Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného
22.11.2020 | Petr Miler
Bylo to už skoro trapné, jako v případě každého klání, jehož výsledek pomalu znáte předem. Letos ale konečně došlo ke změně, nové BMW M místo Marca Marquéze dostal Fabio Quartararo.
Marc Marquéz je nejúspěšnějším jezdcem MotoGP posledních let a do loňského roku šampionát jasně ovládal. Ze sedmi sezón, kterých se účastnil, vyšel jako vítěz šestkrát, přičemž jedinou výjimkou v jeho nadvládě byl rok 2015, kdy v pořadí skončil až třetí za Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Nicméně i během této ne zcela povedené sezóny nakonec na jeden trůn usedl, podařilo se mu být nejlepším v rámci kvalifikací. Nejinak tomu bylo i dva roky předtím, stejně jako čtyři poté. Díky tomu si Marquez přišel na celkem sedm ostrých BMW.
Pokud se teď divíte, co má jezdec ze stáje Honda společného s mnichovskou značkou, pak je třeba dodat, že byť BMW motocykly též vyrábí, v motocyklovém šampionátu je za oficiálního sponzora a dodavatele všech aut. Poskytuje jak safety car, tak zajišťuje i oficiální přepravu hostů a jezdců ve firemních SUV. Kromě toho pak automobilka ještě sponzoruje tzv. BMW M Award, cenu udílenou nejlepšímu kvalifikačnímu jezdci. A právě na tomto poli byl Marquéz sedm let k neporažení.
Letos se ale tak trochu porazil sám, neboť se zranil při první závodě sezóny v Jerezu, když se pokoušel stíhat Fabia Quartarara. Trochu to připomíná doby Ayrtona Senny, který v roce 1994 marně stíhal již tehdy dominantního Michaela Schumachera, až smutně havaroval v Imole a jistě nemusíme dodávat, jak dopadl. Marquéz měl více štěstí, jeho zranění jej ale nakonec beztak vyřadilo z celé sezóny a jeho pozici převzal Quartararo. A to právě i v kvalifikacích.
Je to tedy on, komu letos připadla BMW M Award, tentokrát v podobě libového BMW M2 CS. Poněkud absurdně drahá (2 533 700 Kč, tedy skoro o milion dražší než M2 Competition) specialita s šestiválcovým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol je jistě auto snů svého druhu a vzhledem k tomu, že Quartararovi podobné libůstky jistě nemohly zevšednět, jeho úsměvu na prezentačních fotkách BMW docela věříme.
Dodejme, že M2 CS disponuje motorem z modelů M3 a M4 Competition, tedy 450koňovým 3,0 R6, na stovku zrychlí za 4,2 sekundy a rozjede se až na maximálku omezenou na 280 km/h. Vzhledem k velikosti vozu famózní parametry, takový bavorský vdolek, možná poslední pochoutka svého druhu.








Fabio Quartararo přerušil úžasnou šnůru zisků BMW M Award Marquem Marquézem. Právě on si tak domů odváží nové BMW M2 CS. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon