Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stále přísnější pravidla EU pohřbila další výjimečný motor a s ním celý model
23.5.2019 | Petr Prokopec
Naposledy před pár měsíci byl upraven kvůli nastupující normě Euro vyžadující filtry pevných částic i u benzinových motorů, jenže letos se šrouby utahují zas. A to je na motor 5,5 V8 od AMG moc a s ním i na celý roadster SL 63.
Je možné, že si optikou ohledů k životnímu prostředí a nakládání s dostupnými zdroji jako lidstvo žijeme nad poměry a svým způsobem si podřezáváme větev, na které sedíme. Je ale otázkou, co s tím lze reálně dělat, aby předejití budoucím problémům nepřineslo ještě větší potíže v současnosti. Prozatím snahu o zlepšení situace odnášejí hlavně ti, kterých je sice hodně, ale jejichž hlas je slabý - motoristé.
Automobilový segment tak zejména v Evropě potkaly velké změny a ještě radikálnější jsou za humny. Patrné je to i na nejnovějším kroku Mercedesu, který oznámil, že na konci května ukončí výrobu osmiválcového modelu SL 63. Oficiálně nebyl zmíněn žádný důvod, je ale více než jisté, že 5,5litrová jednotka má problém s emisemi a nepomohlo ani loňské snížení výkonu na 571 koní kvůli filtru pevných částic.
Mercedes má pochopitelně možnost nahradit starší jednotku novějším osmiválcovým čtyřlitrem, jenže to se mu u tak úzkoprofilového modelu prostě nevyplatí. Nebylo by přitom správné svalovat vše na to, že tento model je na konci své pouti životem - samotné SL žije dál a ačkoli s nástupcem se počítá, dorazit nemá dříve než v roce 2021. Do té doby se mohla i verze 63 od AMG dále prodávat, pravidla EU to ale nepřipustí.
Ptát se na tomto místě musíme, jaká mají v tomto případě smysl. Usměrňovat emise masových modelů prodávaných po statisících ročně je jistě v pořádku, neboť i malá změna bude mít velký efekt. Je ale skutečně nutné stejná pravidla aplikovat na všechny vozy bez výjimky? Mercedes za poslední tři roky prodal pouze 4 335 exemplářů modelu SL a je jasné, že všichni majitelé s nimi najezdili tolik kilometrů, kolik pár majitelů Golfů a Passatů. Proč tedy nepřimhouřit oko a - už pro pestrost na trhu - nechat žít tento a další výjimečný vůz, když snížení emisí té či oné škodliviny o pár procent stejně nebude mít na celkový stav žádný reálný dopad?
Nová pravidla EU tak vybíjejí z trhu další a další výjimečné vozy, jejichž konec nemá šanci ničemu reálně prospět. Útěchou budiž snad jen fakt, že Mercedes už potvrdil, že usilovně pracuje na nové generaci SL. Ta má sdílet platformu s příštím AMG GT, přičemž pevnou skládací střechu vymění za plátno. Dorazit pak mají i nouzová zadní sedadla, zatímco pod kapotou budeme moci přivítat hybridní ústrojí. Motor V12 se pak definitivně nevrátí, vyhrazen bude již jen Maybachu. Čtyřlitrový osmiválec ale k dispozici bude.
Na bližší upřesnění si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat, pročež momentálně jen dodáme, že roadster bude k dispozici také s pohonem všech kol. Šéfdesignér automobilky Gorden Wagener pak dodal, že vzhledově bude novinka výrazně připomínat původní 300SL, což zní zajímavě. Škoda jen, že současné SL se toho bude muset dožít ve značně okleštěné podobě a bez pořádných motorů bude na trhu jen paběrkovat.






































Výroba Mercedesu SL 63 tento měsíc skončí, emise osmiválce se neslučují se stále přísnějšími limity a u EU přes to nejede vlak
Zdroje: MB.PassionBlog, Mercedes-Benz
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
před 9 hodinami
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
před 10 hodinami
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
dnes
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
dnes
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
