možná tradiční typ, ale my jsme do tohoto modelu vložili velké množství nových technologií. Hlavními trhy pak budou Rusko, Čína a Jižní Amerika, kde je po takovém řešení nemalá poptávka.“
Je tedy evidentní, že na takovou Evropu se SsangYong nehodlá příliš zaměřovat, byť třeba v takové Velké Británii nový Rexton k mání bude. Ač se přitom počítá s oním žebřinovým rámem, vůči stávající generaci bude ta příští o minimálně 50 kilogramů lehčí. Navíc má počítat s aerodynamičtější karoserií, což s onou dietou sníží spotřebu. V tom pak bude nápomocen i zmiňovaný systém 4x4, který počítá s elektronickou mezinápravovou spojkou.
Po stránce designové lze u novinky očekávat důraz na výrazné linie, jak nám to ostatně předvádí již samotný koncept (označení LIV odkazuje na Limitless Interface Vehicle druhé generace), přičemž mnohou inspiraci značka čerpala také u modelu Tivoli. Při pohledu na čelní partie je pak patrné i ovlivnění Volvem, konkrétně novou generací SUV XC90. Dále pak značka přiznává, že jí modelem stáli se svou silou také lední medvědi.
Také uvnitř bude nový Rexton zastávat poněkud staromilskou strategii, na rozdíl od mnoha konkurentů totiž nehodlá většinu ovládacích prvků schovat do palubního menu. Místo toho se počítá s větším množstvím tlačítek, než je na dnešní dobu obvyklé, i když velký dotykový displej tu zůstane. S částečnou digitalizací se ovšem počítá rovněž v případě přístrojového štítu, kde však taktéž zůstanou dva analogové budíky.
Dále lze zmínit selekci koženého čalounění a dřevěných dekorů, jenž mají Rexton povýšit na prémiovější úroveň. V tomto směru jsou ovšem proti poněkud horší plasty ve spodní části palubní desky. Zákazníci pak dostanou na výběr pětimístné či sedmimístné provedení, stejně jako řadu bezpečnostních systémů, jenž budou zahrnovat monitoring jízdních pruhů či detekci vozů ve slepém úhlu.
Příští SsangYong Rexton, momentálně prezentovaný jako koncept LIV-2, chce zaujmout robustním designem i staromilským přístupem k technice či interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB