SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní

(+ video) Společnost SSC dále pracuje na převzetí titulu nejrychlejšího vozu planety. Jejich Tuatara má hotový motor schopný dosáhnout 440 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní

26.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Společnost SSC dále pracuje na převzetí titulu nejrychlejšího vozu planety. Jejich Tuatara má hotový motor schopný dosáhnout 440 km/h.

Po nedávných krátkých třenicích o titul nejrychlejšího produkčního automobilu na světě se zpátky na trůn vrátil Veyron SS s výkonem 1 200 koní. Ukázalo se totiž, že Bugatti navzdory opačné domněnce dodalo pět modelů Super Sport z třicítky vyrobených bez elektronického omezovače a tudíž je 431 km/h pořád platnou hodnotou.

Díky klopýtnutí zástupců Guinessovy knihy rekordů se na pár dní vrátil na výsluní již neprodávaný stroj Ultimate Aero společnosti SSC North America (dříve Shelby SuperCars), opětovné vyklizení první příčky se však zjevně nelíbí jejímu majiteli, kterým je Jerod Shelby - pouze jmenovec poněkud slavnějšího, loni zesnulého Carrolla.

Formální námitky proti uspěchaným změnám v tabulkách rekordů by byly zbytečné, tím spíše, že ani Ultimate Aero se zrovna nevyrábělo v masových sériích, Shelby a jeho SSC má však v rukávu přesvědčivější trumf. Pochlubilo se novou pohonnou jednotkou pro chystaný supersport Tuatara, představený ve fázi konceptu na podzim 2011.

Už dříve americká manufaktura uváděla předběžný výkon 1 350 hp, tedy 1 369 „evropských koní“ a odhadovala maximální točivý moment na 1 400 newtonmetrů, nyní však tyto hodnoty nejenže potvrzuje, ale dále navyšuje. Podle SSC činí nejvyšší výkon sedmilitrového osmiválce s dvojicí turbodmychadel (původem pravděpodobně od GM) 1 350 hp a 1 735 Nm, které je schopen vyprodukovat s 91oktanovým benzínem. Použitím závodního paliva má výkon stoupnout až na 1 700 koní.

Jako důkaz potenciálu V8 zveřejnila firma videosnímek z ladění a měření na motorové brzdě, přičemž již po několika pokusech elektronika naměřila 1 154 hp/1 170 k a 1 119 librostop, tedy 1 517 newtonmetrů. Podotýkáme, že na motoru bez katalyzátorů a tlumičů výfuku. Přes tyto parametry představitelé SSC North America tvrdí, že Tuatara bude snadno použitelná jako „vůz na každodenní dojíždění, se skvěle maskovaným charakterem divokého zvířete“.

„Tento neuvěřitelně všestranný balíček již prokázal, že může být snadno ovladatelným automobilem na každý den, v jakýchkoli klimatických podmínkách, kdekoli na světě a zároveň může vyjet z boxů na závodní dráhu jakou je Nürburgring a snadno zvládnout všechny nástrahy před něj postavené,“ řekl o svém dítěti Jerod Shelby.

Dokončením pohonné jednotky pro konstruktéry SSC však problémy nekončí. V jakém stavuje je dolaďování zavěšení či převodovky, nevíme, zcela jistě však nebude snadné najít ani pneumatiky schopné vydržet nejvyšší plánovanou rychlost přes 440 km/h.


SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 1 - SSC Tuatara 01SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 2 - SSC Tuatara 02SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 3 - SSC Tuatara V8 biturbo 01SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 4 - SSC Tuatara V8 biturbo 02SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 5 - SSC Tuatara V8 biturbo 03SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 6 - SSC Tuatara V8 biturbo 04SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 7 - SSC Tuatara V8 biturbo 05SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 8 - SSC Tuatara V8 biturbo 06SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 9 - SSC Tuatara V8 biturbo 07SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 10 - SSC Tuatara V8 biturbo 08SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 11 - SSC Tuatara V8 biturbo 09SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 12 - SSC Tuatara V8 biturbo 10SSC Tuatara: motor 7,0 V8 biturbo nabídne se závodním palivem až 1 700 koní - 13 - SSC Tuatara 06
Popis obrázku

Zdroj: Autoblog.nl, Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.