Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stále přísnější pravidla EU pohřbila další výjimečný motor a s ním celý model
23.5.2019 | Petr Prokopec
Naposledy před pár měsíci byl upraven kvůli nastupující normě Euro vyžadující filtry pevných částic i u benzinových motorů, jenže letos se šrouby utahují zas. A to je na motor 5,5 V8 od AMG moc a s ním i na celý roadster SL 63.
Je možné, že si optikou ohledů k životnímu prostředí a nakládání s dostupnými zdroji jako lidstvo žijeme nad poměry a svým způsobem si podřezáváme větev, na které sedíme. Je ale otázkou, co s tím lze reálně dělat, aby předejití budoucím problémům nepřineslo ještě větší potíže v současnosti. Prozatím snahu o zlepšení situace odnášejí hlavně ti, kterých je sice hodně, ale jejichž hlas je slabý - motoristé.
Automobilový segment tak zejména v Evropě potkaly velké změny a ještě radikálnější jsou za humny. Patrné je to i na nejnovějším kroku Mercedesu, který oznámil, že na konci května ukončí výrobu osmiválcového modelu SL 63. Oficiálně nebyl zmíněn žádný důvod, je ale více než jisté, že 5,5litrová jednotka má problém s emisemi a nepomohlo ani loňské snížení výkonu na 571 koní kvůli filtru pevných částic.
Mercedes má pochopitelně možnost nahradit starší jednotku novějším osmiválcovým čtyřlitrem, jenže to se mu u tak úzkoprofilového modelu prostě nevyplatí. Nebylo by přitom správné svalovat vše na to, že tento model je na konci své pouti životem - samotné SL žije dál a ačkoli s nástupcem se počítá, dorazit nemá dříve než v roce 2021. Do té doby se mohla i verze 63 od AMG dále prodávat, pravidla EU to ale nepřipustí.
Ptát se na tomto místě musíme, jaká mají v tomto případě smysl. Usměrňovat emise masových modelů prodávaných po statisících ročně je jistě v pořádku, neboť i malá změna bude mít velký efekt. Je ale skutečně nutné stejná pravidla aplikovat na všechny vozy bez výjimky? Mercedes za poslední tři roky prodal pouze 4 335 exemplářů modelu SL a je jasné, že všichni majitelé s nimi najezdili tolik kilometrů, kolik pár majitelů Golfů a Passatů. Proč tedy nepřimhouřit oko a - už pro pestrost na trhu - nechat žít tento a další výjimečný vůz, když snížení emisí té či oné škodliviny o pár procent stejně nebude mít na celkový stav žádný reálný dopad?
Nová pravidla EU tak vybíjejí z trhu další a další výjimečné vozy, jejichž konec nemá šanci ničemu reálně prospět. Útěchou budiž snad jen fakt, že Mercedes už potvrdil, že usilovně pracuje na nové generaci SL. Ta má sdílet platformu s příštím AMG GT, přičemž pevnou skládací střechu vymění za plátno. Dorazit pak mají i nouzová zadní sedadla, zatímco pod kapotou budeme moci přivítat hybridní ústrojí. Motor V12 se pak definitivně nevrátí, vyhrazen bude již jen Maybachu. Čtyřlitrový osmiválec ale k dispozici bude.
Na bližší upřesnění si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat, pročež momentálně jen dodáme, že roadster bude k dispozici také s pohonem všech kol. Šéfdesignér automobilky Gorden Wagener pak dodal, že vzhledově bude novinka výrazně připomínat původní 300SL, což zní zajímavě. Škoda jen, že současné SL se toho bude muset dožít ve značně okleštěné podobě a bez pořádných motorů bude na trhu jen paběrkovat.






































Výroba Mercedesu SL 63 tento měsíc skončí, emise osmiválce se neslučují se stále přísnějšími limity a u EU přes to nejede vlak
Zdroje: MB.PassionBlog, Mercedes-Benz
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva