Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Nomad nakonec plní emisní normy, může i do Evropy
20.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po zmatcích s názvem chce Nomad expandovat i mimo Rusko. Dostal proto přepracovaný 2,3litrový motor a ESP ve standardní výbavě.
Vypadá to, že korejská automobilka SsangYong se nám rozhodla pěkně motat hlavu. V průběhu loňského roku totiž nejprve ohlásila příchod modelu Nomad, ten však vzápětí překřtila na New Actyon. Pod kapotou pak tato novinka měla nabízet dieselový motor, jehož 155 koní by směřovalo na přední nebo všechna čtyři kola. Nově ovšem vychází najevo, že nakonec dostal přednost návrh první.
Momentálně tedy z kazašského závodu značky vyjíždějí modely s názvem Nomad, které pod kapotou hostí 2,3litrový benzinový čtyřválec původem od Mercedesu. Ten sice i nadále produkuje 150 koní (jež jsou přenášena na všechna čtyři kola), kvůli splnění emisních norem Euro V však doznal značného přepracování. Nově tak může být nabízen i v zemích západní Evropy.
Jeho příchod ovšem asi nebude příliš pravděpodobný, neboť v daných státech již operuje Korando, a to dieselový motor má, díky čemuž nabízí o poznání nižší spotřebu. Nomad totiž ve spojení s pětistupňovým manuálem jezdí za 10 l/100 km, šestistupňový automat pak žíznivost ještě navyšuje o dalšího 1,3 litru.
Výčet standardních prvků přesto naznačuje, že Korejci to s Nomadem v Evropě zkusit opravdu chtějí - ve výbavě totiž přibylo potřebné ESP. Mimo to pak můžete počítat se střešním oknem, automatickou klimatizací, tempomatem, koženým čalouněním, vyhřívanými i chlazenými sedadly nebo audio systémem s USB.
Po stránce exteriérové je pak možné vybírat z pěti barev (šedá Cyber Gray, černá Space Black, červená Indian Red, stříbrná Fine Silver a bílá Grand White), přičemž ceny startují přibližně na 470 tisících korun za verzi s manuálem.




























SsangYong Nomad to chce zkusit i na trzích západní Evropy. Motor od Mercedesu tak byl přepracován a plní emisní normy Euro V, zatímco ve standardní výbavě nechybí ESP
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před hodinouEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva