Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: další koncepty SUV X100 míří do Paříže
11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Předzvěst produkční verze měří na délku 4,2 metru, přičemž pod kapotou nabídne 1,6litrový benzin či diesel. Startovat bude pod půl milionem korun.
Korejská automobilka SsangYong měla po příchodu ekonomické krize v roce 2008 opravdu namále, přičemž v jednu chvíli se bankrot zdál být věci neodvratitelnou. V únoru 2011 však 70 procent firmy převzal indický koncern Mahindra, díky čemuž byla Korejcům vlita nová krev do žil. Jak nám přitom naznačují koncepty z poslední doby, zjevně se jednalo o zkumavku nadepsanou jako SUV, což je vcelku logické. O dané modely je aktuálně velký zájem a pokud chce SsangYong zpátky do černých čísel, musí jít s davem.
V příštím roce bychom se tedy měli dočkat zcela nového modelu X100, který chce konkurovat Nissanu Juke či Renaultu Captur. Jeho možnou vizáž nám již naznačily studie XIV-1 a XIV-2, nově ovšem hodlá automobilka demonstrovat „styl, praktičnost a pohodlí“ novinky dvěma dalšími koncepty určenými pro pařížský autosalon. Příznivci značky se tedy ve městě nad Seinou mohou těšit na XIV-Air a XIV-Adventure.
V obou případech se dočkáme délky 4 195 milimetrů a 2,6metrového rozvoru, v rámci zaměření jsou však oba modely výrazně odlišné. XIV-Air totiž dostalo otevřenou kabinu, zatímco XIV-Adventure naznačuje terénní ambice. Jelikož přitom produkční verze by měla dostat pohon předních kol i systém 4x4, mohlo by na vyjížďky mimo zpevněný asfalt skutečně dojít.
Pod kapotou konceptů se objeví 1,6litrový čtyřválec v benzinovém a dieselovém provedení, mimo ně ovšem SsangYong pro produkční model zvažuje také hybridní verzi poháněnou kombinací dieselu, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Jelikož ovšem toto ústrojí nemá ukončený vývoj, dá se jen stěží počítat s jeho příchodem během zahájení prodeje.
Do showroomů by přitom produkční model X100 měl zamířit někdy po ženevském autosalonu, na který je naplánována jeho premiéra. V hierarchii firmy se zařadí pod Korando, jenž v kombinaci s dvoulitrovým dieselem a pohonem předních kol startuje na půl milionu korun.


Otevřená verze SsangYongu X100 zřejmě nikdy nevznikne...
...koncept XIV-Adventure by však do produkce dorazit mohl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub